Sign in or Join FriendFeed
FriendFeed is the easiest way to share online. Learn more »
M. Serdar Kuzuloglu
Günde 8 saati uykuya harcamak zorunda değilmişiz. Deneyeceğim! http://dustincurtis.com/sleep...
Benim hayalimde başlangıç için Everyman 2-nap yöntemi var, hayırlısıyla yakında başlıyorum. - @barisunver #beyn.org
Leonardo da Vinci de 4 saatte bir 15 dakika uyurmuş. Yazidaki Uberman yöntemine denk geliyor. Ben şimdilik Siesta benzeri bir yöntemle (1+5) saat uyuyorum, gayet de mutluyum. - Gokhan Piskin
çok önemli bir konu, uyku deneyiminizi merak ile bakleyeceğim... - Yasemin Sungur
Harika teknikler, hemen blogladım. - hyperocktive
Everyman 4-nap uyguluyorum bir süredir. Zamanını uydurabilecekler için kesinlikle tavsiye ederim, günler bitmiyor (: - Hakan Deryal
Ben de deneyeceğim :) - Enis Hürkan BURAKÇI
Günlerdir beynim geceleri çok iyi çalışıyor, uyku problemi yaratmaya başladı. Gece bir kadeh şarap içip uyumaya çalışacaktım, vazgeçtim gibi. - Burcu Dogan
Powernap'le ilgili en temel problem, REM'e girme süreniz. Eğer fiziksel olarak fit durumda değilseniz, REM'e girmek çok ama çok uzun sürebilir. Fit olmaya çalışırken powernap yapayım derseniz de olmayacaktır çünkü bu da tavuk yumurta problemine dönüşüyor. Egzersiz sonrası ihtiyacınız olan uyku beyniniz için değil, kaslarınız için. Onlar da powernap'ten filan anlamazlar. Quadriceps ve... more... - Berk D. Demir
"Ben bunu yaptım" diye yanit yazacak sevgili lisans, yuksek lisans ve doktora ogrencileri, oncelikle yumurta kapiya dayandiginda calismaya basladiginiz icin tebrik ederim. Sonra da bu powernap deneyiminizin ne kadar surdugunu ve biraktiginizda nasil kis uykusuna yatmis bir ayi yavrusu gibi gunlerce uyuyup, asosyal bir varliga donustugunuzu de yazin. Tesekkur ederim. :) - Berk D. Demir
Burada herkes kendi işini mi yapıyor? Ben müdürüme nasıl gidip i şekerleme yapayım diyeyim? Biz The Waste yöntemine devam :) - Bahadır ARSLAN
uyku gibisi yok, gunes olmayan bir sehirde yasiyorsaniz uyku sart. ama paylasin bu deneyin sonuclarini. - Ethem Pekin
her gün beş saat civarı iyidir!! fazlasına gerek yok zaman kaybı... - Kuyruksuz Fare
4-5 saat yetiyor aslında, önemli olan uydu devresinin ortasında değil sonunda uyanmak o zmn kötü bir 8 saatlik uykudan daha zinde uyanabiliyor insan, bazen olur ya hani zınk diye uyanırsınız. - siniradam
8 saat uyuyabilsem güzel olacak :) - Özgür Çetin
Freelancer iken denediydim. Gün içinde belirli sorumlulukların varsa ya da iş gereği gün içinde bolca film izliyorsan çok zor Kuzuloğlu. Film sırasında kayıp gidiyorsun. Melatonin takviyesi ile atlanan birkaç "nap" telafi edilebiliyor ancak katı şekilde uymazsanız baş ağrınız epey katı oluyor. - Aycan Çevik
@Bahadır Arslan, bunu yapanlar genelde iş vakitleri dışında uyku saatlerini seçmeye çalışyorlar, veya patron izin veriyorsa, iş uygunsa, uyudukları vakti işe erken gelerek/geç giderek tamamlıyorlar. - Hakan Deryal
Uberman metodu, aslında Polifazlı uyku denen bir sistemin uygulama şekli... Söylenenlere göre tarihte bilinen pekçok deha Polifazik Uyku sistemini kullanıyormuş. İnternette, bunu deneyen pekçok blog sahibini bulabilirsiniz. Örnek: http://www.stevepavlina.com/blog... - Ali BULUT
Güncelliyorum bu konuyu önemli konu çünkü. Ne oldu yazı Serdar bey? - Resul Korkmaz
Bu tür bir uyku döngüsünün uzun süreli etkileri bilimsel olarak incelenmiş mi acaba? Uyku bozukluklarının bir çok psikolojik ve fiziksel soruna yol açtığını çeşitli defalar duymuştum. Ayrıca lisedeyken günde 2-3 sefer farklı uzunluklarda uyuduğum bir düzenim vardı. Bir süre sonra uyku felci problemi ile karşılaştım ve bu sorundan epey bir süre kurtulamadım. Neyseki bir süre sonra tek... more... - selimovski
Ben günlük tutan birkaç yer biliyorum. Eski ama, en azından bilgi edinmek isterseniz :http://polifazikuykudenemeleri.tumblr.com/ şurası var. Ayrıca bununla ilgili çalışmalara bende Cuma günü başlayacağım ve günlük tutacağım blogumda. - Resul Korkmaz
Ben Ubermanım :) 2 haftaya yaklaştı. başlangıçta zor , o 20 dakika uyuyabilmek için yarım saat öncesinden yatıyordum. Şimdi daha bir oturdu. 00:00 - 00:20 arasında uyuyabilmek için 23:55'te yatmam yeterli oluyor :) - Semih Masat™
Sen ileri dereceye gitmissin Semih, ben everyman dusunuyorum... :) - Resul Korkmaz
Yakup Buğra
