Ali Haydar
Create an account or sign in to get started
Filter: Blog Blog Flickr Google Reader Gmail/Google Talk Last.fm LinkedIn StumbleUpon Twitter YouTube Facebook FriendFeed
Twitter
posted a message on Twitter
FriendFeed
posted a link
Friday at 6:58 am - Link
Türkiye gibi bir ülkede hadiseler, toplumsal ve siyasi çalkantılar çok sık yaşandığı için insanların bir ölçüde şerbetli olduğunu söyleyebiliriz. Bu olaylar bir refah toplumunda ortaya çıksa çok ciddi sıkıntılara yol açabilir ama Türkiye toplumunda insanlar zaten böyle bir beklentiyle yaşadıkları için ruh sağlıkları hemen bozulmuyor. - Ali Haydar
Gelecek çok belirsiz; mali piyasalar o kadar oynak ki her an herkes işsiz kalabileceğinden, varlığını yitirebileceğinden endişe duyuyor. Bu da bütün dünyada olduğu gibi Türkiye’de de ruhsal rahatsızlığa yakalanma riskini artırıyor. Bu durum en çok endişe bozukluklarını tırmandırıyor. Panik atak Türkiye’de giderek bir salgın boyutuna varıyor. - Ali Haydar
HÂLÂ PSİKOLOĞA GİTMEK DELİLİK DENİLİYORSA... Türkiye’de sağlık hizmetleri yeterli değil, ruh sağlığı hizmetleri ise büsbütün yetersiz. Sadece hizmet değil, insanların bilinci de son derece yetersiz. Hâlâ bir psikoloğa gitmek, deli olmak anlamına geliyor. - Ali Haydar
Okudukça içim karardı.. - Ali Haydar
doğulu muyuz batılı mıyız çelişkisi üzerine kapitalizm ve bir de otoriter devlet ekleyince böyle bir şey ortaya çıkmış maalesef. eğitim sistemi ve hukuk sistemi de yarı çalışır durumda - Vadi Efe via twhirl
@AHÜ Üstad Türkiye'nin sosyo ekonomik ve sosyo politik yapısı zaten 1970 lerden beri hepimizi hasta etmiş durumda. Derse diye gittiğin okulun, karşıt görüşlüler tarafından silahlı saldırıya uğradığında, arkadaşların dizlerinde can verdiyse kolay kolay kendine gelemiyorsun. Yıllar içinde yaşananlar da üst üste binince bir yerde patlak veriyor. Kuvvetli biriysen, aile bağların, inanç sistemin güçlüyse ve tabii dostların sevenlerin varsa başa çıkmak için çabalıyor, toparlanıyorsun. - Muge Cerman
@devam 50 lerde belirlenen politikayla köy enstitüleri halk eğitim merkezleri kapatılınca sosyal hayatla bağı da büyük ölçüde kesildi insanların. Oysa kişisel gelişime katkısı olan, sanat yeteneklerini geliştiren ve toplumun geneline yayılacak güçlü birer "yaşama biçimi" noktalarıydı oralar.Ne kadar cahil ve bilgisiz bırakırsanız bir toplumu idare etmek, bölmek ve hatta yok etmek o kadar kolaylaşıyor.Aidiyet duygusu varken yoksulluk bile batmaz. Kendini boşlukta hissedenler kolayca yıkılmanın eşiğine gelir. - Muge Cerman
@ Müge Cerman: Köy Enstitüleri'nin 1954'de DP tarafından kapatılması, aslında sekiz yıl önce bizzat CHP tarafından fiilen işlevi ve anlamı boşaltılmaya başlanmış olan bu ilerici eğitim sistemine son darbenin indirilmesinden ibarettir: 1946 yılında yapılan ilk genel seçim sonucunda CHP'nin muhafazakar kanadı iktidara ağırlığını koyunca, Hasan Âli Yücel bakanlık görevinden ayrıldı, İsmail Hakkı Tonguç ve ekibi de görevden uzaklaştırıldı. Ardından 1947 yılında yine CHP iktidarı tarafından, Köy Enstitüleri'nin eğitim müfredatında, kuruluş amaçlarından uzaklaşan ciddi değişiklikler yapıldı: Öğrencilerin yönetime katılması, "iş için iş içinde eğitim" gibi temel ilkeler ve etkinlikler kaldırıldı; mezunlara arazi ve teçhizat verme uygulaması sona erdirildi... - Melih Cılga
@Melih Üstad, DP iktidarının masum olduğunu kabullenmemi bekleme lütfen. Olan bitenleri birinci elden dinleme ve belgeleri görme şansı bulmuş bir kuşaktanım. Bir gün uzun uzun söyleşiriz, nasıl olsa toplantılarda rastlaşıyoruz. - Muge Cerman
Kenan Evren'de keske ruh sagligindan haberdar olsaymis..Zamaninda pkk dedigin bir tutam adam demis duyduguma gore..Daha neler demis benden daha iyi bilirsiniz..Psikoloji onemli :) - Dincer Keskinpala
FriendFeed
posted a message
“eBay küçülüyor!! Sanal dünyanın ikinci el arttırma pazarı eBay, 1600 çalışanını işten çıkarıyor.”
