Sign in or Join FriendFeed
FriendFeed is the easiest way to share online. Learn more »
satine
dün atlas'ın şubat 2012 sayısını aldım. balkanlar gezi atlası verecekmiş diye duymuştum. vermiş de zaten. dergiyle aynı ölçülerde, ciltli. hepi topu 96 sayfa olmasına rağmen bunu nasıl yanımda taşıyacağım ben? üstüne nerde nereye gidilir, ne yenir, ne içilir... yok. onun yerine tarih anlatmış geçmiş. hiç mi geziden anlamıyorsunuz be abi?
AT227_ekkapak.jpg
deniztan bak. bu bir işaret olmalı. doğru kadar verdik sanırım. - miocaro
ne oluyo ayol? :) - satine
atlas almayacağız ona karar vermiştik ehehee - miocaro
çok doğru karar vermişsiniz. - satine
:) balkanlar hep doğru karar zaten! - deniztan
Balkanlar için iyi bir gezi rehberi bulmak zor, Time Out'un rough guideları çok iyi oluyor ama Balkanları kapsayan guideları çok yok onların da. Belgrad'a giderken İngiliz Bradt yayıncılığın Travel Guide'ini almıştım, çok da memnun kalmıştım (hem yazım dili, hem de içeriği olarak). Çok iyi bir gezi rehberi/atlası yazmak hazırlamak çok zor iş, iyi hazırlanmış bir gezi rehberi nobel ödüllü bir kitap gözümde bazen benim için :) - Mistaken Identity
mistaken, çok haklısın. hadi içeriği için deneyimsizlerdi desek, iyi niyetli bir deneyimdi desek bile yola çıkan insanın ciltli kitabı nereye sokacağını dahi düşünememiş olmalarını aklım almıyo benim. - satine
lonely planet'in west balkans'ı var bende, fena değildi. - deniztan
gezi atlası verdik mi kardeşim..verdik..budur hahaha..hakkaten ibretlik olmuş.2 hafta önce de editörüyle tanışmıştım..haftaya oralarda işim var söylesem mi.. - elixir
deniz, 2006 o da ama. ben bi yerlerden hem onun hem eastern europe'un pdflerini buldum. isteyen olursa ses etsin. - satine
elixim, söyle valla ya. ne bu? - satine
tanrı interneti korusun ama ucuzlatsın. - elixir
lonely planet'in eastern europe'u var ama kutuk gibi, 1000 sayfa falan, tasinmaz bence, ve cok ozet ozet geciyor her yeri. sirbistan icin bakip almamistim ben de, hepi topu 20 sayfalik ve dandik bilgi icin 1000 sayfa alip tasimak mantiksiz gelmist. zaten sirbistan disinda o ulkelerin hemen hepsi icin ayri guide var, gidilecek ulkeleri ayri ayri almak daha mantikli. - griza cenaze hizmetleri
mert! yey! gezi yazısı mı, gezi rehberi mi bu kitap? yani anı mı anlatıyo, şu otel 10 lira mı diyo? - satine
edebi gezi yazisi! - elixir
gezi yazılarına güvenim kalmadı. en son özcan yurdalan'ın sarı otobüs'üne bakayım dedim. adam sözde 4 kere gittikten sonra mı ne yazmış kitabı, hatta güncellemiş. yine de yazdıklarının bayağı bir kısmı yanlış. böyle gezi yazısına heyecan katsın diye hikayeler anlatmış ki çoğu uydurma. yok öyle bi şey, yok öyle bi yer. o zamandan beri gezi yazısı okumamakta kararlıyım. - satine
ya zaten -tanidigin bildigin insanlarinki haric olmak uzere- ben olsam yerli herhangi bir gezi yazisi - kaynagini ciddiye almazdim. elifi gorse mertek zanneden insanlarin gezi, yemek vs. yazilari yazabildiig bir ulke burasi sonucta. yazilanlar da cogu zaman kulaktan dolma bilgilerden olusuyor ve/veya sonradan gorme, yine elifi gorse mertek zanneden bir kitleye hitap ediyor. - griza cenaze hizmetleri
hah be grizam. bir de ikisi farkli seyler. yani rezervasyon yaptigin otelde sorun cikarsa yakinlarda baska bir otel bulmak gibi dertlerin varsa derman olmuyor gezi yazisi. kaldi ki "memory is fiction". gitmeden once de, dondukten sonra da bu tur seyleri okumamak en guzeli. birakayim da herkes kendi anisini hatirlasin, kafasinda cevirip degistirsin. - satine
otel icin booking.com diyorum. sorun oldu mu da direkt nlari muhatap aliyorsun, misss. yazin, ennn bi kalabalik vakitte venedik'te ayirtttigimiz otelde sorun cikti, banyolar problemli bilmemne diye baska otele yerlestireceklerdi bizi, bizden onca gelen sanssiz bir cifti sehrin taa obur ucunda berbat bir yere attilar, ama bize bir sokak otede merkezi bir otel ayarladilar, diger ciftten daha gec ulasmis olmamiza ragmen. "booking.com'dan zilgit yeriz, listeden cikariliriz" korkusundan olmali. iyi bisi. - griza cenaze hizmetleri
booking com +trip advisor öneririm ben. ordan bulduğum otelleri trip advisor'da kontorl edip, yorumları okuyorum, ona göre karar veriyorum. - deniztan
trip advisor yorumlari isabetli oluyor demek? ben bakmiyorum hic, iyi fikri aslinda. ha bir de otel secerken yeni ve hic review yazilmayan yere gitmemek gerek. hic yapmadigim sey aslidna ama en son cok guzel ve merkezi gorunen bir yer icin "aman yeeaa n'oolcek, hep tedbir hep evham nereye kadar" diye yaptim en son. (kissadan hisse: tedbir iyidir!) tamam cok guzeldi ev de, yeri de, ama isitma sistemi gelip de kicim basim donunca baska yere cikmak zorunda kaldik. neyse ki odedigimiz paranin epey bir kismini geri alabildik. - griza cenaze hizmetleri
trip advisor'da biraz dikkatli olmak lazım. yani mesela hostel review'ında "ayyy çok gürültülüydü, servis kötüydü" gibi yorumları dikkate almıyorum ben. bazı insanlar çok müşkülpesent, o belli ediyor kendini. ama pis, böcek var, çarşaflar kokuyordu diyorsa elerim, gözünün yaşına bakmam. daha çok merkezilik, temizlik hususlarındaki şeylere bakıyorum yani ben orada. - deniztan