Algoritma dersin için kaynak- Introduction to algorithmshttp://www.sendspace.com/file... // yorumlarda; deitel'in java kitabı, The Algorithm Design Manual (Hardcover)
introduction-to-algorithms-second-edition.jpg
deitel'in java kitabı yok gökhan :) rapidsiz bi link var mı sende :) - Yakup Buğra
Vakti olan herkesin (bulmaca çözmeye vakit) şu kitabı okumasını öneriyorum. Bir nevi bible benim gözümde: http://www.amazon.com/Algorit... - Burcu Dogan
Burcu öyle diyorsa yalayıp yutmak lazım bu kitabı :) - Emre Savaş
Sizin gibi korsancılar yüzünden Rivest'in sakallarında bitler çıktı. Kahrolsun faşiszm! - Ahmet Alp Balkan
hadi len ordan :) - Yakup Buğra
ahmet ben de buldum upload ediyordum :) - Yakup Buğra
bizde bunu kullanıyoruz - Me fallit ஐ
o zaman ben feed'i biraz değiştireyim :) - Yakup Buğra
deitel how to program java 7. baskı http://rapidshare.de/files... rapdshare.de olduğu için free download ;) - Yakup Buğra
kapanmasın ama birazda korsanlar paylaşılsın :D o akdar zengin değilim henüz :( - Kemal ONUR
zengin oluyum ilk iş bunların orjinallerini almak :P - Yakup Buğra
yahya hocanın(yahya Karslıgil) algoritmalarının çizili olduğu(bazıları yanlış olsa da) bir 60 sayfalık not var onun üstüne tanımam hala dolaşıyomu bilmem, beşiktaşta fotokopicilerde vardı. - Zekeriya Aydın
Deitel ile ilgili olarak Chris Stephenson tarafindan yazilmis "Programlamayı Nasıl Ögretmemeliyiz" makalesini tavsiye ederim http://ab.org.tr/ab07... [PDF]. - Emre Sevinc
Zeynep Mengi
Böyle değişik, ilginç, absürd hediyelerin satıldığı hangi siteler var acaba? Türkiye'den...
Sadece onu biliyorum ben de sanırım. :D - Zeynep Mengi
Teşekkür ederiiim. - Zeynep Mengi
http://www.hobigaraj.com - Zeynep bence buna bak :) - Kivanc Toker
Sağol Kıvanç. :) - Zeynep Mengi
Rica efenim ne demek :) - Kivanc Toker
www.hediyeyarat.com - tevfik bülent öngün
Teşekkür ederim. :) - Zeynep Mengi
http://www.bunlardanistiyorum.com/ arkadaşım çalışmakta aynı zamanda kadıköy-kazasker de dükkanda var - Uçan Zürafa
Aaa güzelmiş dükkan olması. Sağol. :) - Zeynep Mengi
Orçun arkadaşın Alptuğ mu Burak mı :) - Kivanc Toker
büyüklere oyuncakların magazasıda var mecidiyeköyde - Erkan Ceran
Teşekkür ederim Erkan. :) - Zeynep Mengi
Sağol ablacım. :) - Zeynep Mengi
@Kivanc Toker. ikiside :D - Uçan Zürafa
www.beceriklialetler.com var - Canan Gümrükçüoğlu
Sağol. :) - Zeynep Mengi
bu arada http://www.bunlardanistiyorum.com/ 'un caddebostan ışıklarda ayrı bir dükkanı daha var. adres şöyle: İskele Sokak 312/F Caddebostan Kadıköy / İstanbul (Bağdat Caddesi - Cafe Crown karşısı) 0216 386 24 45 - Uçan Zürafa
Orçunun söylediği dükkana gitmelisin.. - Soner Tümer
yardım amaçlı arasıra bende orada oluyorum arkadaşım çalışmakta. beklerim :) - Uçan Zürafa
www.superyaa.com var bu tip sitelerin en eskilerinden - cemreakkartal
Sağol Cemre. :) - Zeynep Mengi
ben de süperman tshirti arıyorum, bilen var mı? http://ff.im/ckNdi - mcd
ne güzel siteler varmış :) - Yasemin Sungur
bayıldım... iki koçluk arası oynamaca :) http://www.bunlardanistiyorum.com/product... - Yasemin Sungur
@yasemin sungur - valla dükkan'a gitti mi direk onu alıyorum. manyetiği baya kuvvetli yapması zor :) - Uçan Zürafa
@orçun, zahmet olacak, çok güzel bir yeni yıl hediyesi, teşekkür ederim :) - Yasemin Sungur
KURUMSAL VE TOPLU SATIŞLAR altındaki imaj süper borumu:) - Ahmet Hakan Özgür
http://www.vesaire.com/ var... bir de TT'nin söylediği bundesign da güzeldir, orijinal şeyler bulabilirsin :) - GokceGoksel (GG)
http://www.bunlarsuper.com/index... buradan alışveriş yapan oldu mu? - Zeynep Mengi
Allahm ne çok türediler :) - Kivanc Toker
Aslında çok site var gibi görünüyor ama satılan ürünler nerdeyse aynı. Neeeeerdeyse. :) - Zeynep Mengi
hediyeyarat.com var. - busesemiz
E çok normal, bu ürünleri getiren 2-3 yer var sadece cünkü :) Herkes aynı yerden tedarik ediyor. - Kivanc Toker
hediyegezgini.com var Zeynep, güzel fikirler var burada da. - sule akcam
Aklımda o da. :) - Zeynep Mengi
Başak Hanım üründen memnun kalmanıza sevindik :) - Kivanc Toker
www.bunlarsuper.com süper bir site. Bildiim kadarıyla ana tedarikçilerden biri. Aldığım herşeyi aynı gün gönderdiler hatta bir kaç tanesini adresime kadar getirdiler. - ferhat özel
Ben üye bile olamadım o siteye... - Zeynep Mengi
neden üye olamadınız? - ferhat özel
