Sign in or Join FriendFeed
FriendFeed is the easiest way to share online. Learn more »
دیدین هر چندوقت یه بار آدم غمگین میشه و میگه زندگی خیلی تخمیه؟ جدیدا زندگی کلا یک جفت تخم بزرگ شده. تخم چپ= بعد از مرگ من دنیا چی میشه و تخم راست= قبل از مرگ من دنیا چی میشه!
beach-balls.jpg
همشم تقصیر اسلامه. - Andisheh
بیشتر - Irane-Azad(پارسا)
چی بیشتر پارسا؟ - Andisheh
تقصیر ;) - Irane-Azad(پارسا)
يعني همش نه و بلکه بيشترش؟ - Andisheh
نه بابا، بیشتر از همش تقصیره اسلامه - Irane-Azad(پارسا)
شخم - اندیشه
یاد جاندارک هم بخیر. الان اینجا لایکشو دیدم - اندیشه
لایک به تخم چپ. :)))) - دودوزه
با توجه به تیتر جای توپها در این عکس باید عوض بشه - دودوزه
دودوزه جان این یارو وارونگی جانبی عکس رو هم در نظر گرفته گویا :)) - اندیشه
من که نفهمیدم چی شد و مبنای این تقسیم بندی قبل و بعد از مرگ چیه، ولی انگار بقیه فهیمدن! :-؟ - همصدا
این شخم خورده بود که من کامنت گذاشتم دودوزه جان :) - همصدا
من دنبال این فید میگشتم و وقتی دیدم شخم خورده برام جالب بود. اگه ناراحت شدی شرمنده. کامنتمو پاک کردم. - دودوزه
حالا چرا پاک کردی دودوزه جان؟ چیزی نگفته بودی که! :)) - همصدا
اين پيرزنه رو يادتونه شاخ در آورده بود؟
horn-1.jpg
horn-2.jpg
horn-3.jpg
ما هم از دست اسلام شاخ در مياريم تا يه مدت ديگه! - Andisheh
شايدم دم در بياريم! - Andisheh
اندیشه فکر کردی اگه آدم ها شاخ داشتن زن ها اون هم آرایش میکردن :دی - گارفیلد
اوه آره گارفيلد. عمل شاخ هم مد مي شد :)) - Andisheh
من به یه دختر این حرف رو زدم گفت اوه آره، فکر کن، من مروارید میزدم :)) - گارفیلد
:)) ملت شاخشونم رنگ ميکردن! مثلا دختر اولي به دختر دومي در غيبت دختر سومي ميگه :چقد رنگ شاخش بي ريخته! اصلا به موهاش نمياد :)) - Andisheh
من و تو هم حتما پز بزرگی شاخمون رو به هم میدادیم نشون به اون نشون که خودت میدونی :)))) - گارفیلد
هنوز از دست اسلام شاخ در نیاوردید ! خوش به حالتان :) - ثریا
من داشتم رفتم پیش یه دامپزشک شاخ بری کردم :)) - گارفیلد
داريم در مياريم ثريا جان. فک کنم همه بايد از گارفيلد آدرس شاخپزشک مذکور رو بگيريم! - Andisheh
قراره مد بشه آرمان :)) - Andisheh
اين ربطي به اسلام نداره آرمان. ما قراره از اسلام شاخ در بياريم :)) - Andisheh
آره، بالاترين! - Andisheh
آره کراماتش فقط کمي تابلو هستند. يکيش زوره يکيش پول :)) - Andisheh
:O - آرزو
اين پيرزنه يه دفعه در سن 104 سالگي شاخ در آورد! کمي سرچ کنيد تو اينترنت لينک در موردش زياده. راستش من نميدونم چرا در آورد، فقط ميدونم که در آورد :)) - Andisheh
گرگي ما هم پير شيم همينه ديگه کجاش چندشه؟ - Andisheh
شخم مناسبتی به مناسبت جماع‌الوداع! ... شاخ رو درآوردیم رفت - اندیشه
ما هم از دست اسلام شاخ در مياريم تا يه مدت ديگه! - Andisheh ++++++++++ - آناهیتا
بیچاره! کاش به جای شاخ دندون درآورده بود، ببشتر به دردش می خورد :| - همصدا
بیچاره! کاش به جای شاخ دندون درآورده بود، ببشتر به دردش می خورد :| - همصدا - Khizesh
برپا بود جشن انگور / اي افسون‌گر نغمه پرداز ..... اي خوشا پس از لحظه‌اي چند آرميدن/همره دلبران خوشه چيدن....; موزيک زيباي خوشه چين با صداي سالار عقيلي
Girl&GrapeLRG.jpg
چرا اين فايل رو اينجا به شکلي که بشه گوش داد نياورد؟ - Andisheh
کسي نميدون چرا ؟ - Andisheh
به علت فرمتش - jandark
ممنون ژاندارک جان. چه فرمت‌هايي رو بايد بذاريم؟ - Andisheh
انديشه جان من خودم اينكاره نيستم، فقط حدسم رو گفتم، به هر صورت ام پى ترى يكيشونه تا جاييكه ميدونم - jandark
به هر حال ممنونم رفيق :) - Andisheh
. - Andisheh
گرگي اينو گوش کن اخرشه - Andisheh
آدم انگورش مياد - Andisheh
واقعا؟ :)) نوش جاااان. بوس برات - Andisheh
اينو گوش دادي؟ - Andisheh
نوش گوش جان - Andisheh
گوش دادي؟ اين سالار عقيلي خودش ميخونه زنش پيتنو ميزنه. اينجوري در جه انگوريتش رو بالا ميبرن. - Andisheh
حریر شریعت زاده یکی از بهترین شاگردای استاد معروفی است. یه کار هم با استاد شجریان داره و عجب پیانویی زده. آلبوم بوی باران - سیاوش
آره گرگي جون. انگور سياه درشت که تو دهن آدم بترکه زبونتو رنگ شراب کنه. - Andisheh
آره سياوش. انصافا کار حرير خوبه - Andisheh
داريم با بچه ها ميندازيم:دي آواخر زمستون آماده ميشه - Andisheh
به کی میندازین؟ کار زشتیه! نکنین این کارارو - سیاوش
شراب ميندازيم رفيق. شراب انگوررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر - Andisheh
من که فرزند این سرزمینم/در پی توشه ای خوشه چینم/شادم از از پیشه خوشه چینی/ رمز شادی بخوان از جبینم - سیاوش
شخم انگوري - Andisheh
شخم به یاد یک استاد آواز آینده - اندیشه
گرگی کیه؟ چرا من کامنت هاش رو نمی بینم؟! - همصدا
راستی فرمتش باید ام پی تری باشه اندیشه جان. - همصدا
گرگی یه دونس همصدا :دی - اندیشه
گرگینه خودمونه؟ پس کوش؟ - همصدا
همونو بگو - اندیشه
یعنی اومد کامنت گذاشت، بعد پاکشون کرد؟ ای بی معرفت! - همصدا
همصدا اون موقع بود دیگه. اون موقع ها من اسمم تازه انگلیسی بود - اندیشه
آهان! این مال پارساله! فکر کردم جدیده :دی - همصدا
:)) جدی نمی دونستی؟ - اندیشه
به تاریخش نگاه نکردم، راست می گی اسمت هم انگلیسی بوده! حسابی خنگ شدم :دی - همصدا
من اول فک کردم عمدا گفتی که گرگی اگه این دورو برا باشه ببینه :دی - اندیشه
حالا خوب میشه گفت با یه تیر دو نشون زدیم :دی - همصدا
اینم شخم قبل از خواب - اندیشه
کسي اسم اين موزيک زيبا رو مي دونه؟
TranquilWaters.jpg
آقا کسي اينجا اسم اينو نمي دونه؟ - Andisheh
بگوش ایرانی میاد. - شازده™
تلویزیون زیاد پخش میکنه . برای منم سواله این موزیک قشنگ کار کیه - ـــهادیـــ
نه ايراني نيست شازده. - Andisheh
چند وقت پیش یه نرم افزار دیدم که کارش این بود که هر آهنگی که میخواستی بدونی کار کیه براش پخش میکردی اونم جواب میداد. - ـــهادیـــ
واقعا؟؟؟ خيلي جالبه! اسمش چيه نرم افزارش؟ - Andisheh
اندیشه جان موزیک از سایت دانلود شده http://ariaclick.com/1389-05... - شازده™
برنامه ای که میخوای اسمش MusicBrainz Picard - شازده™
شازده جان، تو اون سايت گشتم نبود اسم آهنگ. تنها نوشته بود مجموعه موزيک لايت. - Andisheh
آلبوم اشتیاق از راوی اسم آهنگ خانه - HamidReza007
ممنونم حميد رضا جان. - Andisheh
اندیشه جان زیادم پرت نگفتم؟ - شازده™
شازده کلا تو کارت درسته. همه فن حريفي. - Andisheh
بسیار زیبا - ثریا
رضا روح پور - تنهاترین عاشق - WATERS
ممنون واترز جان - اندیشه
یه جوری هست این آهنگ، یه حس خاصی داره - آرام
آرام شاید به همین دلیله که آدم بارها و بارها گوش می‌ده. یه جور کشف کردن این احساس خاص ؟ - اندیشه
خدا میلیاردرت کنه مثه خاوری. به دلار، ها - علی‌ فلاحیان
آره یه جورایی - آرام
نوش - WATERS
http://balatarin.com/permlin... جملاتی از سید محمد خاتمی رئیس جمهور اصلاحات (99 درصد‌های خالی لیوان)!