Thursday at 1:24 am - Link
1 Mia. doları bill me later’a yatıracağına personelini elinde tut! Dün önemli ekonomist yazarlardan biri diyordu: ”Kriz dönemlerinde yapılacak en iyi şey insana yatırımdır. Sakın ola bu dönemde elaman çıkarmayın. Krizi fırsta dönüştürmeyi en büyük varlığınız olan insan kaynağı ile gerçekleyebilirsiniz.” - Ali Haydar
Krizden ziyade şu panik yıkacak ocakları.. Olacak iş değil ! - Ali Haydar
Fikirlerinizde haklisiniz ancak benim takildigim baska bir nokta daha oldu.Bu haber pazar aksami yayildi,ntvmsnbc anca carsamba gunu bu haberi veriyor.Bosuna demiyorum TR'nin guzel bir ekonomi sitesine ihtiyaci var diye :)) - Dincer Keskinpala
@Dinçer Her konuda batılı örneklerini taklit eden patronlar takımının Türkiye'de de böyle bir uygulamaya geçeceklerini düşünmek bile istemiyorum! - Ali Haydar
Benim cok fazla tecrubem olmamasina ragmen,arastirmalardan ogrendigim sey,maliyet azaltmak icin en kolay yolun secildigi.Hele TR'de isgucune verilen deger minumum oldugu icin bu uygulama cok cazip gelecektir diye dusunuyorum.2009 yili isgucu icin sok sorunlu gececek bence. - Dincer Keskinpala
bence GM'nin Avrupa uretiminin buyuk bir bolumunu durdurmasi cok onemli bir haberdi, finansal piyasalara reelden ilk gelen tepki otomotiv oldugundan bunun ilk adim oldugunu ongorebiliriz.The American carmakers are finding life toughest of all, since sales in their domestic markets have fallen off a cliff. Last week, they revealed that September sales figures were down 26 per cent on average. Compared with the same month a year earlier, sales declined by 34 per cent at Ford, 33 per cent at Chrysler and 16 per cent at GM, which fared relatively better because it cut prices. - tumel
İnsan kaynağı madem en değerli varlık! Oyleyse işler iyi olunca personel sayısı top yaparken, kriz ortamında minumum olabiliyor ve bu sekilde de operasyon yuruyebılıyorsa(!) Burada otorup dusunmek lazım. Bence persenel alımlarını belırleyen analizlerinin daha doğrusu norm kadro anlizlerinin yapılışında global bir hata yapılıyor. - Ali Haydar
Turkiye'de halka aciklik derinligi nisbeten cok az oldugundan patron kararlariyla calisanlar elde tutulabilirler ama ozellikle Amerika'da satislarin azalmasiyla dusen yatirim getirisini yatirimcilar icin cazip olabilecek seviyede tutmanin yolu maliyet kismak, dolayisiyla isci cikarmak olarak bir cok zaman on plana cikar. Eger yatirim getirisinin daha da dusecegine dair bir beklenti olursa yatirimcilar satisa baslarlar ve iyice dusen hisse fiyatiyla beraber sirket hostile bir take-over ile de karsilasabilir. - tumel
Evet işletme maliyetlerinde genellikle en yüksek kalem personel harcamaları. Bununla birlikte ben personel çıkarmanın kriz ortamında ya da resesyonda çözüm olmaması gerektiğini düşünüyorum. Evet yapılanlar ortada. Ancak su soruyu sormadan edemiyorum kendi kendime. Personel sayıları belirlenirken eldeki iş ve bu işin nasıl handle edileceği masaya yatırılır. Yöntem ve araçlara göre personel ihtiyacımız bu denir. Bu planları da genelde benim gibi iş geliştirmeciler yapar. İşte ya burada hata yapıyorsak? - Ali Haydar
Talep ongorusu azaldigi takdirde onceden yuksek talebe gore yapilmis planlarin revize edilmesi sozkonusu. Ayrica su da var ki yatirimcilarin her zaman daha yuksek getiri getirecek enstrumanlara kaymasi riski var. Bunun icin satis artmiyorsa ayni kar oranini saglayacak maliyet kisma yolu secilebiliyor. Resesyon sarmali zaten burada. Isten cikarma disinda sirketler tedarikcilerinden de azalan talep yuzunden daha az mal alacaklar, bu da onlarin satislarini kisacak - onlar da isten cikarabilecekler... - tumel