Karınca design online satış yapıyor mu? - GokceGoksel (GG)
http://www.bubob.com , yeni yıl ürünleri , 80'lerde çocuk olmak, araba ve figür koleksiyonları, evim güzel evim ve ofis icin plaza çocuğu ürünleri :) - bubob
Buraya da bakayım sağol. :) Gökçe biraz geç oldu ama bilmiyorum soralım bir. :) - Zeynep Mengi
#serbaytakipte http://buldumbuldum.com çok hoş bir site, çok değişik şeyler var. - Serbay Arda Ayzit
Oradan almak istediğim bir ürün var ama gelmesini bekliyorum. :) - Zeynep Mengi
Bir de http://www.deppo.com/ var ama kayıt sırasında TC kimlik no.su istiyor. Kullanmıyorum o nedenle. - Zeynep Mengi
Öle olsun Zeynep :) - Kivanc Toker
Aahhahaha alışveriş yapmadım ama. :) - Zeynep Mengi
Ben de farklı hediyeleri olan bir site arıyordum kaç gündür burası hoşuma gitti. http://www.aktifhediye.com - Egemen Mede
http://www.netuhaf.com son zamanlarda gördüğüm en iyi site bu konuda. - Yalçın Erdemir
Bunlardanistiyorum.com facebook sayfamızda bir yarışma yapıyoruz http://ff.im/rI6rB - Uçan Zürafa
Bakalım bakalım. - Zeynep Mengi
WWW.nehediyealsam.net - metin karaduman from Android
Hahah yılbaşı yaklaşırken... - Zeynep Mengi
hahah evet diğer feed de linki görünce ;) - Aleks Özkuyumcu
Tabiki Türkiye'nin türkiye'nin En Büyük Hediye Sitesi http://www.HediyeDenizi.com Da Var :) - OSMAN SÖYLER
Lazım oluyor çıksın yukarı. - Zeynep Mengi
öeh nereden hortlattın bunu, tozunu almak lazım piuuuu - Onur Vural
Alalııııım. - Zeynep Mengi
en iyisi hobigaraj.com - Alp Solak
Yusuf Arslan
Feynman on social sciences: http://www.youtube.com/watch...
Feynman on social sciences: http://www.youtube.com/watch?v=IaO69CF5mbY
Play
'Natural Experiments of History' http://www.hup.harvard.edu/catalog... - Emre Sevinc
İyi diyor, güzel diyor da sosyal bilimler toplumların nereye evrileceğini mutlak, genel-geçer yasalar vasıtasıyla ön-görebilmekten öte, mevcut toplumsal yapıların içindeki 'pattern'leri tespit ederek toplumun nereden nereye geldiğini anlamaya çalışır. Tabii bir yere kadar bu 'pattern'ler toplumun nereye gideceğini de ön-görmemize yardımcı olabilir ama bunu pozitif bilimlerin... more... - o.s.m.
Bir de öyle bir üslup kullanmış ki, sanki sosyal bilim dediğin bir çeşit üfürükçülük. Manuel Castells gibi adamlar neredeyse 1+1=2 mertebesinde kanıt sunuyor savlarına; insafsızlık etmeyelim. - o.s.m.
Konu tabii kısa sürede epistemolojiye gider. Fakat Feynman'ın özünde söylemeye çalıştığına katılıyorum. - Yusuf Arslan
Birde Maranki gibi vakalar var. Feyn ona ne derdi çok merak ediyorum :) - Yusuf Arslan
Feynman'in sosyal bilimdekilerin ne yaptigi konusunda hicbir fikri olmadigini seziyorum. - Burcu Dogan
Ote yandan mesela fizikteki muazzam matematiksel soyutlamalar cok buyuk ufurukculuk bu bakis acisiyla bakarsak. Yeterince derin bir yorum degil. - Burcu Dogan
Öyle deme hemen. Feyerabend bilimim ne kadar bilimsel olduğu hakkında yeterince bilgi verdi bize. Burda Feynman'ın kızdığı konu, herkesin olur olmadık şekilde kendini uzman ilan etmesi, ki bu hala güncel. Bir şeyi bilmek demek, onu ispat etmeye çaba göstermektir. O zamanda ispat etmenin ne kadar zor bir nane olduğunu gören kişi uzmanlığın göreceli olduğunu anlar. - Yusuf Arslan
Bir çok konferans'a falan gidiyorum, her yer uzman kaynıyor. Feynman benim o duygularıma tercüman olmuş :) En azından ben öyle algılıyorum :) - Yusuf Arslan
Ama RF burada sosyal bilimlerin gercekligini tartisiyor. Herhangi bir kisinin herhangi bir soru sorup, cevabini gozlemlemesinin sahte bilimsel uzmanlik yaratmak oldugunu soylerken "Tum sosyal bilimler bundan ibarettir." diyor. Talihsiz olan o. Uzmanliktan bahsetmiyor bu arada bilimsel uzmanliktan bahsediyor. Bunlar farkli kavramlar. Scientific expert dedigi bir is unvani. - Burcu Dogan
Nedense aklıma eskilerden bir parça geldi http://en.wikipedia.org/wiki... - Emre Sevinc
Zappa konusunda bir hayli bilgisizim işin aslı. Yarın dinlerim diskografisinden önemli çalışmaları. Bak sonuçta her fikir alış verişi yararlı işlere neden olabiliyor :) - Yusuf Arslan
Futursuzca genellemelerine itiraz edilir tabi, ama 1:12'den sonraki bolum ("how easy it is to . . . fool yourself") uzerine dusunmekte fayda var gibi geliyor yine de. Sosyal bilimlerin tumunu tohmet altinda birakmaya gerek yok, ama Feynman bunlari ne tur calismalar gordukten sonra soylemis diye bir bakmak ise yarayabilir. (Deneysel psikolojiyle ilgili bir seylere itirazlarini... more... - mkz