99-khatami.jpg
دل خوش نداشتن از حکومت دینی بدتر از سکولار شدن است. ما مدعی هستیم اصلاحاتی که می‌گوییم از رواج سکولاریسم و افول دین در جامعه و اذهان و رفتار ایرانیان جلوگیری می‌کند. ما از جمهوری اسلامی که منطبق با معیارهای اسلامی و مردم‌سالاری نیز هست دفاع می‌کنیم و تنها راه دفاع از این حکومت و تقویت آن را همین اصلاحات می‌دانیم. سید محمد خاتمی ۲۵ خردادماه 89، در دیدار با اعضای شورای مرکزی سازمان جوانان و دانشگاهیان حزب اعتماد ملی: فاشیسم از لیبرالیسم بسیار بدتر و خطرناکتر است! ما نمی‌توانیم با حربه فاشیسم به جنگ لیبرالیسم برویم! بنده در حد توان به غرب و لیبرالیسم نقد داشته‌ام و کرده‌ام. کتاب از دنیای شهر تا شهر دنیا را بخوانید فصل آخر آن نقد لیبرالیسم است. بنده متهم می‌شوم به طرفداری از لیبرالیسم و از آن طرف یک نوع رفتارهای فاشیستی در کشور وجود دارد که به نام اسلام و انقلاب می‌خواهند آن را در کشور جا بیندازند! سید محمد خاتمی در چهارمین نشست تبیین مبانی نظری اصلاحات ۱۴ دى ۱۳۸۷ (درمورد سکولاریسم) این تفکر در قرن هجدهم هم بود و از همین جاست که استعمار بوجود می آید. در غرب، شرق شناسی و اسلام شناسی بوجود... more... - Andisheh
ايشان از هيچ کوششي براي کوبيدن هرگونه مفهوم مدرن از نظام هاي سياسي اجتماع انساني دريغ نکرده اند. - Andisheh
:)) - Andisheh
اين شخم که ميگن چيه؟ - Andisheh
آها! رفيق پس از اين به بعد هر دو ثانيه يک بار فيدهاي خودم رو شخم ميزنم. کار ضايعيه نه؟! - Andisheh
شخم :)) - Andisheh
تا تو نياي منم نميرم ! - Andisheh
دوست عزیز پیام جدیدی برایتان فرستادم لطفا دایرکت مسیج خود را چک کنید - ♂=♀ کیانوش
پاسخ دادم گرامي. سپاس از شما. - Andisheh
. - Andisheh
شخم مناسبتی - اندیشه
بالا اومد؟ - اندیشه
بالا اومد؟ - اندیشه
اره :) - SaSha
مرسی ساشا جان - اندیشه
خواهش عزیز - SaSha
ممد چاخان - Ali
چقدر شخم خورده این زمین :)) - همصدا
امروز رو روز شخم زنی فرفر اعلام کنیم :) - هانا
کارتوني فوق العاده در مورد مقاومت کور خلقت گرايان (دينداران) در برابر دست آوردهاي علمي!
stop_following_me_creationist_evolution_darwin_theory.jpg
براي آخرين بار مي گويم، از تعقيب من دست برداريد، من يک ديندار (خلقت گرا) هستم. - Andisheh
دیندار؟ یا خلقت گرا ؟ - آرام
همون خلقت گرا ميثم جان. اين خلقت گراها معتقدند خلقت رو خدا بر اساس کتاب مقدس (حالا در هر آييني) انجام داده. خوب اين يعني ديندار. - Andisheh
اندیشه از ساینتیست ها چیزی میدونی؟ من راجع بهشون خوندم ولی هیچی حالیم نشد - Kenny♂=♂
علم گرايي که چندان نقطه کوري نداره کني جان. اينو ببين http://en.wikipedia.org/wiki... - Andisheh
نه این نیست اینو سرسری یه نگاهی انداختم . یه فرقه این فک کنم که میگن حیات از کرات خارجی اومده و اونها کنترل میکنن انسانها رو بذار دقیقشو تا 10 مین دیگه میگم - Kenny♂=♂
خوب آخه اين واژه رو که گفتيم معمولا به علم گراها ميگن. شايد اون واژه رو دزديدن دارن باهاش پز ميدن :)) - Andisheh
اين فيدو ميگي کني؟ - Andisheh
آها پیدا کردم فید رو شخم با این لینک http://en.wikipedia.org/wiki... - Kenny♂=♂
:)) آره کافه. اونا ديگه کمالشون همونطوريه! - Andisheh
آره همین بود رفته بود زیر . مرسی اون رو هم که اینجا پیست کردم . خودم هم باید برم بشینم بخونمش - Kenny♂=♂
آره سام. انصافا عاليه. - Andisheh
:)) جالب بود. البته خودمو کشتم تا فهميدم. با اين انگليسي در پيتم. - Andisheh
اينطوري مثلا - Andisheh
:)) - پوینده
:)) - اندیشه
اینا ما رو هم تعقیب می کنند؟! :دی - همصدا
یا حسین...کیر تو کون میر حسین و شهدای سبز :)) - بشاش به قبر شهدای سبز
یا حسین...کیر تو کون میر حسین و شهدای سبز :)) - بشاش به قبر شهدای سبز
یا حسین...کیر تو کون میر حسین و شهدای سبز :)) - بشاش به قبر شهدای سبز
یا حسین...کیر تو کون میر حسین و شهدای سبز :)) - بشاش به قبر شهدای سبز
یا حسین...کیر تو کون میر حسین و شهدای سبز :)) - بشاش به قبر شهدای سبز
یا حسین...کیر تو کون میر حسین و شهدای سبز :)) - بشاش به قبر شهدای سبز
یا حسین...کیر تو کون میر حسین و شهدای سبز :)) - بشاش به قبر شهدای سبز
کوس ننه امام امت - Ali
http://anddisheh.wordpress.com/2010... آبان ماه عشق‌بازي است مهتاب!
2057732962_d9b5317291_o.jpg
آبان، عصاره سنگين پاييز در راه است و در اين شب آرام، مهتاب از لابلاي شاخ‌ و برگ هاي درختان چنار پيدا نيست. جاي دستانش در دست من خالي است. اين ابر ظلم‌پرورِ بدگوهرِ بادپرست که باد صحراي جهل آن را آورده است، مهتاب را از من ربود. بله‌مهتاب، مي‌دانم که مي‌داني نازنين، آبان ماه عشق‌بازي است... - Andisheh
خیلی زیبا . - ثریا
ممنون مسموم عزيزم/ مرسي ثريا جان. - Andisheh
مرسي هپي جان. نه بابا تولدم کجا بوده. - Andisheh
اما تولد من هست . به حرمت این ماه عزیز تا سر برج این فید را شخم می زنم :))) - ثریا
ميخواي برام کادو بگيري؟ - Andisheh
تولدت مبارک ثريا. :* - Andisheh
هپي جدي ميگيري واسم؟ - Andisheh
بابت شخم هم دمت گرم ثريا - Andisheh
ممنونم . ولی هنوز یک چند روز مانده . - ثریا
تير - Andisheh
تو چي هپي؟ - Andisheh
پس نزديکه. تو کادو بگير منم يادم ميفته :دي. من برات روبنده ميگيرم ه همه جا دماغتو قايم کني باهاش! - Andisheh
به جای دعوا فکر کنیذ تولد من چی هدیه بدهید . دست خالی بد :))) - ثریا
:)) در زمينه چشم اصلا با من کل ننداز - Andisheh
ثريا جان آدرس بده برات بفرستيم. - Andisheh
:)))))))) اها از اون لحاظ. - Andisheh
خواهش ميکنم وروره گيس جان. دمت گرم. - Andisheh
دستتان درد نکند . اگر می شد آدرس بدهم که همه شما را دعوت می کردم . قدم همه شما روی چشم :)) - ثریا
چشمت بي بلا ثريا جان. خلاصه ما تو مرام و اينا کم نمياريم :دي - Andisheh
شما لطف دارید :) - ثریا
گرگي جون. تو خودت کادويي عزيزم :* - Andisheh
ولي حالا چي ميگيري کادو؟ :دي - Andisheh
گرگي فقط واسه من کادو ميگيره. چون دماغمو قايم نکردم :دي - Andisheh
حسادت چرا؟ - Andisheh
به جون تو من اگه عکسمو بزارم کلي تلفات ميده :)))) - Andisheh
خوب آخه نگران دختراي مردمم خوب :دي - Andisheh
چرا کوروش جان؟ چه خطري؟ - Andisheh
من فضاي ماه ابان رو تو تهران مد نظر دارم. خيلي عاشقانه است. مخصوصا خيابان ولي عصر - Andisheh
:)) کوروش جان ادامشم هست :دي - Andisheh
دروغ ميگه کوروش. اين هپي با تو موافق نيست فقط ميخواد مخالف من باشه :))) - Andisheh
ديدي درست گفتم کوروش؟ مي خواد منو بکشه ! - Andisheh
آبان ماهي ها هم از تو خوششون نمياد خوب :))) - Andisheh
کي فحش داد ؟؟؟؟؟؟ - Andisheh
شخم - Mr. Beh
شخم برای ماه آبان - ثریا
+++ - SaSha
ا من اینجا رونوشت دارم اما کامنتم نیست ، در ورژن قبلیم کامنت گذاشتم ، اومدم بگم ویوا آبان :-D - میرزا وروره گیس جولی‌پولی from FFHound(roid)!
وروره گیس اکانت قبلیت هم با همین اسم بود؟ برام خیلی آشنا است - اندیشه
به غیر از خودت و ثریا بقیه اکنتشون رو پاک کردند! :)))) - همصدا
شايد من نيز صفحه امشبت را آن‌روز ببينم. - همصدا
مردم ايران يک روشنفکر هم به شريعتي بدهکار بودند و هرچه زودتر مي‌پرداختند بهتر! (همانطور که به قول احمد کسروي يک حکومت به آخوندها بدهکار بودند)
70253.jpg
احمد کسروی: ملت ایران یک حکومت به آخوندها بدهکار است، هرچه زودتر این بدهی را بپردازد زودتر از شرّ آن آسوده می شود ! - Andisheh
بله! اون هزينه رو ما داديم ولي خودمون هم رسواش ميکنيم. - Andisheh
پرداختن یک روشنفکر به شریعتی چه طوریه؟ - BlackRosE
بلکي جان. يعني اينکه هرجا اسم روشنفکر بياد، شريعتي بياد تو ذهن مردم! اين اتفاق افتاد و مردم ايران اين بها رو پرداختند. دليلش هم ضعف فکري ميانگين جامعه و نفوذ بسيار زياد مذهب در جامعه بود. - Andisheh
درسته همیشه اسم شریعتی بعد از این اصطلاح به ذهن میاد - BlackRosE
جدا از محتوای مذهبی نوشته هایش، از حق نمیشه گذشت که قلم زیبایی داشته - Irane-Azad(پارسا)
آره زيبايي در نوشتار رو رعايت ميکرد. - Andisheh
شخم^ - ariya7
دختره مست بود اين از دهنش در رفت: :‌بهترین چیز، رسیدن به دامادی است که از حادثه عشق خر است!
chios-traditional-wedding-in-mesta-donkey.jpg
اون هم در يک جمع با جو روشنفکري و اين حرفا :)) - Andisheh
البته مفهوم داره فوسکا ولي به نظر من با اين ژست‌هاي فمينيستي جور در نمياد - Andisheh
:)) - ثریا
:دي - Andisheh
:دي چي شد بلو؟ - Andisheh
تو این جمعها که دخترای مست هستند ما را هم دعوت کنید:)) - رضاراز
ايندفعه خبرت ميکنم رضا! تو که ايران نيستي آخه! - Andisheh
یه سوال فلسفی بود که میگفت: دوست داری یه خر ماچت کنه یا یه ماچ خرت کنه؟ من فکر کنم این عکس مربوط به اون باشه - Dahri
در اينجا البته يه کم خرتوخر شده :)) - Andisheh
اندی به جان خودم تهرانم..همین زیر گوش خودتونم..خبری شد دایرکت بده:)) - رضاراز
باشه رضا جان. بهت خبر ميدم.:دي - Andisheh
اینو می‌بینم یاد رضاراز می‌افتم. :)) - اندیشه
شخم رضا رازی :)) - اندیشه
:)) - هیچ
:)) - اندیشه
شخم رضا رازی - اندیشه
بیچاره رضاراز خب:))) - رضاراز
:)) - اندیشه
از کجای حادثه عشق خر؟ از اعمالش و آلاتش یا از احساس و شعورش؟! - ووووزلا
والا دیگه اینو نمی‌دونم. فک کنم از رویاپردازیش - اندیشه
مذهب مرکب چموش و خطرناکي است که فقط به صاحبانش سواري مي‌دهد! http://anddisheh.wordpress.com/2010...