Üstadlar sizler kadar engin ekonomi bilgim yok ben sadece yaşadıklarımdan aldığım dersleri paylaşabilirim 5 Nisan 1994 çoğunuzun öğrencilik yılları herhalde ama ben bir gecede maaşı yarıya indiği için kredi kartı taksitimi ödeyemediğim Pamukbank'la papaz olduğumu çok net hatırlıyorum. Sabah gazetesinde bir gecede güvenlik kartı sistemden çıkarılan insanların kapıda hüngür hüngür ağladıklarına da tanık oldum. Toplantımı iptal edip girmemiştim. - Muge Cerman
@devam haftalardır burada çeşitli başlıklara yorum ekliyorum başıma gelenleri yaşamasınlar diye minik de olsa önerilerde bulunuyorum ama tam bu sırada her şey güllük gülistanlıkmış gibi bir çok dostumuz tanesi 1995 YTL lik cep telefonları için kuyruğa girdi. Allah herkese kolaylık versin. Hizmet sektörü işten atmalara başlar yakında, sonra otomotiv ve bankacılık gelir. - Muge Cerman
@Muge (TT) Tecrübelerinizi paylaşmaya devam ediniz. İnanın okudukça aklımda hep şu cümle dönüyor "Tarih tekerrürden ibarettir" bunlar tekrar yaşanılacak. Bu yüzdendir ki tecrübelerinizi daha çok paylaşmalı ve olabildiğince fazla kişiyi uyarmalısınız.. - Ali Haydar
@tumel, GM 2009'un en büyük haberlerinden bir tanesi olacak.İflasa en yakın duran şirket durumunda.Üretim üssünü zaten Hindistan'a kaydırmış durumda,şirketini de Tata'ya kaydıracak zaten;) - Dincer Keskinpala
BEN bizzat yaşadım işten çıkarmayı. Hediye Denizi'ni ayakta tutmak için 3 yılda 2 kere ekibi sıfırlamak zorunda kaldım. Dünyanın en kahrolası işlerinden biridir. Didim tırnak yetiştirdiğin sisteme adopte etiğin ekibi dağıtmak. Yalnız her yönetici bu kararı bir paradoksun başında vermek zorunda kalıyor. Büyümeyi mi durduralım yoksa firmanın yaşamını risk mi edelim. Şunu demek istiyorum firmanın yarısını işten çıkartırsanızda firma yürür ama kesinikle büyümez. AMA YÜRÜR. - fatih pakdamar
ikinci seçenekte ise firma büyümeye devam eder ama zarar edersiniz beklenitler gerçekleşmez ise sonuçta iflas kaçınılmaz olur. Yani bunlar bir yönetici için mideye zarar kararlardır. Kimisi bir kol bir bacak feda edip yine de yaşamayı seçer. Kimisi ya hep ya hiç şansımızı deneyelim der ! Zor kararlardır vesselam... Zor kararlar. İş o noktaya gelmeden çözümleri kovalamak gerekir. O noktadan sonra yapacak bir şey yoktur. - fatih pakdamar
GM ile ilgili bugün bazı şeyler söyledik ve bu gece Dow'un tarihi düşüşüne GM önayak oldu.Düşüş %31.2008 başında $42 hisse fiyatıydı.Bugün ise $4.76.Otomotivde üretime ara ve kısmı işçi çıkarma...Reel sektöre yayılmasının ilk durağı otomobil son durağı teknoloji. - Dincer Keskinpala
Yıllarca gerek sınır komşularımız, gerek beceriksizlikler ,gerek siyasiler nedeniyle irili ufaklı bir sürü kriz yaşadık, benim merak ettiğim neden işletmelerin bir kriz planı yok hala. Kasaba esnafı zihniyeti ve köşe dönme heyecanı mıdır iş adamlarımızı engelleyen."Kara gün akçesi" deyimi "yerli malı haftası" ile eş zamanlı kaybettirildi sanırım. Daha çok borçlanılsın ki hükmetmek daha kolay olsun. Ne diyeyim gazamız mübarek olsun. - Muge Cerman
Krizin planı, rüşvetin belgesi gibi birşey olur :) kriz zaten bilinmeyen hesapta kitapta olmayan planda olmayan olaylardan olur ki. Kontrollü yaşanan bir süreç değildir zaten. - fatih pakdamar