Fayerabend'i okuyan var mi? Aksi halde farkli seyler tartisiyoruz. - Yusuf Arslan
Var. Ama yine de en iyisi gitar çalmak diye dusunuyorum ;-) - Emre Sevinc
@mkz, Kandel'den su iki makaleyi öneririm psikanaliz üzerine: "A New Intellectual Framework for Psychiatry" http://ajp.psychiatryonline.org/cgi... ve de "Biology and the Future of Psychoanalysis: A New Intellectual Framework for Psychiatry Revisited" http://ajp.psychiatryonline.org/cgi... - Emre Sevinc
@Yusuf, konferans demissin ya yukarida, aklima geçen seneki TEDx Brussels geldi, ürperdim bir an: Lynne McTaggart http://www.tedxbrussels.eu/2011... - Emre Sevinc
O çok talihsiz bir deneyimdi gerçekten :) Ben orda kendimi sosyal bir deneyde hissettim. İnsanları dolduralım bir mekana, sonra saçma bir şeyler anlatıp bakalım insanlar itaat ediyormu gibi. Bir nevi Milgram deneyi :) - Yusuf Arslan
Ceren Şekerci
Erhan Erdoğan
Hayatın içinde online İngilizce eğitimi: VOXY - http://erhanerdogan.posterous.com/hayatin...
Hayatın içinde online İngilizce eğitimi: VOXY
"VOXY, yabancı dil(şimdilik İngilizce) öğrenmenizi sağlamak için geliştirilen ücretsiz bir platform. Bu girişimi LiveMocha, Italki ve Babbel gibi popüler language e-learning platformlarından ayıran özelliği ise güncel hayatın akışında bir eğitim şansı sunuyor olması." - Erhan Erdoğan
http://www.dw-world.de de benzer ama farkli bir yapida Almanca ögretiyor. - 917
Boyle birsey ariyordum, deneyecegim - [ Mustafa Akseli ] from Android
917: İnceledim fakat bu uygulamaya benzer bir yapı bulamadım. Farklı bir linki var mı? Mustafa: Çok sevindim. - Erhan Erdoğan
sol menüde Deutschkurse yazan ana bölüm altinda : http://www.dw-world.de/dw..., örnek olarak su makaleye bakabilirsiniz : http://www.dw-world.de/dw..., güncel bir haber, önemli kelimelerin aciklamasi, test, haberi sesli olarak dinleyebilme. Burada da güncel haberlerin dil ögrenenler icin yavas olarak okutulmasi : http://www.dw-world.de/dw..., ve daha bircok güncel konu, interaktif dersler vs. - 917
917: Çok teşekkürler inceleyeceğim. - Erhan Erdoğan
ferayebach
hubert dreyfus talks about his experience with the AI research in MIT, and how heidegger predicted their failure.
dreyfus2.jpg
haydi şimdi ger! - myneminene
kahraman bakkal süpermarkete karşı. darpa'dan gelecej paradan olmayalım diye adama eziyet etmişler. bayağı bir. - ferayebach
çok güzel. bunun devamı nerde? - otisaga
heidegger derslerinden http://webcast.berkeley.edu/course_... paso dinliyorum hastası oldum, bir yandan da being and time'ı okumak lazım işte tembellik ediyorum. - ferayebach
ona ayrı layk veriyorum - otisaga
biri koymuştu bunu seyyarat sanki ama bulamadım. neyse. bu lkuple mp3 critique of descartes II dersinin içindeydi. - ferayebach
haydeger reyizin ileri görüşlülüğü. #foresight - billy shears
ben demistim demek istemiyorum ama ben demistim - clara glass
ne dediydin? haydeger misin allahsız? - ferayebach
dediydim ki bilim cok da guzel cok da iyi ama bir de ideolojinin gercekleri var, haydeger var dediydim - clara glass
nerde dediydin, herhalde o dediğin tartışmada mı? bir de ontoloji candır, ben nizami postmodern (ayıp olmasın diye post yapısalcı bile demedim bah!) bir vatandaşım. bilim falan mistifike etmenin alemi yok. - ferayebach
Aaa, "What Computers Still Can't Do"yu yazan amca değil mi bu? :) "Given that Dreyfus has a reputation as a Luddite in some quarters, it's important to emphasise that he doesn't believe that AI is fundamentally impossible; only that the current research program is fatally flawed. Instead he argues that to get a device (or devices) with human-like intelligence would require them to have... more... - Emre Sevinc
Ben uzun süre "niye olamıyor ki, olur lan bal gibi" dedikten sonra Searl'ın makalesini okuyunca dank etmişti. Is the Brain a Digital Computer? by John R. Searle http://users.ecs.soton.ac.uk/harnad... - o.s.m.
Searl'in makalesi saçmalığın epitomisi. computability'i götünden anlamış yaşlı ve amaçsız bunak bir felsefe profesorü olması dışında bir şeye işaret etmiyor. - neurosys
Güzelce açıklayabilirsen biz de nimetlenelim neurosys. Bana makul gelmişti zira. - o.s.m.