Gothmog-warg.jpg
بديهي است که با داروي خواب‌آور نمي‌توان کسي را از خواب پراند! يعني دفع سرسپردگي به مذهب از طريق مذهب ناشدني است. ممکن است کسي بگويد ما افراد را به خواب مي‌بريم تا آنها را در خواب به يک جاي امن منتقل کنيم و سپس آنها را بيدار مي‌کنيم. اين هم باز ناشدني است. دليل آن اين است که يک فرد خيرخواه نمي‌تواند آنقدر ميزان دارو را بالا برد تا افراد بميرند، اما صاحبان مذهب اين کار را مي‌کنند. يعني يک فر خيرخواه، نمي‌تواند از ابزار افسون کردن ديگران به قيمت فروپاشي همه بنيان‌هاي بشري استفاده کند اما صاحبان مذهب چنين مي‌کنند و برايشان چيزي جر اهداف و منافع خود اهميت ندارد. بنابراين در نبردي که بين خيرخواهان و صاحبان مذهب، بر سر استفاده از آن به وقوع مي‌پيوندد، بدون ترديد صاحبان مذهب پيروز ميدان هستند. - Andisheh
يک جريان خيرخواه نمي‌تواند از مذهب به سود خودش استفاده کند و اگر کسي چنين کند و ادعا کند چنين کرده‌است، يا ادعايش خلاف واقع است و يا خيرخواه نبوده است. بسيار هم پيش آمده است که ساده‌لوحاني فريب بازي صاحبان مذهب در شريک شدن از استفاده از مذهب به عنوان ابزار را خورده‌اند و در نهايت به اهداف خود نرسيده‌اند که هيچ، آنچه هم خود پيشتر داشته‌اند به صاحبان اصلي مذهب واگذار کرده‌اند. مذهب همچون... more... - Andisheh
منظور از صاحبان مذهب، شارعين و افراد مرتبط با آنها هستند که خود را مسئول نگهداري و ترويج مذهب مي‌دانند و براي اين کار، سازوکار تشکيلاتي دارند و مرجع قضاوت مذهبي هستند. - Andisheh
لامصب هاش هم گهی به سر کسی نزدند جز لات بازی و لاف زنی. زیاد فسفر مصرف نکن. فسفرها را ذخیره کن برای مبارزه :))) - (مادرزمین) MotherEarth
گرگي جون، اين مادر زمين خيلي مخه به خدا. يه مغزه چروک بالا است که دست و پا در آورده. :دي - Andisheh
يوزي گرامي، آنها آنچه مي‌خواهند مي‌ستانند! چندين نسل مي‌خورند و يک‌باره آن نسل آخرشان تاوان همه را مي‌دهند! - Andisheh
مادر جان، اون با من. به ياري خدا و دعاي خير شما مبارزه رو هم ميبريم. بازم بوس برات! - Andisheh
ممنونم رفيق :) - Andisheh
اندیشه در ابعاد شخصی هم نگاه کنی می‌بینی هیچ به دست نمی‌‌آورند که هیچ زندگی و آزادی خودشان را هم می‌بازند. - روشنگر
چرا يوزي جان؟ اونها پول و رفاه و قدرت به دست ميارن. شخصيتشون رو هم از تمجيد عوام ميگيرن و در مورد اون دنيا هم فکر ميکنن ميرن بهشت. - Andisheh
ممنونم اپر جان - Andisheh
شخم مناسبتی برای کسانی که هنوز الگوهای اصلاح دینی رو برای اصلاح جامعه پیشنهاد می‌کنند. - اندیشه
بله بله من پیشنهاد میکنم :دی - نیک
نیک :)) پس برو اون حاجی رو از رو مرکب پیاده کن بعد مرکبش رو رام کن - اندیشه
شخم یاد‌اوری مصیبت! - اندیشه
شخم! - اندیشه
البته در خیلی از مواقع صاحبش را هم بر زمین زده ها - رامتین-Ramtin
رامتین جان، او هم اگر به اندازه کافی نتواند از انسانیت بگذرد(هیولا باشد) زمین خواهد خورد. - اندیشه
+ - خدا
مرسی خدا جان :) - اندیشه
به گمان من اينها بدترند، حتي بدتر از آنها! http://anddisheh.wordpress.com/2010...
l_a0acbd7f02c846b492a1c3b580916e8e.jpg
اسلام رحماني بدتر از اسلام واقعي است. اصلاح‌طلبان بدتر از اصول‌گرايان هستند. خميني بدتر از خامنه‌اي است. شريعتي بدتر از رحيم ‌پور ازغدي و حدادعادل است. سياه‌دل سفيد‌پوش بدتر از سياه‌دل سياه‌پوش است. دخترهايي که با مانتوي کوتاه و روسري عقب رفته و آرايش در صف گرفتن غذاي محرم مي‌ايستند بدتر از فاطمه رجبي هستند. پسراني که با ظاهر مدرن براي ارضا کردن حس ترس و مبهم ناخود آگاهشان و همينطور براي صحبت کردن و شماره دادن به دخترها به هيئت مي‌روند، بد تر از مسعود دهنمکي هستند. آنهايي که روزي صدجور دروغ مي‌گويند و هزار جور ديگران را فريب مي‌دهند اما به هنگام عزاداري گريه مي‌کنند و سينه و زنجير مي‌زنند و حساب حسين را جدا مي‌دانند بدتر از روضه‌خواناني هستند که آشکارا فريب مي‌دهند. - Andisheh
یکی از بهترین نوشته هات - ‫ ‏‏‫ ‏‏‫ ‏‏‫ ‏‏کاورآقا
لطف داري کاورآقا. لينک بالاترينش رو ببين :))‌ البته من ليبرته رو اونجا ديدم خوشحال شدم. نگرانش شده بودم: http://balatarin.com/permlin... - Andisheh
عالی - 20 - ؛ patrick
دوستان لطف کنید فقط 5 دقیقه از وقتتون را به من بدین و این لینک را جاهای مختلف بین دوستانتون پخش کنید تا دیده بشه. خیلی مهمه: http://goo.gl/fb/wBQHz - ارتش سبز
گفت که بنظرش باید در محیط واقعی فعالیت کنه و اینجا فایده نداره - Danny
اندیشه جان دلمون برات تنگ می شه، نرو :( - همصدا
اندیشه جان، هر وقت برگشتی، اطلاع بده. - بافومه - بایگانی شده است
تفاوت سبزها و مردم مصر http://kalame.co/ - friendfeed
اعلام آمادگی امت حزب الله و با بصیریت http://www.tahanews.blogfa.com/post-23... - friendfeed
مذاکرات محرمانه آل سعود با سیا http://kalame.co/ - friendfeed
فتنه ایران جریانی غیر اسلامی و محکوم به شکست بود http://www.tahanews.blogfa.com/post-23... - friendfeed
احمق فکر کردید با این کارها دین تضعیف می شه - friendfeed
خفه شو آشغال - friendfeed
نه بازم کمتون کمتون بود،بره تو حلقتون تا برسد به غده ی تروئیدتون،تا برسه به معدتون (منظورم گوهِ) - friendfeed
از هر سوراخ بدنت گوه تو بدنت - friendfeed
روباه دختر جام،Andisheh، پرسپولیش، chelios، ننتهاتون چقدر نازنند. - friendfeed
jandark ناراحت شدی ننهی شما تو قلب ما جا داره هیچی جای ایشون ر و نمی گیره بابا نترس هوای ننته دارم/دوما کس شعر ننت می گه کسکش - friendfeed
روباه دختر جام،Andisheh، پرسپولیش، chelios، ننتهاتون چقدر نازنند. - friendfeed
+++ - bita
فدای تو خاکی جان. دو سال پیش؟؟ کجا؟ - اندیشه
:)) آقا شما که کلا سنگ تموم گذاشته بودی - اندیشه
چی چی؟ - اندیشه
آها از اون لحاظ:)) ما بیشتر - اندیشه
+ - Patriot
ياد گقته خميني افتادم كه ميگفت : امريكا از شوروي بدتر . شوروي از اسراييل بدتر . اسراييل از انگليس بدتر . انگليس از همه بدتر . همه از هم بدتر . ...... - بارون
چگونه بگویم تا مرا نزنی؟ چگونه بگویم تا خودت را نزنی؟ چگونه بگویم "علی" بدبختی ما است؟! http://anddisheh.wordpress.com/2010...