Fatih bey,soylediginize katilamiyorum.Cunku risk yonetim ve planlaması,kriz her an olabilirmiş gibi borclanma ve rezerv oranlarının optimum sekilde ayarlanmasıdır.Krizin planı olmaz demek,gunumuzde oldugu gibi buyuk sirketlerin iflas esigine gelmesine neden olmuştur.Globalizm-kapitalizm karma dünyasında risk yonetim&planlaması olmazsa olmazdır. - Dincer Keskinpala
@Fatih Üstad kriz planı aklı başında her işletmecinin hazırlaması gereken bir senaryo dizisidir. Yaşadığımız dünya bunu gerektiriyor. Beklenmeyen bir durumda neler yapmalıyım diye düşünmek ve basit önlemler almak, çalışanları kapı dışarı etmekten biraz daha fazla çaba ve vizyon gerektiriyor. Kontrollü yaşamak zarar değil yarar sağlar alınacak basit önlemler yaralanmaları azaltabilir. Cümle yarım kalmış "planda olmayan olaylardan olur ki" den sonra yer alan cümle kaybolmuş sanırım. - Muge Cerman
Kriz'den söz edilmesinden çok daha önce de yazmıştım http://ugurozmen.com/blog/?p=1... Planlama belirsizliği azaltan bir araçtır. Elbette herkesin kriz senaryoları ve bu senaryolara uygun planları yapılabilir ve olmalıdır. Genel Merkez'in olduğu yerde deprem olursa diye, tüm bilgilerini yedeklemek de bir kriz planı değil midir? - Uğur Özmen
--> devam. Deprem gibi olasılığı daha düşük senaryolar için yatırım yapılması, ancak finansal kriz konusunda (özellikle Türkiye'de) sanki "Allah'tan gelmiş" gibi bakılmasını anlayamıyorum. 11 Eylül'de, uçaklar Dünya Ticaret Merkezi'ne girdikten 2 gün sonra, havayolları adam çıkarma ve küçülme kararını bildirdi. Herşey 2 günde nasıl oldu dersiniz? Yanıt: Kriz senaryoları ve PLANLAMA - Uğur Özmen
@Uğur Üstad, harikasın ellerin dert görmesin. - Muge Cerman
@ Uğur @Fatih @Muge @ Dinçer Sanıyorum konuyu can damarından vuran sözü James Yorke demiş: "The most successful people are those who are good at Plan B." - Ali Haydar
@Ugur operasyonel risk ile pazar riski ozellikle finansal kuruluslarda birbirlerinden oldukca farkli iki kavram. Turkiye de dahil olmak uzere tum ulkelerin finansal kuruluslari zaten Basel II kapsaminda kredi riski ile beraber, pazar riski ve operasyonel risk konularinda hem onlem almak hem de aldiklari onlemleri raporlamak zorundalar. Su an dunyada yasanmakta olan krizin esas konusu bilerek ve isteyerek bir takim risklerin altina girilmesi ve gercek risk boyutlarinin saklanmasi. - tumel
@Ugur Deprem orneginden devam edersek, rasyonel risk yonetimi deprem bolgesinde ev almamayi ya da evi guclendirmeyi gerektirir. Su anda deprem bolgesinde manzarasi cok guzel olan evlerin cokmesini izliyoruz. - tumel
@Gökhan Üstad, deprem bölgesinde satılan manzaralı evlerin alınmaması gerektiğini 1999'dan beri anlayamamış kişilere literatürde "moron" deniyor sanırım. Burada hepimiz olmaması dileğinde olduğumuz bir krizden söz ediyoruz, ve tabii iş adamı geçinenlerin alması gerektiğini düşündüğümüz önlemlerden. Çoğumuz iş dünyasında yaşadıklarını paylaşıyor belki bir kişiyi başına gelmeden sıkıntıdan kurtarabilirim umuduyla. - Muge Cerman
@devam ekonomist, bankacı, finans yetkilisi arkadaşlarmızın da, kendi aralarında fikir ayrılığına düşüp bizlere destekleyici kanıtlar sunmak yerine küçük önerilerde bulunmasını diliyoruz. Tekrar ekliyorum "kriz tellallığı" yapmak değil niyetimiz, başımıza gelirse hasarsız "nasıl kurtuluruz" u konuşmak. - Muge Cerman