Simdi kimin lafi idi unuttum, "yahu zor oldugu iddia edilen seyleri bir bir yaptikca bilgisayarda 'hah ama iste bu gercek yapay zeka degil zira bilgisayar bunu yapabiliyor!' diyorlar," demisti :-) 'Intelligence' sözcügü herhalde epey otomatik duygusal tepkilere de yol açiyor, onun yerine automatic statistical inference filan dense herhalde daha az hararetli geçer tartismalar ;-) (Aklima... more... - Emre Sevinc
özet geçecek var mı? - Serpico
searle neden computationalism'i götünden anlamış, ben de bilmek, aydınlanmak isterim. - paraşütler
Biraz Hofstadter okumakta fayda olabilir bu baglamda. - Emre Sevinc
@Emre: Brüksel'de atıştırırken konuştuklarımız aklıma geldi. Gökhan singularity sayesinde superintelligence gibi olayların çok kısa zamanda gerçekleşeceğini savunuyordu. Enteresan konu. Şu da okunası: http://scienceblogs.com/pharyng... - Yusuf Arslan
bana mı dedin emre (yani bana ve o.s.m'ye)? - paraşütler
bu arada bir şeyi açıklığa kavuçturmam lazım farketmediyseniz, burada dreyfus'un eleştirdiği gofa (good old fashioned ai), 70lerdeki projeler. konuşmasının devamında frame probleminden bahsediyor, ve neural networklerin bu sorunu çözdüğünden bahsediyor. - ferayebach
@yusuf arslan, TEDx arasi arkadaslarla damardan girdigimiz muhabbet çok keyifli idi, tek uzucu yani çabuk sona ermesi, ayri ve çok uzun bir oturumu hak ediyor o konular. - Emre Sevinc
@paraşütler, ortaya dedim. Searle elestirisi baglaminda konuyla ilgilenen herkese. - Emre Sevinc
hofstadter searle'den bahsediyor eminim ama herhalde searle'ün computationalism'i götünden anladığından filan bahsetmiyordur? - paraşütler
ben bu azılı savunuculuk yapan iki karşı kutba da uzak hissediyorum ya kendimi. "yapay zeka çözülcek, makinelerin insanlardan farkı kalmicak, yaşasın nöral networkler" diye zıplayan hümanistlere; ve karşısındaki, anti-davranışçılık ekolünü bir şekil rasyonalize edemeyecek olan gelenekçi, tutucu, "insan gibisi yok"çulara. daha agnostik, daha az heyecanlı, daha sakin insan gibisi yok. - paraşütler
@paraşütler, Hofstadter zaten o terimlerle konusan / yazan biri olmadi hiç. Ama tabii sert elestirileri var, okumaya deger. "yapay zeka çözülcek, makinelerin insanlardan farkı kalmicak..." kismina gelince, makinalarin insandan farki olacak elbette, pek çok problemi çözme ve 'pattern'i kesfetme konusunda insandan daha iyi olacaklar. Zaten eger oyle olmayacaklarsa niye o kadar ugrasiyoruz... more... - Emre Sevinc
makineler şimdi bile pek çok sorunu (sorun demiyim de, soru diyim) çözme ve patern okumada (belki yüz tanıma modülü hariç) insandan daha iyiler zaten; fakat insanın kullanabildiği, evrimle eklemlenmiş başka binlerce tür heuristiklerde değil halen, şimdilik yalnızca algoritma düzeyinde benim bildiğim kadarıyla. yani paralel bilgi işleyici bir varlık olarak insan, ancak seri bilgi... more... - paraşütler
parasatlır, odun gibi tersine mühendislikle makinadan komple insan filan yaratmadıkça acı niye çeksin. bilinçli varlığın acı çekeceğini savunuyorsan, acının özbilincin vazgeçilemez özü olduğunu filan düşünüyorsun demektir. bunu neye dayandırıyorsun? - Rapri Sokapri
bir odanın, veya bir makinenin düşünebildiğine daha şimdiden inanılıyorsa, bilişsel olarak düşünmekten de öte başka türde yürütücü işlevleri yürütebilen bir makinenin de acı algısının olacağına inanılacak demektir diye düşünüyorum. yani öğrenebilen, içinde bulunduğu ortama göre yanıt geliştirebilen bir varlık kaçınma davranışı için de bir takım mekanizmalar geliştirmek zorunda, bizde... more... - paraşütler
biliçsiz zombiler mümkün olabilir mi rapriciğim? felsefecileri ağlatan soru bu da. sen ne diyorsun? - paraşütler
bilinçsiz zombi olur ama bilinçsizle değil de bilinçliyle ilgileniyorum. bilinç için, acı çekecek kadar kaçınmasına gerek yok, kaçınma bilinç bağlamında özsel değil, rastlantısal bir şey. kesin kez kaçınacak kadar acı çeksin ki, şu zamana kadar ölmeden varolsun, kendi soyunu devam ettirsin, bilinçli olmasının değil, yaşamasının ve soyunun devamının şartı gibiydi yani acı (ama onun da... more... - Rapri Sokapri
acı çekmek bir şekilde bilince de yardımcı oluyor bizler için, ama onsuz da olur. belki de "yanlış bilinçtir" zaten bizimki. - Rapri Sokapri
vay ediz, bu isim tanıdık geldi diyordum ki, haklıymışım. demek senle burda da karşılaştık.. benim de öyle diyesim gelmiyor aslında. bunu işte hardkor materyalist, computationalistlere, connectionistlere filan sormak lazım bence. bir odanın düşündüğünü iddia eden insanlar, bir zombiye inanmıyolardır herhalde. zombi acı çeker mi diye sorsak, çeker derler diye düşündümdü ben. ben hala... more... - paraşütler