24gkt4p.jpg
علی یعنی خدعه! یعنی دروغ یعنی توهم. علی گونه ای دهن کجی شوم به اعراب بود که باعث شد صورت ما کج فرم شود! یک گریز نافرجام بود که باعث شد زندان ما ایران شود! تو بگو چگونه از علی خدا را شناخته ای؟ از یک نام عربی که بارها و بارها در حسینه ها تکرار شده است چه معرفتی ممکن است کسب شود؟ علی یعنی آن همه پول که در یک قفسسه آهنین ریخته می شود تا فرزند تو معالجه شود یا همسرت باز گردد یا در کنکور قبول شوی و یا شغل مورد علاقه ات را بیابی! علی یعنی توهم! یعنی واگذاری شایستگی یک فرد برای احراز شغل به یک انگشتر عقیق! یعنی حکومت دردانه های خونخوار خداوندی عبوس که شکنجه می دهد و خود را بخشنده مهربان می داند! چگونه به تو بگویم تو را بازی داده اند؟ چگونه بگویم که تو نیازی به ولی نداری! آن هم ولی موهومی که غایب است و تو عملا کارهایت را خود انجام می دهی و او هیچ نقشی در زندگی تو ندارد. چگونه بگویم که خودت و مرا با دندان ندری؟ راستی تو چرا درنده شده ای؟ به پیرامونت بنگر! همه در حال زندگی کردن هستند و بسیار بهتر از ما که ولایت را ستایش میکنیم زندگی میکنند. چگونه به تو بگويم علي همچون پرتره اش که تصوير زني است... more... - Andisheh
علی پس از پیروزی بر قبیله” بنی قریظه” تعداد 900 نفر از مردان قبیله را در مقابل گو دالهایی که از پیش کنده بودند سر بریدند. (تاریخ طبری. جلد 3 . صفحه 1088) پیامبر بگفت تا در زمین گودالها بکندند و ” علی” و” زبیر” در حضور پیامبر گردن انها را زدند. (تاریخ طبری .جلد 3. صفحه 1093) 2- کشتار خاندان “ازد”: علی و یارانش در یک روز تعداد 2500 نفر از خاندان “ازد” را سر بریدند.بنحوی که کسی زنده نماند... more... - Andisheh
نقش علی در ترور مخالفان : 1- ترور شاعری بنام” حویرث بن نقیذ”: وی شتر دختران محمد “فاطمه” و “ام کلثوم” را رم داده بود به فرمان حضرت محمد و توسط علی در جریان یک تو طئه به قتل رسید. (سیره ابن هشام .جلد 2. صفحه 273) 2- سر بریدن” مغیره” : پیر مردی بنام “مغیره” که پس از فتح مکه از ترس محمد گریخته بود بوسیله علی دستگیر و سر بریده شد. (زنان پیغمبر . صفحه 316) 3- علی شاهرگ مردانی را برید و... more... - Andisheh
در زمان امام علی، مردم استخر چندین بار قیام کردند. امام علی در یکی از آن موارد «عبدالله بن عباس» را در راس لشکری به آ«جا گسیل داشت و شورش تودهها را در سیل خون فرونشاند (فارسنامه ابن بلخی،ص 136). در مورد دیگر که مردم استخر شورش کردند، امام علی «زیادبن ابیه» که از خونخواری و آدمکشی به انوشیروان دوم لقب گرفته بود به آنجا گسیل داشت تا به سرکوبی این قیام بپردازند. در مورد جنایات و کشتار مردم... more... - Andisheh
چگونه به تو بگويم علي همچون پرتره اش که تصوير زني است که برايش ريش گذاشته اند فقط توهم است؟ - Andisheh
اندیشه، برخی از این مستندات یه جورایی علمی نیست، مثلن این که علی تو یه روز 2500 نفر رو کشته، یعنی در هر سی ثانیه یک نفر و در هر دقیقه دو نفر را کشته. - سیاوش
کافه جان نميشه انديشه اي رو اعدام کرد! تنها ميشه از اون فرار کرد! - Andisheh
سياوش جان. اينها رفرنس داره. علي که همه رو با دست خودش نکشته. تا تونسته خودش کشته. اگر هم نتونسته داده بغلي ! - Andisheh
به نظر من این رخداد ها واقعیه، مثل کربلا ولی در موردش اغراق شده، آخه 2500 نفر خیلیه واسه اون روز. علی هم عجب وروجکی بوده ها، بده بغلی :)))) - سیاوش
کافه جان. قطعا دليلش زوره! اما به نظرم اين زور بيشتر از در نشنيدن تاثير گذاشته است نه نگفتن! اما اين روزها ديگه کم کم نميشه از زور براي نشنيدن استفاده کرد. از 200 سال پيش تا 20 سال پيش چقدر امکانات گسترش انديشه هاي مخالف با توهم هاي مذهبي موجود بوده؟ از 20 سال پيش تا کنون چقدر؟ به نظرت گسترش ارتباطات تاثير شايسته اي نداشته؟ - Andisheh
سياوش جان, شاه اسماعيل 5000 نفر رو در خراسان و اصفهان سر شيعه شدن کشت! علي هم وروجک نبوده بلکه يک ماشين بي مغز کشتار بوده که اشتباهي در مقام فرمانده ايدئولوژيک (علاوه بر فرمانده جنگي) هم قرار گرفته و تا تونسته خون به پا کرده! - Andisheh
آتشزاد جان ذولفقار خيلي وقته اين کار رو با ما کرده! - Andisheh
کافه! مگه ما مسلمون زاده نيستيم؟ اگه ما الان اين حرف ها رو ميزنيم بقيه هم ميتونن! به نظرت اصلي ترين عامل براي رسيدن به خود آگاهي چيه؟ - Andisheh
عیب از علی نیست . عیب از جهالت و نادانی ماست . عیب از اسطوره سازی ما از یک قاتل بیرحمه . - پروشا * یک آنتی مذهب*
علي که سراسر عيب و ايراد و جنايت بوده است. اما در اينجا حق با توست پروشا. مشکل از اين است که آن آدم عيب دار را بي عيب دانسته ايم! - Andisheh
لایک واسه کامنت پروشا - darvag
فکر نميکنم منظور پروشا اين بود که علي بي عيب است داروگ جان! منظورش اين بود که اون قاتل بيرحم اين بلا رو سر ما نياورده بلکه خودمون آورديم. يعني منظور از عيب، ايراد کار بود. - Andisheh
حرف پروشا اینه که این مشکل و حماقت ماست که یه جانیو آدم کشو با کمال حماقت بت می کنیم و به شدت رو حماقتمون پافشاری میکنیم - darvag
بله داروگ جان. منم فکر ميکنم منظور همينه. - Andisheh
پرتره اش که تصوير زني است که برايش ريش گذاشته اند:)) - ثریا
ما علی‌ را علی‌ کردیم. والا علی‌ مدتها بود که فراموش شده بود. دوستان را به خوندن کتاب در رگ تاک توصیه می‌کنم - رامتین-Ramtin
مثل همیشه از خواندن نوشته اندیشه، لذت بردم و سر در گریبان، به فکر فرو رفتم - گمنامیان-Gomnamian
جناب رامتین جان کجایی ؟ . در ضمن به فر فر خوش اومدی - پروشا * یک آنتی مذهب*
کتابی که رامتین میگه خیلی کمک میکنه که شک ها برطرف شه ماهه - darvag
سلام اطلس گرامی‌. من تازه فهمیدم این فکر فکر که سام میگفت کجاست. بالاترین که دیگه جایی‌ برای ما نگذشته باید همینجا یک کاری کرد - رامتین-Ramtin
سلام رامتین جان . کلی دنبالت گشتم . کجایی آقا ؟ به فرفر خوش اومدی . من تا اسمتو دیدم فوری سابت کردم . خوشحالم که اینجایی . خوشحالم که اومدی . کارهای زیادی در سر دارم که روی کمکت خیلی حساب میکنم . باید بیگ لاگ رو هم بیاریم - پروشا * یک آنتی مذهب*
شخم^ - ariya7
چگونه به تو بگويم علي همچون پرتره اش که تصوير زني است که برايش ريش گذاشته اند فقط توهم است؟ - Andisheh////عالی - سکولارArash
مرسی کمانگیری جان - اندیشه
خواهش می کنم جدی لذت بردم از این گفته. برای اهل تفکر اگر بیندیشند خیلی می تونه راهگشا باشه:) - سکولارArash
++++ - آتشزاد
شخم - اندیشه
اندیشه جان دو تا اکانت داری؟ - رابین
این اکانت قبلیه که دیگه بهش دسرسی ندارم مای ایران جان :) - اندیشه
اول فکر کردم اکانت فیکه :)) - رابین
بلاکش کنید:دی - وارش
:)) - اندیشه
آقا اينو که مي‌شنوم انگار يه چيزي داره همه تمدن بشر رو تهديد به نابودي مي‌کنه: حسين حس حسين حس حس حس حس "! دهشتناکه!
mollah_canon.jpg
حسين حس حسين حس حس حس حس - apar(اپر)
حس حس حس حس - Andisheh
خدا صبر بده بهتون - الک‌ دخت
واقعا تحملش سخته الک جان. - Andisheh
شخم - Dahri
hahahahaha - hercule
. - ژوپی
^ - ariya7
فرنچ کیس اسلامی حوزه‌ای بشکه‌ای در ملا عام!
mollah.jpg
اختیار داری داداش. این عکس در پهنه اینترنت موجوده و حق کپی رایتش با من نیست :دی - Andisheh
واقعا همینطوره کافه جان. فکر میکنم اینها واقعا این بیماریها رو دارند و نسل به نسل منتقل میکنند. ریشه اون هم احتمالا به پیامبر اسلام میرسه. - Andisheh
من نمیشناسم اینو. این آخوندو کسی میشناسه ؟ - Andisheh
به اون دیگه دقت نکرده بودم! هیچ بعید نیست که از این تماس دست با بدن هم لذت ببره این غول آخر بازی! - Andisheh
:))) من فک میکنم داره تو دلش میگه دل به کار بدده بچه! - Andisheh
خاكى اين تو بالاترين به كرات لينك شده ها گفتم كه يهو منفى نگيرى :دى - jandark
خاکی جان من مخالف فعالیت در بالاترین هستم رفیق. برای همین این کار رو نمیکنم. با ابراز ارادت بسیار :× - Andisheh
حقوق بشر عزیز، یعنی میگی اینجا احتمالا کلاس آموزش لواطه؟ - Andisheh
این عکس فکر کنم درعراق است؟ - koorsh 3000
یا حضرت لوط! - Andisheh
کوروش جان عراق چرا؟ میشناسی این بابا رو ؟ - Andisheh
قیافه شو توی یکی از احزاب عراقی در تلویزیون دیدم فکر کنم با توجه به لباس پوشیدن بچه ها و عکس های دستشون و نوشته هایی زیر عکس ها - koorsh 3000
مسموم :)) این که میگن اسلام دین کاملیه همینه پس! - Andisheh
رسم خوبي دارن :)) مثلا اگه رسمشون بود ماتحت هم بذارن چي؟ پس بايد بگيم شکر براي الله :دي - Andisheh
بیچاره بچه :( - ثریا
فکر نميکنم. مطمئن هستم. - Andisheh
حقا که اين آيت الله نشانه اي از الله است :)) - Andisheh
ا؟؟ اين همونه؟؟؟ :))) - Andisheh
شخم^ - ariya7
ميگن جمکران مخفف اينه: جمعيت ملاهاي کوني رانده شده از نجف! (استغفرالله!)
19_8606050188_L600.jpg
استغفرالله از خودمه ها! - Andisheh
با عرض معذرت از کوني هاي عزيز! - Andisheh
:)) - yekbalatarin
رفيق زنا زاده بي گناهه! زنا کار همم همينطور. ملا متجاوزه. در اينجا يک ريشه يابي مخفف برملا کن انجام شده ظاهرا :)) - Andisheh
نه داداش عيب از باهوشي او آدميه که بلاخره ريشه اين مخفف رو کشف کرده:)) - Andisheh
. - Andisheh
واقعا متاسفم برای شما که خودتون رو بخاطر آرمان هاتون اینقدر راحت می شورین و می ذارین کنار - مهدی
الان آرمان چي ميشه؟ شسته شدن چي ميشه؟ کنار گذاشته شدن چي ميشه؟ ! - Andisheh
با این اوصاف نجف باید از ملا خالی باشه - Irane-Azad(پارسا)
شخم^ - ariya7
:))))))))))))) - رامین
به نظر من علي يه اهرم خر کردن فراتر از اسلامه! خيلي ها حاضرن در مورد موجوديت خدا هم شک کنن ولي حقانيت علي نه! اين يعني قداست در ايران گرد امامت حلقه زده نه اسلام!
an-najaf-imam-ali-08.jpg
ممنون اپر جان - Andisheh
شخم^ - ariya7
http://balatarin.com/permlin... هرچه مي‌کشيم از محرم و صفر است
sine__zani.jpg
آنچه اکنون سردمداران و جلادان مسلط بر ميهن دارند، در اثر ظلمي است که به ملت روا داشته اند. در اثر زجري است که ديگران کشيده‌اند. و اين زجر خود در اثر فرصتي است که مردم داده‌اند. براستي که آنچه آنها دارند و هرچه ما مي‌کشيم از محرم و صفر است. مراسم عزاداري وعاشورا چنان قداست و هيجاني ايجاد مي‌کنند که هر آخوندي را در منبر خوب جلوه مي‌دهند و نياز به وجودش را حياتي مي‌کنند. فرهنگ‌سازي که در اين زمينه شکل گرفته است بي نظير است. حاصل آن مردمي هستند که عزاداري را بي‌ربط به حکومت مي‌دانند و از خود نمي‌پرسند که اگر چنين است، اين همه تبليغ و هزينه حکومتي براي چيست؟ زشتي‌ها براي مجريان باشد و قداست براي اصل و بنيان حکومت. اين است که واقعا صحيح است که بگوييم هرچه دارند از محرم و صفر است. - Andisheh
بابا جان نريد نگا کنيد، نريد تو دسته و هيئت دختر بازي يا پسربازي، نريد واسه يه غذاي مفتي. نريد ديگه! - Andisheh
شخم^ - ariya7
فقط نوستالژي نيست، آنچه اشک دهه شصتي‌ها را فرا مي‌خواند! http://anddisheh.wordpress.com/2010...