@devam Haberlere çıkıp "yok birşey" diyenlere karnım tok. Hele bu kişiler medya devlerinin kızı, oda sofa başkanı iseler hiç işim olmaz. Onlar değil miydi "aman istikrar bozulmasın" diyerek basiretsiz yönetimleri seçenler ve destekleyenler. Şimdi çıkıp da halk galeyana gelmesin diye anlamsız laflar edip duruyorlar. Bir kaç gün sonra Doğan grubunda işten çıkarmalar başlayınca ne olacak. - Muge Cerman
Personel işten çıkartılır, dışarıda iş bekleyenler daha düşük maaşlara iş kabul ederler, tasarruf edilir. Bu duruma düşmek istemeyenler kriz öncesi personeli 3. dünya ülkelerine kaydırır. "Kriz" diye adlandırılan dönem sona erdirilir, keselerin ağzı açılır, transferler başlar. Personel/verim oranı optimize edilir. İşler yoluna girer. Kamyon herzaman geçtiği toprağı ezer. Bu güçlü ekonomi sahibi ülkeler için geçerlidir. Eğer güçlü bir ekonominiz yoksa, personelden feragat edemezsiniz, çünkü eğitim maliyetleri çok yüksektir. Ayrıca şirketi bu durumdan kurtaracak olan kurgu, personel tarafından doğaçlama yapılacaktır. Bu durumda reklamlar kesilir, işe alımlar durdurulur, tuvalet kağıtlarının markaları değiştirir, maaşlar aksatılır, zorunlu izinler başlar. Biz henüz Türkiye'de, bir iki şirket hariç bu durumdayız. Ülkemin insanı korkmayın. Sadece biraz ezileceğiz. - İlker Utlu
İş gücünden tasarruf denildiğinde, beyaz yaka ve mavi yakayı (bu noktada) ayırmak gerek. İlker'in söylediklerinin tamamına katılıyorum. Beyaz yakalar için. Yeri çabuk doldurulur olan, kendisi için eğitim yatırımı yapılmasına gerek duyulmayacaklar için durum aynı değil. Zaten ilk yorumlarda bahsedilen "insan kaynağı" beyaz yakalar için geçerlidir. Onların "biraz ezilse" bile işten çıkarılacağını sanmam. - Uğur Özmen
@ devam --> Özetle, eğer bir kaynak (asset) durumundaysanız, çok da endişe duymanıza gerek yok. Ama eğer çalıştığınız firma için bir yükümlülük (liability) durumundaysanız, ciddi endişelenin. - Uğur Özmen
@ Tumel --> Söylediklerin tamam. Ama zaten ben de bu riskler aynıdır demiyorum. Üstelik dediklerinin hepsini biliyorum. Ben, "Planlama zaten riskleri azaltmak için yapılır" diyorum. "Bizim ülkemizde, finansal krizler için planların olmaması söz konusu olamaz" diyorum. Özetle, itiraz eder gibi görünmene gerek yok. - Uğur Özmen
FriendFeed
posted a link
TAI CHI - THE GENTLE ENERGY
Play
October 6 at 11:52 pm - Link
Başağrısına iyi geliyor.. Harika http://www.youtube.com/watch?v... - Ali Haydar
@Ali Haydar eğer ilgini çekiyor ve yararını gördüğüne inanıyorsan EFT ve TAT tekniklerini de öneririm. Gülcan'la EFT çalışmaları sırasında bir çok ağrı vs şikayetimizin duygularımızdan kaynaklandığını öğrenmiştik. http://www.energyturkey.org/ - Muge Cerman
@Muge sızın burayı deneyımledıgınızı anlıyorum. Doğru mu? - Ali Haydar
Blog
Thursday at 9:13 am - Link
Elbet bu fırtına da dinecek. Kuzeyin hırçın oğlu evine dönecek.. - Ali Haydar
La Fontaine amcadan masallar devam edecek :) - Ali Haydar
FriendFeed
posted a message
“I'm beginning to understand myself. But it would have been great to be able to understand myself when I was 20 rather than when I was 82." --Dave Brubeck, American jazz pianist”
Wednesday at 10:32 pm - Link
Blog
Wednesday at 2:09 pm - Link
Yürek dediğin sadece organ değil - Ali Haydar
Blog
October 6 at 3:24 am - Link
Acaba hangi konulara eğilmek daha faydalı olur? Fikir verebilecek olan varsa çok mutlu olurum.. - Ali Haydar
FriendFeed
posted a message
“CeBIT'e doğru yoluna çıkıyoruz..”