rapri, acı çekmek yaşamak için olmanın yanında alt metin olarak asıl soyun devamı için de gerekli evet, ama onsuz olur muydu, başka nasıl olurdu, bilemiyorum ben. senin var mı fikrin bu konuda? ayrıca bir makinenin kendi yaşamını ve soyunu devam ettirmek gibi ilkel bir itkiye sahip olmayacağını sanıyoruz, yani aslında tahmin yürütüyoruz sadece, pek bilemiyoruz bu hususu da. - paraşütler
başka türlü de olurdu, acı çekmek aptallar için var. zaten bu (diyelim insan formunda) makina, atıyorum, ateşin içine girerse, kafasına balyozla vurursa vs. öleceğini biliyorsa, bundan kaçınır. insan ve diğer hayvanların ise bu tür bilgilerden yararlanma şansları çok olmuyor, hem kendileri zor üretiyor hem de yaşamlarının ilk kısımlarında başkalarından da pek öğrenemiyorlar, dolayısıyla acı çekmesi gerekiyor ki, yapmasın. - Rapri Sokapri
evet, onlar bir tablet olarak yüklenebilir elbette bir zombiye örneğin, ateşe elini tutma, kafana balyoz gelirse kaç filan. fakat bizim, tüm bu yaşam sürecimiz boyunca geliştirdiğimiz sezgisel fiziğe ne olacak? ayağını, şöyle şöyle düzlemde, şu şekilde hareket ettirirsen düşersin'deki şu'lar kadar algoritma hesaplanıp tablet diye yüklenir mi zombiye bilemiyorum (robot da zombi diye... more... - paraşütler
duygusal acı da sosyallikle ilgili, robotun başkalarıyla ittifak kurması, düşmanlık beslemesi, rakı masasında dertlerini dinlemesine filan gerek yok. yalnızlığı dert etmesine de gerek yok, başkalarıyla çiftleşmesine gerek olmadığı için toplumsal konumunu, eylemlerinde başkalarının rızasını alıp almamasını filan dert etmesine de gerek yok. yani ağlamayacaklar dostum... - Rapri Sokapri
asıl sorun da bu zaten bana kalırsa, yani onların acı çekmesinden çok, insanların acı çekmesi. empatiye filan da ihtiyaçları yok çünkü, kafasına koyduğu şey birilerinin acı çekmesine neden olacaksa, gayet çektirir yani acı da. böyle de puşttur, bakma öyle ağlıyor ayağı yaptığına filan. - Rapri Sokapri
ohhoo rapri, benle iki tek atıp derdimi dinlemeyecek robotu napayım ben? - paraşütler
mutfak robotundan bahsediyosun sen herhalde... biz bayaa böyle akıl yürütebilen, karar veren, öngörebilen, öğrenebilen, bilinçli bir formdan bahsediyoruz (derdimi dinleyip bana akıl verecek yani!) :) - paraşütler
yoo sen ondan bahsediyorsun, yok adım atamaz o, yok durmadan ağlar filan... - Rapri Sokapri
haahah, adım atamaz demedim, bir bebek bile ne biçim sezgisel fizik kullanıyo biliyo musun sen? bir bebek kadar bi robot bile yapamadılar henüz... - paraşütler
biliyoruz biliyoruz, sen merak etme, onların hepsini kendi halleder, sen o fiziği bilinçli kullanamayacağın için sezgisel yapıyorsun zaten, o senden çok daha iyi hesaplayacaktır. - Rapri Sokapri
robotların kafasının hiç düşmemesi lazım ki bilişsel anlamda insandan ayrıksı bir gelişme gösterebilsinler. kafası hiç düşmeyeceği için (ancak ara ara averaj bir irtifada rölantiye alır) hiçbir zaman da çok yükselmeyecek, çünkü o tip bir kıyas imkan dahilinde olmayacak. temel tatmin şekli değişecek yani ve dolayısıyla üretim şekillleri pozitiften ~ sonsuza pozitife ilerleyecek şekilde... more... - jeordie
:) - jeordie
pozitiften sonsuz pozitife yükselmek için uğraşır sanatla yine. kafa yükselten sanat yapacaklar hep, hep daha iyiye, hep daha güzele... - Rapri Sokapri
yapamaz rapri! çünkü sanat mutsuzluğun ürünüdür! k'mon - jeordie
bir robotun neden mutsuz olmaya ihtiyacı olur (ya da olsun), bunu tartışmamız lazım önce. - paraşütler
of ne saçmasapan konuşuyoruz ya, her şeyi insansılaştırıyoruz hakkaten, türcülüğün daniskası. :) they are made out of meat adlı öyküyü okuyun demiş miydim? robotlar, etten yapılma canlı olan insanların düşündüğüne inanamıyorlardı. inanabiliyo musunuz, etten yapılmışlar! diye kopuyolardı.. - paraşütler
ahah bence de inanılır gibi değiliz :> - jeordie
hiçbir şey kendi başına iyi ya da kötü değildir, düşünmek onları öyle yapar diyodu şekspir. robot düşüncekse iyiyi kötüyü de seçecek demek. kötüyü seçince (ya da başına kötü gelince) de kafası düşcek, ağlicak mecbur.. - paraşütler
jeordie, mutsuzluğun ürünü değildir sanat, sanat şan şöhret aşkı ve insanlara duyulan nefret dışında, sık sık yalnızlığın ürünüdür, robot da yalnız, bazen hayal kurmayı sevmenin ürünüdür, robot seviyor, bazen daha yüksek bir amacı simule etmek içindir, robotun işi bu. robot bu tarz sanat yapacak. ki benim en sevdiğim. - Rapri Sokapri
kötü gelince mutsuz olmayacak robot, kötü geldi deyip geçecek, yaratabileceği en süper kafayı yaratmaya çabalayacak kendine, o yüzden mutluluk tarzı bir şeyler yaşayacaktır, ama mutsuzlukluk mutluluk eksikliği değildir, dolayısıyla mutlu olmayınca mutsuz olacak diye bir şey yok. - Rapri Sokapri