cloud.jpg
قبل از خواندن اين پست، لطفا اين توضيح کوچک را بخوانيد: در سال‌هاي بي‌همتاي دهه شصت سرودي از تلويزيون با صداي يک نوجوان پخش مي‌شد که تقريبا همه بچه‌هاي آن زمان آن را به ياد دارند. اين سرود بسيار زيبا و دلنشين بود و آن نوجوان هم به زيبايي هرچه تمام‌تر آن را مي‌خواند. قطعه‌اي از آن را که از اينترنت پيدا کردم در اينجا براي شما مي‌گذارم . لطفا قبل از خواندن متن آن را گوش دهيد و سپس لحظاتي را همچون يک سفر زمان که با زمان حال در هم است، با من به آن سال‌ها و اين سال‌ها بياييد. - Andisheh
چقدر دلم براي خودمون سوخت. - Andisheh
آخر نوشته ات را نمي‌پسندم. انجا كه بدرود مى‌گويي - nima sight
نيما جان، نوشته را خواندي دوست من ؟ - Andisheh
لذت بردم اندیشه - Irane-Azad(پارسا)
بله خواندم انديشه عزيز - nima sight
اما ارتباط بدرود گفتن تا صبح را نمى‌دانم - nima sight
خوشحالم پارسا جان. هميشه لذت ببري :) - Andisheh
در طولاني ترين شب سال، بايد تا صبح بيدار بود. پيشتر قلمي زدم در خصوص اعدام شدن چند عزيزم. همه ما دردي كشيده ايم كه مپرس. اما همواره به بودن اعتقاد دارم. به ماندن و ادامه دادن - nima sight
نيما جان، من فکر ميکنم بايد کسي با سن و سال من تلاشي جديتر وتاثيرگزارتر داشته باشد. يعني بايد بسيار موفق باشد. بايد تلاش کند به تاثيرگزاري عمومي دسترسي پيدا کند. کودکي و نوجوانيمان که سوخت جواني هم پاي کامپيوتر در گذز است. اين که ميگويم جدا از درس خواندن و کارهاي معمول براي امرار معاش است. منظورم تلاشي جدي براي سازندگي است. - Andisheh
يعني تلاش در همين راستا مي ماند اما با تاثيرگزاري بيشتر ولي زمان بازدهي طولاني تر نسبت به الان. - Andisheh
خوشحالم که هنوز اینجا هستی:):* - رضاراز
عجب آهنگي ... - Don Behnam
مرسي رضا جان :* فعلا از شرم خلاص نميشيد :)) - Andisheh
امیدوارم حالا حالاها باشی...در ضمن یادت نره به من قول دادی:)) - رضاراز
قول؟ - Andisheh
همین جریان مهمونی های روشنفکری و دخترای مست و اینها=))) - رضاراز
:)))) فک کردم به خاطر خودم گفتي خوشحالم نرفتي! کلي ذوق کرديم يکي تحويلمون گرفت :)) - Andisheh
من و اینکارها؟:)) - رضاراز
گفتم شايد گشنگي زده به سرت! - Andisheh
بسیار عالی - ثریا
موزیک هم زیبا بود..واقعن برد به اون دوران من رو..البته قبل از فید من وبلاگ رو خونده بودم:) - رضاراز
ممنون ثريا جان. - Andisheh
شخم^ - ariya7
و خدايي که هنوز خون مي‌مکد! http://anddisheh.wordpress.com/2010...
1 (13).jpg
Molech_2.jpg
اگر بخواهيم چرا جويي کنيم، بدون شک ريشه دست زدن به چنين عملي در موهوومي بودن خدا يا خدايان و همچنين نياز و ترس بشر بوده است. آدمي هرگز قادر نبوده است با خدا يا خدايانش به شکلي ملموس ارتباط برقرار کند. هرگز خداوند براي او به شکل زنده و عيني قابل دسترسي نبوده است و هرگز نتوانسته است با زبان خودش از خدا يا خدايانش چيزي بشنود! از طرفي ديگر، بشر به دليل احساس ضعفي که نسبت به طبيعت داشه است، نيازمند ايجاد ارتباط با خداوند و دريافت نوعي تضمين حمايت از سوي او بوده است. براي همين قرباني کردن عزيزترين‌ها را دليلي براي پذيرش درخواست حمايت از قدرت برتر مي‌دانسته است . او در پناه يک مراسم مذهبي با برگزاري سلوک و مناسک به شيوه شورانگيز و احساسي-حماسي، براي خود فضايي ايجاد کرد که تا حد زيادي به حمايت نيروي برتر مطمئن شود. - Andisheh
اين‌ها تخيلات دوران کودکي بشر بوده‌است. روزهايي که او هنوز سخن گفتن با هستي را نياموخته بود و نمي‌دانست چگونه از خود محافظت کند و با طبيعت دوست باشد. اما با گذشت زمان و به مرور که آداب زيستن را آموخت، به مدد بهره‌گيري از انديشه، توانست نيازهاي خود را برآورده سازد و طبيعت را رام کند. واقع‌گرايي و تعقل، زمينه ساز حرکت به سمت علم و توسعه تکنولوژي شد وآن هم خود موجب تحکيم انديشه ورزي شد! به... more... - Andisheh
اما در اين ميان، اديان بزرگ که نسبت به مذاهب نخستين و بکر بشر قدري همه‌گيرتر بودند و به صورت سازمان‌يافته از عنصر ايمان در جهت رفع نيازمندي خود به خداوندي يگانه بهره مي‌گرفتند، اشکالي از قرباني کردن را که هنوز نوعي رفع نياز بشر محسوب مي‌شد، به نوجواني آوردند تا بعدها به مدد همان ايمان، جلوه‌اي از گونه‌اي ناهنجاري در دوران بلوغ شود! همچون دماغ باد کرده يک نوجوان و جوش‌هاي صورت او که پس... more... - Andisheh
متاسفانه در اين مورد، شاهد گونه‌اي خود زني هستيم! همچون جواني که به سن بلوغ رسيده و جوش‌هاي صورتش برطرف گشته‌اند اما تحت آموزش يک مکتب که جوش زدن را مقدس مي داند و با ايمان به درستي آن مکتب، بر صورت خود لکه‌هاي قرمز ايجاد مي‌کند. اين يک ناهنجاري مصور است. مصداق عيني آن، کشتار بي‌رحمانه ميليون‌ها گوسفند و شتر و گاو در روز عيد قربان توسط مسلمانان است که با حضور تکنولوژي و امکانات حاصل از... more... - Andisheh
با آداب ورسوم غلط اجتماعي مبارزه کنيم. - Andisheh
با عادات و آداب و رسوم بد اجتماعي و عقايد بيمار مبارزه کنيم. - Andisheh
ممنون کاور آقاي گل - Andisheh
شخم مناسبتی - اندیشه
من باب دفاع از حقوق گوسفندان - اندیشه
بوي پاييز از پنجره مياد تو خونه... حسابي دلم گرفت!
46517_485.jpg
دیوانه پاییزهای طوسی‌ام! روزهایی که آسمان فقط کمی کمرنگتر از رنگ خیابان می‌شود، می توان حتی پررنگ تر از کربنی‌های مغز مداد شد. اینها عناصر رنگین‌کمان طوسی پاییزند. بگذریم از پاییز که فریبا‌تر از این صفحه ما است! - Andisheh
پاييز خوبه. شايد همين خاطرات خوبش باعث شده دل من بگيره گرگي جون - Andisheh
man bahar va paeez ro doost daram. zemstoon ro ham ageh barf ziyad basheh va roo zamin ro bepooshooneh - سيما كيا Sima kia
اي بابا. پس فقط تابستون بي پدر شد اين وسط سيما :دي - Andisheh
شخم پاییزی - اندیشه
winter blues? - سيما كيا Sima kia
فقط بهونه است سیما - اندیشه
پاييز دلگيره ولي خيليا عاشقشيم. شايد واسه اينكه بهونه خوبي واسه دلتنگ بودنمونه :| - Hamide from Android
http://balatarin.com/permlin... آن سنگ را از روستا بیرون ببرید، مشکل از آن سنگ است
مرسی میترا جان که به یاد من بودی - اندیشه
پسوردت رو پیدا کردی اندیشه جان؟! :دی - همصدا
نه همصدا جان. این قدیمیه. دیدم وقتی نبودم میترا لطف کرده و به یادم بوده. الان تشکر کرم - اندیشه
آهان، با این یکی آیدی کامنت گذاشتی :) - همصدا
آره :) - اندیشه
خاکی :)) - اندیشه
نه بابا. فقظ گاهی شخمش میزنم و کامنتا رو جواب می‌دم :)) - اندیشه
بررسي يک مغلطه سياسي خطرناک، هزينه حرکت به سمت دمکراسي بالا است! http://anddisheh.wordpress.com/2010...