Wednesday at 1:36 am - Link
Özer, Tuncay ve Emre'yle tabii :) - Ali Haydar
FriendFeed
posted a message
“Careers, like rockets, don't always take off on schedule. The key is to keep working the engines." --Gary Sinise, actor”
Tuesday at 11:31 pm - Link
FriendFeed
posted a link
October 7 at 1:10 am - Link
Dün gece NTV'de de yayınlandı.. - Ali Haydar
bana bir ülkeyi hatırlattı amerikadaki sağlık - eğitim vb. alanlardaki sorunlar... - Onder Eren
Ala ala hangi ülke acaba??, - Ali Haydar
dün seyrettim müthişti! - can oktay heper
ben de oldukça beğenmiştim, izlemenizi tavsiye ederim. - Ekin Acar
Bir anlamda moral de oluyor. Bu tür olaylar sadece biz de olmuyormuş! - Ali Haydar
FriendFeed
posted a message
“SmartQuote The most successful people are those who are good at Plan B." --James Yorke, mathematics and physics professor”
October 6 at 1:42 pm - Link
Twitter
posted a message on Twitter
Twitter
posted a message on Twitter
Twitter
posted a message on Twitter
Twitter
posted a message on Twitter
Twitter
posted two messages on Twitter
FriendFeed
posted a link
September 29 at 3:22 am - Link
Biz hala sık sık kopan ADSL ile uğraşalım :( - Ali Haydar
Blog
posted an entry on Weboha
September 27 at 5:19 pm - Link
FriendFeed
posted a message
“We cannot always build the future for our youth, but we can build our youth for the future." --Franklin D. Roosevelt, 32nd U.S. president”
September 26 at 10:23 am - Link
Ne ülkemizin geleceğini hazırlıyoruz, ne de gençlerimizin! - Ali Haydar
@Sevgili Ali Haydar 1950 seçimleriyle anahtarı teslim ettik, geleceğimiz büyük ağabeyin elinde, ne isterse o oluyor. Gençler sadece hedef kite - Muge Cerman
Sevgili Ali Haydar 1950 seçimleriyle anahtarı büyük ağabeye teslim ettik o ne isterse o olur. Gençler sadece hedef kitle analizlerindeki rakamsal değerler ne yazık ki. Apolitik, duyarsız, okumaktan hoşlanmayan, yüzeysel bir gençlik yarattılar 1980 sonrası tam istedikleri gibi sorgulamayan, üretmeyen, ama tüketen, daha ne olsun. - Muge Cerman
@ Müge Cerman , Çok yazık Atatürk'ün eğitim'e verdiği inemi bugün toplumun hiç bir kesiminde göremiyoruz. Bakın 15 Temmuz 1921'de Ankara'daki maarif kongresinde ne demiş? Bizi yaşatmak istemeyenlere karşı, yaşamak hakkımızı savunmak üzere toplanan TBMM burada, Ankara da kuruldu. Bugün Ankara Millî Türkiye nin Millî Maarifini kuracak kongrenin açılmasına da sahne olmakla bir daha şereflenecektir. Şimdiye kadar takip edilen talim ve tahsil ve terbiye usullerinin milletimizi tarihi tedenniyatında (gerilemesinde) en mühim bir âmil olduğu kanaatindeyim. Onun için bir millî terbiye programından bahsederken, eski devrin hurafatından ve evsafı fıtriyemize (milli bünyemize) hiçte münasebeti olmayan yabancı fikirlerden, şarktan ve garptan gelebilen bilcümle tesirlerden uzak, seciye-i milliye ve tarihiyemizle mütenasip bir kültür kastediyorum. Çünkü millî dehamızın tam olarak gelişmesi böyle bir kültür ile temin olunabilir. - Ali Haydar
Roosvelt'in bu dediğine Türkiye'de Heryerekon dediler. Böyle bir ülke burası.. - Tuncay Tuncer
FriendFeed
posted a link
September 15 at 12:29 am - Link
bu abd'li bankalar daha ne kadar dayanır bilemiyorum fakat bir çoğunun yönetim kadrosuna devlet el koymuş veya adamlar yerleştirmiş diye haberler var. mortgage darma dağın etti! - Yusuf İBİLİ
Türkiye'ye yol, su, elektrik olarak değil ama boru ve kanalizasyon olarak geri dönecek. Daha güvenli ülkeler bile yeterince yatırım payı alamayacak. Türkiye ise zaten "riskli" ülkeler statüsünde... - Uğur Özmen
ABD'de yaşanlanların ne olduğunu hiç bir ekonomsit bilemiyor. Analizler birbiri içine girmiş ve çorba olmuş durumda. Salih NEFTÇİ'nin son yazılarından birinde durumun resesyon mu kriz mi olduğunun tam olarak bilenemediği ifade edilmiş. - Ali Haydar
Uğur abi, bahsettiğin yatırım payı nedir? Amerika ve diğer devletlerin de dahil olduğu ve bir yerlerden aldığı bir ödeme mi? Yoksa Amerika'nın diğer ülkelere sunduğu bir ödeme mi? - Yusuf İBİLİ