sanat varoluşsal karın ağrısını aşmak için yöneldiğin bir mecra. temel itkisinin bir çeşit negatif olduğunu düşünüyorum. illa veya salt mutsuzluk olması gerekmez. ama o negativiteyi sanatla pozitife dönüştürüyorsun, en azından benim için öyle. yalnızlığın ürünü dersen de eğer, yalnızlığını dönüştürmek için kullandığından yine mutlu bir yalnızlık değildir o da. - jeordie
rapri aynen robot gibi yazıyorsun tehlikenin farkında mısın? robot olduğundan şüphelenmeye başladım hakkaten. - paraşütler
sanat ne yav? goriller de mutsuz oldukları için mi resim yapıyorlar yani? insanlar aynı zamanda mutsuz olduklarında gidip saçlarını filan kestiriyorlar. bence bu düzlemden tartışılmamalı bu. - paraşütler
her kendini ifade etme biçimi sanat mıdır? var bir de. - jeordie
şimdi ben "sanat" dediğiniz şeyi yapmıyorum diye mutsuzluğumu dönüştüremeyecek miyim yani.. evet, sanat ya hiçbir şeydir, ya da kendini ifade etmenin her yolu sanattır. robotun kendini ifade etmesi için sanat gibi dolaylı yollarla uğraşmasına gerek kalmayacak bence. - paraşütler
jeordie, sanatçılar kendilerini motive etmek için uyduruyorlar onu, insanın dünyada varlığından emin olduğu şey acıdır, acı insanlara gerçeklik algısını yaratır, o yüzden o yapaylığı, insan yapımı sanat ürününü, dzzzt, gerçek kılmak için acıya yaslıyorlar, dzzzt, sanki sanatın nedeni acıymış gibi, böylece sanatın değerini ontolojik olarak yükseltiyorlar. bir de acı çekmeyi bzzzt... more... - Rapri Sokapri
rapri bu "robot dans" işine ne diyorsun peki? özentilik deyil de ney? ;| - jeordie
o robot dansı olayını çok karıştırdılar. herkesin hayatına kimse karışamaz. - Rapri Sokapri
emre hem private feed yapıp hem de buraya kendi feed'inden post atman biraz saçma değil mi - paraşütler
97'de yazılmış şu yazı ilginç: http://www.rheingold.com/electri... - o.s.m.
Gurkan Oluc
http://twitpic.com/3s2dgd kardesten sahalarda gormek istedigimiz hareketler! Afferim len :)
http://twitpic.com/3s2dgd kardesten sahalarda gormek istedigimiz hareketler! Afferim len :)
eBurhan ☼
buyrun size Türkçe yazılmış MVC dökümanları...
mvc.png
Model view controller :) Bilmiyorsan okur öğrenirsin kerimov - kaloglu[@ İzmir]
herkes okusun öğrensin diye ekledim :) - eBurhan ☼
Çok teşekkürler. - yedincisenol
önemli değil - eBurhan ☼
dursun bi köşede lazım olur. teşekkürler Erhan. - inarli
rica ederim inarli. - eBurhan ☼
Teşekkürler hocam. PDF olunca daha bir iyi; saklamak, arşivlemek kolaylaşıyor :) - Ertuğrul Erkan
Eline sağlık, teşekkürler. - Halit Altunterim
eyvallah arkadaşlar. Sonuçta bunları mezara götürmeyeceğim, paylaşmak en iyisi... - eBurhan ☼
çok güzel - Hakan İyice
@Ömer ŞEHAP dökümanlar içerisinde ne işe yaradığı yazıyor. ayrıyeten => http://tr.wikipedia.org/wiki... - eBurhan ☼
ben teşekkür ederim Tanju. Şuradaki (http://ff.im/9yFaq) konu üzerine paylaşmak istedim sadece... - eBurhan ☼
bunlar benim kendi edindiğim dökümanlar. bir web sitesinden falan indirmedim yani. Dökümanları yazanlar ise, döküman içerisinde mevcuttur. - eBurhan ☼
ilk dökümanı ibrahim demir (http://friendfeed.com/ibrahim... | http://www.ibrahimdemir.org )'den almıştım. dökümanın sahibi o diye biliyorum ben ama eğer o değilse orjinal kaynağı ondan öğrenebilirsiniz sanırım. - eBurhan ☼
teşekkürler burhan. İnceleyelim.. - ilyas teker
Teşekkürler, pek Türkçesine rastlayıp okumamıştım. - mustafa iren
burada, "Türkçe yazılmış" ifadesi çok önemli. çeviriler çok kötü olabiliyor bazen - Eşref Atak²
PHP geliştiriciler için Codeigniter framework'unu öneriyorum. MVC yöntemine dayalı çok hafif ve kullanışlı bir framework. - HasanCivelek
sanırım çok ihtiyaç varmış buna; 72 kişi beğenmiş. - yedincisenol
Bunun ASP.Net MVC için olanını da ilave edelim altına http://www.csharpturk.net/Makale... - yunus özen
model ile controller kavramları karışmış birbirine. mvc mantığında model, dal (data access layer) katmanında ve sadece veri modelleme ile ilgilidir. işlemsel herhangi birşey yapmaz ve bu şekilde birşey de beklenmez model sınıflardan. genel olarak yazılarınızı beğenen birisiyim sadece bu hatanızı bildirmek istedim. - Mustafa DUMLUPINAR
Müadili olmayan ve bu konun asıl temel bilgisini içeren kitap önerim: http://www.amazon.com/Design-... Aslında bu kitabın (henüz yoksa) Türkçe'ye çevirisini yapmak gerekli. - Yusuf Arslan
Ben view katmanini gereksiz buluyorum. Bu arada yillarca onceden beri java dunyasinda yaygin olarak benimsenmis olan bir kalibin diger camialar tarafindan yeni kesfedilmis olmasi gulunc :) > - Eşref Atak² from email
@Feyyaz o halde .NET dünyası kıvama yeni geliyor demektir :) - Eşref Atak² from email
Dökümanlar için teşekkürler. :) - Oğuz Demirkapı ☮
2010'da boyle bir paylasim goren oldu mu? - Ibrahim Ozturkcan
Gizem Telci
Buyrun en güzelinden desktop pictures.