an0n-flower-cut-3-card-trick.jpg
اصولا هزينه دادن بخشي از سياست است. فراتر از سياست، هرگاه صحبت از دست‌يابي به هدفي به ميان مي‌آيد، هزينه دادن بخشي جدا نشدني از اين دست‌يابي است. در اينجا پرسش اصلي اين است که چه کنيم تا کمترين هزينه منجر به بيشترين دست‌آورد شود؟ پاسخ دادن به پرسش فوق، در جهت برآورده شدن جنبه‌هاي اقتصادي و انساني يک فرآيند هدفمند است که از پيش اهداف آن تعيين شده‌اند. بنابراين توجه به اين نکته الزامي است که پايين آوردن هزينه هرگز نبايد به از دست رفتن هدف ختم شود. براي روشن شدن مطلب توجه به يک مثال مي‌تواند مفيد واقع شود:... - Andisheh
. - Andisheh
:)) مرسي رززا گرين جان. حالا بايد ببينيم مارشال چي ميگه :دي - Andisheh
فعلا که اين طرفها آفتابي نشده. ولي جدا من براي نظرش احترام زيادي قائلم. همينطور براي نظر شما. حالا وقتي اينا روبهروي هم قرار ميگيرن خيلي جالبتر و مفيد تر ميشه - Andisheh
مارشال اومد :دي - Andisheh
رززاگرين جان، فک ميکنم منظور تو اين بود که مفهوم آن نوشته به اندازه حجمش خلاصه نشده بود. - Andisheh
مسئله اينجا است که رززاگرين جواب نميده :دي - Andisheh
مرسي گلستان جان :) - Andisheh
خوب نوشتی اندیشه جان :) - نیک
مثل همیشه البته! - نیک
ممنونم ازت نيک عزيز. افتخار دادي که خوندي داداش - Andisheh
باعث افتخاره عزیز، اتفاقا قبل از اینکه اون فیدمو هم بفرستم نگاهی به پستت در مورد خاتمی و حرفهاش و نیمه پر لیوان انداختم، بسیار جالب بود - نیک
مرسي دوست من. من فکر ميکنم صراحت در نگاه و توقع از اصلاح طلبان خيلي کمک ميکنه - Andisheh
بله اما متاسفانه خیلی ها از روی توهم دنباله روی اصلاح طلبان هستند، نمیدونم فیدهای روز تولد خاتمی رو توی همین فرفر دیدی یا نه، اما خیلی ها هنوز پرت هستن و اکثرا هم از قشر مذهبی هستند، همونایی که میگن شما سکولارها از جنبش باید برید بیرون و از این حرفا...فقط امیدوارم آخرش نتایج به نفع خاتمی، رفسنجانی و مهاجرانی نباشه وگرنه فرقی با جناح فعلی ندارند! - نیک
خوب به نظر من در نهايت اصلاحات در شکل فعلي حذف خواهد شد چون حرف تازه اي نخواهد داشت شما نگران خاتمي نباشيد :دي. اما بايد نگران هويت جريانات اعتراضي نوظهور بود. - Andisheh
خب اون بله اما هرقدر ادامه پیدا کنه بیشتر به ضرر مردمه و وقت خریدن برای نظام هست! در مورد جریانات نو ظهور میشه بیشتر توضیح بدی؟ - نیک
ببين در حال حاضر جلودار مقابله با حکومت اصلاح طلبها هستند. هرچند ظاهري، اما فعلا در خط مقدم شناخته مي شوند.اما به زودي حذف ميشن. حالا بعد از اينها قطعا جريانات ديگري شکل خواهد گرفت که احتمالا يکي دوتا از آنها جلودار خواهند شد. ممکن است تغيير يفته يا به روز شده اي از همين اصلاح طلب ها باشند و يا کساني ديگر. بايد نگران بود که کي هستند. و چگونه بودن انها بستگي به پذيرفته شدنشان از سوي اکثريت مردم و همينطور در اختيار داشتن رسانه ها و پول دارد. بايد روي اين اکثريت کار کرد. - Andisheh
بله درست میگی اندیشه جان، فعلا دارم با یکیشون حرف میزنم که میگه چقدر شما ملت بزدلی هستید که ۱۸ تیر پشت خاتمی را خالی کردید :))) - نیک
:)) خسته نباشي! - Andisheh
بحث خیلی داغه ، عتیقه ای هست :)) زیر فیدم رفته رو منبر :)) - نیک
:)) - Andisheh
مرسی کاوراقا. فکر کن من می‌تونم فید خودمو لایک کنم :)) - اندیشه
از محسنات دو قلو داشتن :)) - ‫ ‏‏‫ ‏‏‫ ‏‏‫ ‏‏کاورآقا
:)) - اندیشه
درود وکیل جان. اول که کامنت گذاشتی کمی طول کشید تا منظورت رو بگیرم. مسئله اینجا است که هرکسی می‌تونه برای چیزی که می‌خواد هزینه بده. بدیش اینه که به اسم آزادی و دمکراسی اون هزینه رو باد کنی که بقیه هم در هزینه شریک باشن ولی در واقع هدفت چیزی دیگه باشه. بعد که نتیجه خواسته شد، بهانه بیاری که هزینه دمکراسی خیلی بالا است. - اندیشه
خب وکیل جان اتفاقا مطلب دیگری در این زمینه نوشتم که دقیقا جواب این پرسش شما است. اگه وقت داری یه نگاه بنداز. در فیدم هست - اندیشه
خواهش می‌کنم وکیل جان. اون نوشته نظر من در این زمینه است. باز اگر فکر می‌کنی گویا نیست در خدمتم. - اندیشه
الکترونها به اذن خداوند و بدون اينکه نامحرمي آنها را لمس کند باردار شده اند. اسحاق نيوتن
newton.jpg
از کتاب فرمولسازي زير درخت سيب، به نقل از سلمان فارسي! - Andisheh
:)) ميگن بزرگترين دروغگوي تاريخ يوسف (شوهر مريم) بوده است که جرمش رو انداخت گردن خدا! - Andisheh
اين نيوتن اسلاميه مارشال! تو سردر نمياري از اين چيزا که - Andisheh
آره ديگه ستارشم خورده يه جاييش داره فک ميکنه :)) - Andisheh
شنیدم تو پاکستان واقعن اینجوری درس میدن - رضاراز
وقتي فاضي حکم تجاوز عمومي به يک دختر رو در ملا عام صادر ميکنه، يحتمل درسشون هم همينه ديگه :)) - Andisheh
اینو :)) - اندیشه
خداوندا به هرکس دوست ميداري آن را بنما! دکتر شريعتي
آنجا را یعنی؟ - پریشاهدخت
خدایا بیا اینو بخور - Danny
=)) بیا این را هم بخور - ♔اردی‌خان♔­­­­­­
اردی برو تو نوبت - Danny
:))) دني اينو چه بزرگي گفته ؟ - Andisheh
اندیشه، حدیث از خودمه :دی - Danny
دنی مگه نمیشه با هم بدیم بخوره؟ :دی - ♔اردی‌خان♔­­­­­­
آقا اينجا عضو بشيد اين فيدها رو جمع کنيم ا :)) - Andisheh
چرا اردی، بنظرم پیشنهاد خوبیه :دی - Danny
خداوندا چقدر طرفدار داري :)) - Andisheh
بابا بذار باشه ! چرا بره رد کارش؟ به این خوبی داره میخوره - Danny
=)))))))))))))))))))))) - Kenny♂=♂
:)) - اندیشه
http://luna4freedom.wordpress.com/2010... از بازارچه نایب گربه تا بیت رهبری* – قسمت آخر
obash1.jpg
denamaki.jpg
ظرف سه دهه حکومت اسلامی در ایران، اوباش و اراذل که در لایه های زیرین هرم قدرت قرار داشتند، بمرور خود را بالا کشیده و اکنون با دینکاران در رقابت برای تصاحب کامل قدرت قرار گرفته اند. در دهه نخست حکومت دینی، اراذل و اوباش نقش نیروهای سرکوب امنیتی – نظامی و نیز گروههای فشار را بازی می کردند اما در دهه دوم این نقش به یک قدرتِ اقتصادی گسترده تسری یافت و اکنون با پایان دهه سوم، بخوبی گسترش این شبکه به مافیای قدرتمند و عظیم سیاسی – اقتصادی و نظامی دیده می شود. - Andisheh
دستمريزاد به لونا... حتما اينو ببينيد - Andisheh
. - Andisheh
چي خوبه هپي؟ - Andisheh
دستت درد نکنه. بوس برات - Andisheh
شخم مناسبتی - اندیشه
اوه دوست عزیزم. چقدر فحش خوردی حتمن :)) - luna
فحش چرا؟ آقا میبینی که فحشی اینجا نیست. 13 تا لایک هم داشت - اندیشه
مرسی رفیق یادم بودی. مطلب طولانی رو فکر می کنی چند درصد از مخاطبان بخونن؟ - luna
بستگی به کشش مطلب داره. و نویسندش. مثلا من اینو وقتی شروع کردم تا آخرش خوندم. چون قدم به قدم یه چیز جدید بهت می‌داد و وعده یه جدیدترش رو هم می‌داد. اما در کل خب خیلی‌ها همون اول که یه نگا به حجم می‌ندازن می‌گن بی‌خیال. مشکل من هم همینه که نمیشه بلند نوشت و خواننده داشت. - اندیشه
ایرانیان تا قبل از ظهور و نهادینه شدن تشیع در ایران، هیچ‌گاه به شکل عمومی و گسترده بت‌پرست نبوده‌اند. با ظهور تشیع بت‌پرستی نیز در ایران به شکل عمومی رواج یافت.
Ashura%20Grave%20Kissing%2004.jpg
pd1234977.jpg
لایک - رضاراز
چاکريم رضا جان - Andisheh
ناموس به معني استثمار جنسي و مالکيت عرفي-قانوني تمام و کمال يک مرد بر يک زن است! بار مثبت هم دارد اما منفي هايش بيشتر است. بهتر است اين واژه را طرد کنيم.