Hayırlısı olsun - Yuce Zerey
Türkiye olumsuz etkilenebilir. Bununla birlikte düşük bir ihtimal olsa da ABD'deki para belirsiz durumdaki ortamdan çıkıp bizim gibi nisbeten daha yüksek getiri elde edilebilecek riskli piyasalara da kayabilir. - Ali Haydar
Bazı fonlar, bizim gibi ülkelere yatırım yapıyorlar. Bu nedenle, biz bile pek anlamlı bulmadığımız halde, şirketlerimiz, bankalarımız milyar dolarla satılıyor. "fazla risk, fazla getiri" demek. Şimdi ne olacak. Bu bankalar, fonlar bize yatırım yapmak yerine kendi arkalarını örtecekler. Bu durumda ekonomiye dışarıdan enjekte edilen para (en azından eskisi kadar çok) olmayacak. Döviz yukarı hareketlenmeye başlarsa... Olmayacağını umalım. - Uğur Özmen
İflasla ilgili basın açıklaması --> http://www.lehman.com/press/pd... - Ali Haydar
Bankalar arasın takaslaşmadan dolayı banka iflasları eğer büyük ölçekliyse domino etkisi yaratır. Bir banka iflas ettiğinde; ondan alacağı olan diğer bankalar krize girer vb. Durum kötü - Y.Emre GÜZER
aslında korkulacak daha büyük şeyler var. bu noktada türkiyeye yatırım azalmış, sıcak para gelmeyecek yerel endişeler olarak kalıyor. 1930lu yıllarda gene bir ws gününde yaşanan ve adına büyük buhran denen çöküşün başlayıp tüm dünyayı ele geçirmesi ve sonrasında 2. dünya savaşına uzanan bir süreç. tarih tekerrürden ibaret diyen kimdi? belki kim bilir uzak doğu merkezli bir yeni ekonomi düzenine (pardon yeni bir dünya düzenine) hazırlanmak demektir. kimbilir... - Burak Dönertaş
Tüm yorumlar kayda değer. Burak'ın son yorumuna uzun vadeli katılıyorum. Asya ve Uzak Doğu merkezli yeni bir yapılanma. Bu sadece ekonomide değil sosyal nlamda da. Hem Latin, hem Afrika ülkerlerini de iyi takip etmek gerek. Parayı takip etmek gerek fakat insanların, toplumların değişimini takip etmek bize çok daha fikir verebilir. - Murat Esenli
@Burak @Murat Ustadlar her ikinize de katılıyorum.bir süre önce yine bu tarz yorumlar yapmıştık hatırlarsanız. Kim başkan seçilirse seçilsin şahinler rahat bırakmayacaktır. Amerikan ekonomisi savaşla beslenir ve büyür. Geçtiğimiz dönemleri gözden geçirin bana hak vereceksiniz. Herkese kolay gelsin. - Muge Cerman
Bu krizin nedenlerini su yazimda ; http://www.dincerk.net/tr/?p=1... , Burak ' ın bahsettigi uzak dogu merkezli yonetim ile ilgili detaylari su yazimda aciklamistim ; http://www.dincerk.net/tr/?p=1... .. Lehman ABD ' nin ilk 5 buyuk yatirim bankasindan 1 tanesi ve bunu almak isteyecek bircok Orta Dogu ' lu milyarder vardı.(Degeri sadece 5 mLr $ ' a dusmusken.) Fakat almadilar ve batmasina izin verdiler..ABD egemenligini sona erdirmek istiyor olabileceklerini dusunuyor musunuz ? - Dincer Keskinpala
@Ali Haydar Türkiye Marshall yardımıyla, Menderes döneminde anahtarını teslim ettiği için, Amerikan ekonomisi hapşırdığında zatürre olmaya alıştı zaten. Bir kriz eksik bir kriz fazla farketmeyecek. Firmaların %75 inin hala bir kriz yönetimi planı yoksa o da onların hatası. - Muge Cerman
Bireysel olarak alınabilecek önlemler; kredi kartı kullanımını sıfıra indirmek, banka kredisi, taksit vs den uzak durmak, hayattalar ise aile büyüklerinin yanına taşınmak, araba sahibi iseniz ve çok gerekmiyorsa elden çıkarmak ilk aklıma gelenler. Bu önerilerimi 5 Nisan 1994 ve Şubat 2001 krizinden sonra ayakta kalmamı sağladıkları için yazdım. Kriz sonrası firmaların ilk yaptığı maaşları yarıya indirmek ve işe son verme olur. Bir gecede hayatınız baştan sona değişebilir. - Muge Cerman
Küresel güç dengeleri muhakkak değişecek bununla birlikte Amerikan dinamikleri bir yüz yıl daha dünya siyasetini ve piyasalarını yönetmeye devam edecek. @ Dinçer Ortadoğu kaynaklı paranın Lehman'a gelmemesi Bu kaynakları yönetenlerin başka hesaplarından kaynaklanıyor bence. ABD ekonomisinin çökmesi bir çok ortadoğu fonunun da çökmesi anlamına gelir. Kimse bunu göze alamaz. - Ali Haydar