538px-Man-and-woman-icon_svg.png
دوستي براي زن و مرد با حذف اين واِژه‌هاي استثماري! - Andisheh
جالب است اگر دوستان خارج از ایران، این واژه را نسبت به فضای آن طرف معنی کنند. ممنون از همه، مخصوصن اندیشه عزیز - سیاوش
خواهش ميکنم مسير سبز عزيز. بوس برات. - Andisheh
vendidad عزيز. فکر ميکنم منظور دوستمون اين بود که اصلا چنين واژه اي در غرب داريم؟ البته آبرو را به نظر من نبايد با ناموس اشتباه گرفت. - Andisheh
مرسي رفيق. اينجاش خيلي جالبه ... According to those adherent to this concept, a man is supposed to control the women in his family, and if he loses control of them (his wife, sisters, daughters), his namus is lost in the eyes of the community, and he has to clean his (and his family's) honor. This is often done by abortion, murder or forced suicide. تقريبا همين تعريف اين فيده. - Andisheh
واژگان بر اساس مکان و زمان، معنا پیدا می کنند، مطمئنن در یک جامعه ای چون ایران و البته در حال حاضر، می توان ناموس را آنگونه که اندیشه تعریف کرد و دانست اما با گذرکردن از این مقطع زمانی و باز شدن دایره دید جامعه به اینگونه مسائل، این تعریف درست و به جا نباشد، از اینگونه است که معنای واژگان نسبت به زمان تغییر می کنند و نمی توان به تعاریف قدیمی دل بستگی داشت. - سیاوش
البته جالبتر اينه که در غرب چنين تعبيري رو نتونسته دقيق در قالب يک واژه پيدا کنه. - Andisheh
موافقم سياوش جان. تعاريف پويا هستند. البته هميشه يک سهمي از گذشته را هم به همراه دارد. - Andisheh
بار مثبت هم دارد" It does? | R - Roba
آره داره. مثلا بحث حمايت از يکديگر در مقابل تجاوز يک بار مثبت است که به هرحال همين هم در کلمه ناموس مستتر است. اما در برابر منفي ها بسيار کم رونق است. - Andisheh
Irrelevant. | R - Roba
چرا؟ يعني کجاشو بايد ربط ميدادم که ندادم ؟ :دي - Andisheh
Had I killed you would I have protected you against the possibility of any car crash that might have happened to you in the future! | R - Roba
خوب فقط بحث موکول شدن به آينده نيست.مثلا در اينجا پايبندي به ناموس باعث ميشه که خودت رو ملزم بدوني که از بستگان و ديگران دربرابر تهديد و تجاوز حمايت کني(چه همين الان که در حال رخ دادن است و چه در آينده). اين مثبت نيست؟ - Andisheh
"دربرابر تهديد و تجاوز حمايت کني" Get a dog. | R - Roba
خوب اون هم خوبه. اما اگر آدمها هم چنين ديدگاهي داشته باشن باز خوبه. نيست؟ - Andisheh
:) Let's call it a day. | R - Roba
خوشحال شدم از همصحبتي با تو :) - Andisheh
با آفت ها و عادات بد اجتماعي مبارزه کنيم - Andisheh
دقيقا مشکل اينه که يه همچين استادايي داريم مارال! - Andisheh
بگذاريد در فرهنگ لغات حوزه خاک بخورد. - Andisheh
با عادات و آداب و رسوم بد اجتماعي و عقايد بيمار مبارزه کنيم. - Andisheh
يادمان نمي رود قتل هاي احمقانه ناموسي را. - Andisheh
خوب اين حمايت يک موضوع انسانيه. بله قابل ستايشه. من هم گفتم که ناموس بار مثبت هم داره اما منفي هاش بسيار بيشتر هستند و بهتره اين واژه رو طرد کنيم. - Andisheh
به جاش از واژه پر مفهموم «منزل» استفاده کنیم چطوره؟ - دُن ورتیگونه
مگه بايد جانشين داشته باشه؟ خوب اين يک مفهوم انسان ستيز هست. آن مواردي که شما گفتي خودشون مفاهيمي کامل هستند. مثلا حمايت کردن خودش مستقلا مفهومي کامل و مثبت هست. بگو حمايت از هم نوع در برابر تجاوز. اما ناموس يک بار ملکيتي خطرناک داره که ديگه فقط حمايت نيست. - Andisheh
آقا دروغ چرا...تا قبر آ...آ...آ...تو قاسم آباد قم ..به یکی گفتند بی ناموس..رفت دیگه کسی ندیدش. - شازده™
عجب بي‌ناموسي بوده :)) - Andisheh
"منزل" چرا ورتيگونه؟ کنايه رو متوجه نشدم. - Andisheh
ندیدی این حاج‌اقا قدیمی‌ا به زنشون می‌گن «منزل» یا حتی «بنده منزل» - دُن ورتیگونه
اوووه، اينو نشنيده بودم. عجب تو دهني محکميه به انسان بودن زن‌ها! - Andisheh
این‌ها از اون مواردیه که مناسبت نمی‌خواد. باید همیشه یادمون باشه - اندیشه
من متوجه نشدم که بار مثبت واژه‌ی "ناموس" کجاست - اهوراتویوتا(ع)
مثلا در اينجا پايبندي به ناموس باعث ميشه که خودت رو ملزم بدوني که از بستگان و ديگران دربرابر تهديد و تجاوز حمايت کني. اين مثبت نيست؟ - اندیشه
من فکر نمی کنم لازم باشد واژه ناموس را حذف کنیم (که حکایت سنگ بزرگ ) است اما میتوان تعریفی جامع و منطبق با حقوق دو نفر ارائه کرد و آنرا تبلیغ کرد. مثلا ناموس میتواند تعریفی از مسئولیت پذیری و مسئولیتها برای طرفین بخصوص مرد باشد. اینکه نسبت به رفاه همسرش مسئول باشد. از اینکه همسرش آزار ببیند ناراحت شود و برای دفاع از همسرش همواره آماده باشد - Alireza Sh
علیرضا جان. این کار نشدنی است. واژه ناموس با مفاهیم مالکیتی و غیرتمندی سنتی مردان نسبت به زنان آمیختگی تفکیک نشدنی دارد. نوعی قداست جنون‌آمیز در آن نهفته است که از تک تک حروفش خون می‌چکد. این‌ها را نمی‌توان از دامانش شست. - اندیشه
ممنون پوینده جان - اندیشه
شخم - اندیشه
و جایگزینش چه لفظی باشه خوبه؟ (برای اینکه همون با مثبت رو انتقال بده) - مــوج
راستش به نظر من جایگزین نمی‌خواد. بار مثبتی که داره در قالب بشر دوستی تعریف می‌شه. مثلا شما برای تشویق افراد به محافظت از دیگران در مقابل تجاوز مالی چه لفظی پیشنهاد می‌کنی؟ این هم از همون دسته است، منتها تجاوز از نوع جنسیه. - اندیشه
ناموس از اون واژه هايي هست كه قشر بزرگي از جامعه ازش استفاده ميكردن و ميكنند و به تحصيلات يا طبقه اقتصادي هم ربط نداره . اگرچه اين چند سال استفاده از اين واژه تو بخشي از جامعه كمتر شده كه حتمن دلايلي داره .وقتي اين قشر رو نگاه ميكنم ميبينم اون افرادي هستن كه به برابري زن و مرد ايمان و اعتقاد دارن ./ براي حذف اين واژه بايد پيش زمينه هاي استفاده اش رو از بين برد . بايد برابري زن و مرد جا بيفته و پذيرفته بشه در اينصرت خود بخود اين وا‍ژه و كاربردش حذف ميشه ، با استفاده نكردن از واژه مفهوم پشتش حذف نخواهد شد - سپیدی
قتلهاي ناموسي هم از اين مستثنا نيست . البته اين قتلها ( به خاطر جايي كه زندگي كردم بارها از نزديك شاهد بودم) دلايل زيادي داره و من اصلن در حد و اندازه تحليل و بررسيش نيستم . اما به گانم يكيش فرهنگه و دليل ديگه اش عدم حمايت قانون از قرباني - سپیدی
بله سپیدی جان. اما نباید اول توافق کنیم که این واژه نمیاینده یک مفهوم عرفی زیان‌بار است؟ همان غیرت و همان تعصب که مستقیما به نگاه مالکیتی بر می‌گرده. درسته که آدم نسبت به همسرش یا شریک جنسیش حساسه و دلش نمی‌خواد کسی به اون آسیب برسونه. اما درجه تعصب و عقل باختگی که در به‌کار بردن این واژه می‌بینیم بالاتر از این حرف‌ها است. می‌دونستی ناموس در لغت یعنی دین؟ ارتباطی با قداست‌گرایی داره.... more... - اندیشه
در اين كه زيانش خيلي بيشتر از خوبي و درستيش هست شكي نيست - سپیدی
خب برای انتقاد وارد کردن به این موارد به نظرم باید صریح رو اصل موضوع دست گذاشته بشه. چون این‌ها تابوهایی هستن که باید شکسته بشن. البته من اینطور فکر کردم که منظورت اینه فعلا به این واژه گیر ندیم و مفاهیمی رو که پشتشه نقد بشه. - اندیشه
ببين منظورم اينه كه ببينيم اين واژه كي و كجا استفاده ميشه و بيشتر چه افرادي استفاده ميكنن بعد از فهميدن اونها سعي در برطرف كردنشون كنيم ./ چجوري ميشه تابوي اين كلمه رو شكست؟ اين رو نفهميدم - سپیدی
با بارها و بارها تکرار نقد تند و تیز و بی‌رحمانه. با روشن کردن بار منفی و مضراتی که داره و با بر زبان آوردن مستقیم این واژه در کنار این نقدها - اندیشه
به نظر من مشكلات اجتماعي و وا‍ژه هايي كه اين عقب افتادگيها در اون تبلور پيدا كرده با از بين بردن بسترش قابل از بين رفتن يا دست كم كمرنگ شدن هست . تا زمانيكه اين بستر فراهم هست اين نقدها بازتاب گسترده اي نخواهد داشت . - سپیدی
ببین الان حس می‌کنم داری به زور کامنت میزاری چون دعوت شدی به کامنت گذاشتن ... بده من اون قاشقو :)) - اندیشه
:))) نه بابا عمرن خودمو مجبور به كاري نميكنم اما حس من اين بود كه الان ميگي " اي بابا مرغ اين يه پا داره ها "قاشق هم بگير اما حواست باشه به اين حوصله - سپیدی
طرد می کنیم! - همصدا
شخم مناسبتی - اندیشه
موافقم - ‏‏‏
شخم مناسبتی - اندیشه
نتيجه اين شد: نداي ايران زنده است، پاينده است! http://anddisheh.wordpress.com/2010...