@Müge. 2001 bankalar krizinden sonra Türkiye'de büyük krizlerin daha fazla hasar verememesi için ciddi bir biliç oluştu. Güzel - Ayakları sağlam basan programlar yapıldı. Bununla birlikte önlem programları geliştirmeyenler %75 olmasa da halen fazla. - Ali Haydar
@ A.H , orta dogunun dogal kaynagi oldugu ve bu donemde oradan buyuk paralar kazandigi icin o yorumları yapıyorum..Korelasyon , türev piyasalarda oldukça büyük ve sıkıntı verici :S - Dincer Keskinpala
@Dinçer sonuç itibariyle bekleyip göreceğiz :) - Ali Haydar
Dünyada şok! Borsalar karıştı - http://www.internethaber.com/n... - Yusuf İBİLİ
Ürkütücü... - Kerim Taylan GERDAN
ben bu kapitalizmin gelceğinden korkmaya başladım bununla ilgili okuma önerisi olan varmı... Jean-Luc Greau nun kitabını almıştım ama oda hücreye kapanmadan okunacak cinsten değilki :( - fatih pakdamar
@Fatih Salih NEFTÇİ'yi takip edebilirisin. http://www.sneftci.com/ - Ali Haydar
Lehman'a sürpriz talip --> http://www.hurriyet.com.tr/eko... - Ali Haydar
ŞOK! FED, AIG'yi devraldı --> http://www.hurriyet.com.tr/eko... - Ali Haydar
ABD hükümeti, ülkenin en büyük mevduat bankası Washington Mutual’a el koydu. - Ali Haydar
FriendFeed
posted a link
September 25 at 1:47 am - Link
Meep Meep Meep Meep Meep Meep Meep Meep Meep Meep Meep Meeeeeeeeeep Meep-Meep - Ali Haydar
Blog
September 23 at 7:29 am - Link
@Fatih internete hakim, power user diye tabir edilen kullanıcılardan FF'ye üye olması da bunun en büyük kanıtı zaten :) eğlenceli bir menü olmuş. hafta sonu doğum günü olan eşim gönderdi bu sabah mail yoluyla, ağızdan ağza, mailden maile paylaşılmaya başlanmış bir uygulama, tebrik ederim... - Y.Emre GÜZER
social shopping diyorum, başka da bir şey demiyorum... yapan kazanır... - Tuncay Tuncer
eskisine kıyasla süper olmuş. Hayr olsun. Başarılar dilerim. - Muammer Okumuş
@Tuncay :) dilinde tüy bitti seninde, - Y.Emre GÜZER
Y. Emre +1:) - Muammer Okumuş
@Ali Haydar Üstad teşekkürler paylaşım için, "doğum günü analizi" pek eğlenceli - Muge Cerman
şu social shopping hakkında bir makale yada ff başlığı açılmışmıydı. bizim bu doğum günü sayfası, benzer sevgililer günü sayfamız felan social shopping denemeleri sayılırmı. HediyeDenizi.com - fatih pakdamar
@fatih, neden başlangıç olmasın? alınacak çok yol var... yeterki o vizyon olsun ve üzerine düşün..:) - Tuncay Tuncer
bizim düşünmediğimiz taktik, yapmadığımız gerilla pazarlama kalmadıki can. parasız yapılacak pazarlamalar konusunda exper olduk sayılır :) onuda düşünür yaparız. - fatih pakdamar
@Müge Cerman Beğendiğinize sevindim. Bu tur uygulamaların artması dileğiyle - Ali Haydar
bu arada cnr dan hediye fuarında stand karşılığı reklam teklifi aldık çok sevinçliyiz, ilk kurumsal satışmızı da yaptık 10 bin ytl kadar. Sanırım bir şeyler oldu olacak. Şöhret felan olmayalım, yakmasın bizi :):) - fatih pakdamar
FriendFeed
posted a message
“Success is a lousy teacher. It seduces smart people into thinking they can't lose." --Bill Gates, Microsoft co-founder, philanthropist”
September 23 at 11:38 am - Link
En ufak başarıda kendini tanrı gibi görenlere itaf olunur. - Ali Haydar
FriendFeed
posted a link
September 23 at 12:26 am - Link
İnternet Hastalığı - Ali Haydar
bende var benden biliyorum, satışlara bakmadan yatamıyorum, yada facebookta kaç üyemiz olduğuna felan. çok sıkıntılı birşey biraz kendimi uzak tutumaya çalışıyorum. - fatih pakdamar
herkeste var galiba biraz :) - Ali Haydar
FriendFeed
posted a link
Johann Pachelbel Canon'unun Rock yorumu :)
Play
September 21 at 10:21 pm - Link
Bu sabah yine bu parçayla başladım günüme :) - Ali Haydar
FriendFeed
posted a message
“Daily Quote "Ability is a poor man's wealth."”
September 22 at 11:08 pm - Link
--John Wooden, basketball hall-of-famer - Ali Haydar
Tip: Now you can add FriendFeed to your blog with our new customizable FriendFeed widgets!

Other ways to read this feed:Feed reader