3116_114.jpg
راست و دروغ خبر بازي خانم ليلا اوتادي در نقش ندا آقا سلطان بماند! پخش خبر و تکذيبيه آن هم بماند! گذشته از اين‌ها، واکنش عمومي جامعه در اين زمينه براي من بسيار جالب بود. مثلا سرعت پيوستن افراد به صفحه‌اي در فيس بوک که به منظور نشان دادن اعتراض به اين خبر ايجاد شده بود، باور نکردني بود، وبلاگستان فارسي هم يک‌پارچه فرياد شد، شبکه‌هاي اجتماعي موضع گرفتند و افرادي که خبر را مي‌شنيدند با جمله‌هايي نظير “اين ديگر باور نکردني است” يا “… را به اوجش رسانده‌اند” به سرعت واکنش نشان مي‌دادند. شايد در نگاه اول طبيعي به نظر برسد که مردم در برابر چنان عملي، چنين واکنشي نشان دهند اما نبايد اين نکته را فراموش کنيم که احتمالا هزينه‌هاي زيادي صرف مي‌شود تا به هر شکل ممکن از نفوذ وحشتناک و برگشت‌ناپذير آن نگاه آخر در اذهان مردم کاسته شود. گويا ندا ميخ آخر را با نگاهش بر تابوت اعتماد به حکومت کوبيد و پس از آن هرچه تلاش کردند اين ميت زنده نشد که نشد! - Andisheh
در يک نگاه خشک فلسفي، با فرض درست بودن ماجراي ساخت فيلم مذکور، مي‌توان به هنر پيشه نقش ندا حق داد که بي‌خبر از واقعيت و حتي مخالف آن نگاه باشد. اين واکنش عمومي بحثي مستقل از مجرم شناختن يا نشناختن بازيگر نقش ايشان و سازندگان فيلم مذکور است. در حال حاضر خبر آن نيست که فيلمي ساخته مي‌شود يا نه، خبر اين است که امروز پس از گشت حدودا يک سال و نيم از آن نگاه آخر، هنوز نگاهش مي‌سوزاند. آنچنان... more... - Andisheh
کافه جان ما که روشنفکر نيستيم که :)) اين واِژه به صورت انحصاري در اختيار علي شريعتي است! - Andisheh
نباید قصاص قبل از جنایت کرد . البته شاید خود رژیم هم میخواست با اینکار به نوعی واکنش مردمو هم بسنجه . - پروشا * یک آنتی مذهب*
موافقم پروشا جان. من هم نوشته‌ام که: با فرض درست بودن ماجراي ساخت فيلم مذکور، مي‌توان به هنر پيشه نقش ندا حق داد که بي‌خبر از واقعيت و حتي مخالف آن نگاه باشد. اين واکنش عمومي بحثي مستقل از مجرم شناختن يا نشناختن بازيگر نقش ايشان و سازندگان فيلم مذکور است. در حال حاضر خبر آن نيست که فيلمي ساخته مي‌شود يا نه، خبر اين است که امروز پس از گشت حدودا يک سال و نيم از آن نگاه آخر، هنوز نگاهش مي‌سوزاند. - Andisheh
منکه فکر میکنم اینا همش یه نوع بازیه . زیاد نباید اهمیت داد . باید منتظر شد و دید واقعا همچین فیلمی ساخته میشه یا نه . البته هر کسی هم میتونه نظرشو راجع به هر اتفاقی که در کشورش میوفته بنویسه . - پروشا * یک آنتی مذهب*
شايد بازي باشه. اما به هر حال اين اهميت داره که ندا آقا سلطان بي اعتمادي رو اينطوري نهادينه کرده. اين اهميت داره که در اين زمينه آبي رفته که ديگه به جوي باز نميگرده. - Andisheh
کافه جان واکنش حرفی با هک کردن سایت مردم و فحش خواهر مادر دادن فرق داره . گور بابای همه ی هنرپیشه ها که من به یه دونه اشون هم علاقه ندارم ولی این راه اعتراض نیست - پروشا * یک آنتی مذهب*
کافه اووف يعني چي دقيقن؟ يعني اين مردم چين؟ همون بي‌شعور هستند؟ اينطوري که تو گفتي من فک کردم بايد پماد بزنيم به مردم. - Andisheh
شخم فوری! - نیک
بوس برات نيک - Andisheh
بوس بک :** - نیک
یادش زنده و راهش جاودان - پوینده
یک سال دیگر گذشت. تولددیگرش مبارک - اندیشه
دوستان، من به اين نتيجه رسيده‌ام که شناسه‌هاي مجازي به تنهايي کافي نيستند. ما بايد به گونه‌اي در دنياي واقعي هم به يکديگر لينک شويم. آيا راهي هست که از شناسه‌هاي فعلي بتوان استفاده کرد يا بايد يک تيم از دنياي واقعي اول شکل بگيرد و بعد به اينجا وارد شود؟
untitled.bmp
اين آخرين فيد من است چون جدا به دنبال ايجاد يک تيم هماهنگ و موثر هستم که در دنياي واقعي و مجازي حضور داشته باشند. آيا کسي مي‌تواند راهکاري پيشنهاد دهد؟ - Andisheh
متخصصان راهکارها توی فیس بوک گروه دیگفا راه انداختن :دی - ♔اردی‌خان♔­­­­­­
کجایی بابا، من فکر کردم رفتی که رفتی :( - سیاوش
قصد دارم برم که برم سياوش جان. جدا فکر ميکنم بازدهي ما به اين شکل بسيار پايينه. - Andisheh
خب چه ایده ای داری؟ - سیاوش
وقت طلا است دوست من. انرژي و انديشه ما هم سرمايه‌اي است که دوشادوش زمان داره مي‌سوزه! - Andisheh
ببين، ما بايد در دنياي واقعي هم با هم ارتباط داشته باشيم. بايد بتونيم يک راهکار رو اونجا با هم عملي کنيم. حالا اين وسط بايد يه جوري مشکل اطمينان و امنيت رو برطرف کنيم. - Andisheh
موافقم - apar(اپر)
اگر هم نميشه، بايد يک شبکه اول در دنياي واقعي بسازيم، بعد اون رو وارد دنياي مجازي کنيم. اينطوري حرفهامون کمي در دنياي مجازي ممکنه دستخوش خود سانسوري بشه ولي قطعا عميق‌تره و با دنياي واقعي منطبق تره. در نتيجه کارسازتر هم هست. - Andisheh
اما این کار خیلی سخته، من یه بار سال 87 گیر افتادم، از ریسمون سیاه و سفید می ترسم، فکر می کنم بقیه هم همینطور باشند - سیاوش
آره مشکل همينه. همه ميترسيم. - Andisheh
ميشه کارهايي کرد که ضريب ريسکشون پايينه اما در نهايت اثر بيشتري ميزارن چون در دنياي واقعي عمل مي‌کنن. اصراري نيست که حتما از پشت اين شناسه‌هاي مجازي در بيايم و بريم تو واقعيت با هم باشيم. اگه امکانش نيست، به نظرم بهتره اول يک يم واقعي در جامعه بسازيم بعد بيايم اينجا. يعني هرکس با آدمهايي جديد و تيمي جديد. حالا من مي‌خوام بدونم آيا مکنه اينجا هم چند نفر بتونن با هم اين کار رو بکنن؟ - Andisheh
اپر تو ايران هستي؟ - Andisheh
باهات موافقم....ولی راهکاری هم برای لینک شدن در دنیای واقعی به نظرم نمیرسه - ‫ ‏‏‫ ‏‏‫ ‏‏‫ ‏‏کاورآقا
نه اندیشه جان،خارج از کشور اگر نیاز به کاری باشه در خدمتم - apar(اپر)
خدمت از ما است دوست من. شما که کارتون راحت تره. انقدر نترسيد بابا. تو اونجا با بچه‌هايي که نزديکي لينک بشين. ميشه با رعايت معيارهاي عقلي حدود اطمينان تعيين کرد. اما من بيشتر در مورد بچه هاي داخل ايران گفتم. بلاخره چند نفر ميتونن به هم اعتماد کنن! اصلا امکانش نيست؟ - Andisheh
مشکل اینجاست که ایرانیها اکثرا کار گروهی بلد نیستند - apar(اپر)
اين مشکل واقعا وجود داره اپر. اما بايد بهگونه‌اي اون رو رفع کرد. - Andisheh
برای همینه که باهات موافقم.ولی‌ سخته - apar(اپر)
دوشتان تنها مشکل اينه که به همديگه اعتماد نداريم. قبل از اينکه به اين مورد بپردازيم، به نظرتون مشکل ديگري هم هست؟ - Andisheh
البته اين مشکل بلد نبودن کار گروهي رو ميشه با کم کردن تعداد اعضاي گروه حل کرد اپر. - Andisheh
اندیشه جان میشه همین جا بود و با یه گروه خوب و صد البته با داشتن یک مدیر خوب نتیجه ی دلخواه رو به دست آورد - پروشا * یک آنتی مذهب*
پروشا، مشکل اينجا اينه که ما نمي‌تونيم در جامعه به خوبي نفوذ کنيم. نمي‌تونيم بازخور يک کار تيمي رو ببينيم. ما در اينجا تو يه جزيره حبس شديم که فقط براي خودمون داريم حرف مي‌زنيم! حالا البته کمي هم اثرگذاري بر دنياي واقعي داريم، اما نبايد اون کم رو زياد جلوه بديم. - Andisheh
ایده‌ای داری؟ - apar(اپر)
خب کار گروهی و تشکیل تیم یعنی همین . ما از همه ی امکانات نت میتونیم استفاده کنیم . مثل فیس بوک . دیگ و ...خلاصه هر جایی که بشه حرف زد . الفی هم که داره یه سایت راه اندازی میکنه . اما باید همه ی اینا سازماندهی شده باشه . یک عده بنویسن . یک عده نقاشی و کاریکاتوراشو تهیه کنن و یکعده هم لینک کنن این مطالبو روی سایت های مختلف - پروشا * یک آنتی مذهب*
بله اپر، من نظرم اينه که هرچند نفر که مي‌تونن بنا بر شناخت مجازي که از هم دارن، به هم اعتماد کنن و شبکه‌هاي انساني تشکيل بدن. مشکل فقط عدم اطمينانه. يعني هيچ دو نفر يا چند نفري پيدا نميشن که به هم اطمينان پيدا کنن؟ من همين الان چند نفر رو تو ذهنم دارم که مي‌تونم بهشون اطمينان کنم. - Andisheh
این عالیه،بعد می‌شه این شبکه‌های کوچک رو زنجیر وار به هم وصل کرد.یه کم زمان میبره ولی‌ صد در صد تاثیرش بیشتره. - apar(اپر)
قطعا همينطوره. اما اينجا همه بي‌نهايت مي‌ترسن! ببين مثلا من اگه هلند بودم قطعا به سام آشتياني اعتماد مي‌کردم و مي‌رفتم ديدنش (اگه اونم به من اعتماد مي‌کرد) - Andisheh
خوب ظاهرا راهي نيست. - Andisheh
ریسکش واسه بچه‌های داخل زیاده،ولی‌ میشه کار کرد.بچه‌ها به تنهایی‌ هسته‌های اولیه رو تشکیل بدن،بعد از چند مدت کار مداوم خواه ناخواه هسته‌ها جذب هم میشن.ولی‌ به یک مدیریت واحد برای هماهنگی‌ نیازه که این خلا رو می‌شه با فضای مجازی حل کرد - apar(اپر)
اندیشه میشه بگی چرا امکانات نت به نظرت کافی نیست؟ - Dahri
شخم - Dahri
اون 3 نفری که میگی دور هم جمع بشن، شک نکن یکیشون اطلاعاتیه... تویه این مملکت اینجور حرکات سخته. مخصوصا وقتی قرار باشه از دنیای مجازی بسط بدیم به واقعی.... بر عکسش راحت تره . یعنی یک جمعی باشن که بعدها بیان در دنیای مجازی هم فعالیت کنن - Zeus_1
شخم دلتنگی - apar(اپر)
اندیشه عزیز اگر سری زدی خبری بده که کاری باهات دارم - آرش(amiirkabiir)
سلام آرش عزیز. من با این اکانت در خدمت شما هستم http://friendfeed.com/andishe... - اندیشه
http://anddisheh.wordpress.com/2010... براي بهتر بودن! اين آدرس ايميل به هيچکدام از شناسه هاي مجازي وصل نيست و تا مدتي فعال است: mylastemail.0@googlemail.com براي تماس با من از آن استفاده کنيد.
_42299570_bye_416x300.gif
اینگونه عمل می کنم: یک صفحه نودپد باز می‌کنم کلیدهای کیبورد را به صورت تصادفی و بدون آنکه نگاه کنم فشار می‌دهم. تقریبا 10 تا 15 کلید را فشار می‌دهم، بعضی ها را با شیفت! عدد هم وارد می‌کنم، آن وسط چند Alt+cod هم اضافه می‌کنم. حال معجون ما آماده است. باز هم بدون آنکه چندان به آن نگاه کنم، یک کپی از آن‌چه تایپ شده بر می‌دارم. به همه آن مکان‌هایی که با شناسه مجازی کار می‌کردم می‌روم و پسورد را به عبارت کپی شده تغییر می‌دهم. این کار را برای همه ایمیل‌های ریکاوری نیز انجام می‌دهم. پس از آنکه همه رمزهای عبور از حیطه دسترسی مغز من خارج شد، فایل نود پد را می‌بندم و در پاسخ به سوالی که از من می‌پرسد آیا ذخیره کنم، جواب می‌دهم “نه”. - Andisheh
هرچند به هیچ عنوان دلیلش رو نمیفهمم...ولی به هرحال تصمیمیه که خودت گرفتی و حتمن دلیل خوبی براش داشتی - رضاراز
دلم برات تنگ میشه، هر جا هستی خوب و خوش و سلامت باشی...همونطور که به آخرین لینک بالاترینت + ندادم اینجا هم لایک نمی زنم :(( - سیاوش
هر جاه هستی موفق باشی - ʙɨʝɑɳ
آخه چرا؟ - ژوپی
ای بابا....زود برگرد....جات خالیه - نیک
Other ways to read this feed:Feed readerFacebook