1 (1).jpg
Show all
sonuncusunu çaldım!! - Aytekin Ateş
hepsine bayıldımm - Duygu
Vlad görünce eski bir dostu görmüş gibi oldum. - mat [ positively 0 Rh ]
Cok tesekkurler Gizem. Bende desktop arıyordum kaç zamandır=) - Absinthe
vlad değil mi bunlar? - Murat Küçükosman
superler, sonuncu beni anlatiyor sanki :) - Benan Arıgil
hepsini hepsini alsak zip olarak? çok mu hazırcı oluruz? - enes güler
oa! süpermiş! - Beybin Esen
Torrent'i vardı Vlad wallpapers 1920x falan diye bir kaç GB'lık, aratırsanız bulabilirsiniz. - mat [ positively 0 Rh ]
şu şekilde buldum evet: http://www.monova.org/details... teşekkürler! - enes güler
fakat ne bir seed var, ne de bir leecher. neyse bulunur hrehalde. - enes güler
harikalar - GökTaşı
aha hemen böle bir duvar yapmak lazım :) şöyle style ın yarısı bulutların altındayarısı üstünde :) hmmm çok güzell - A mean
İşte şimdi çok şaşıracaksınız! VladStudio'nun türkçe sitesi varmış ve hatta: http://www.vladstudio.com/tr... - mat [ positively 0 Rh ]
Çağrı Yalgın
İnsan sinir sisteminin gelişimi - http://www.cagriyalgin.net/2010...
jessell-video.png
altyazı başarısı..? 10¢ -> 18cm - Eren Güven
Tabii ki mm olacak :) Dalginligima gelmis... Tam olarak 17.91 mm Wikipedia'ya gore 10 sentligin capi. Duzeltiyorum, uyariniz icin tesekkurler. - Çağrı Yalgın
Bir yerde Eric [Kandel] yaziyor, orasi epey gülümsetti beni. Efenim bizim Eric diyor ki... Pardon hangi Eric hocam? Kandel yahu, bizim kanka, hani su geçen Nobel aldiydi ya, kafayi mürekkep baliklarina takmis olan. - Emre Sevinc
Bir tür o alanın rüya takımı gibi. Keşke o insanlara tahsis edilen ödenekler, bütçeler Türkiye'deki lab.lara da tahsis edilse. Keşke Türkiye'de de mesela http://web.mit.edu/picower/ gibi yerler de olsa. - Emre Sevinc
Emre haklısın ancak HHMI ödeneklerinin (ki yılda ortalama 1 milyon dolardır) ancak sahalarındaki en önemli bilim adamlarına, çok büyük rekabet sonucu verildiğini de söyleyeyim. Her yıl en az bir-iki tane çok çok nitelikli makale yayınlamadan o ödenekleri almak mümkün değil. - Çağrı Yalgın
Doğrudur ve aklıma şunu getiriyor 'Howard Hughes Medical Institute' o tür yerlerden sadece bir tanesi. Bu tür şeylerin farkında olunca Top 10, Top 50 gibi üniversite listelerine ABD üniversitelerinin girmesi hiç şaşırtıcı gelmiyor. - Emre Sevinc
Katiliyorum. Orada buyuk bir rekabet var, ama o rekabeti kazananlara islerini yapacak maddi imkanlar ve bilim uretimine uygun bir ortam saglaniyor. - Çağrı Yalgın
Neyse, bilim konusuna donersem, burada beyin gelisimi buyuk olcekte tarif edilmis. Ama mesela benim ilgi alanim sinir hucresinin gelisimi ve bu gelisimde rol alan molekuller. Ileride umarim bu konuda da bir seyler gonderecegim. - Çağrı Yalgın
Ahmet Alpat
10 yıllık ağır sigara tiryakiliğime şu an itibariyle son veriyorum. 2 kere 45 günlüğüne, 1 sene önce de 7 aylığına bırakmıştım. Like atan herkese eğer 3 ay içinde tekrar içersem 4 GB' lık Kingston Flash Bellek alacağıma şerefim üzerine söz veriyorum. Ne kadar çok like, o kadar çok motivasyon. Edit: 11 ay oldu. Icmiyorum. Ilk yorum icin cikardim :)
sen içme sigara ben sana askerden geldiğinde alıcam 1tb lık harici hdd :D - Aleks Özkuyumcu
3 ay dememin sebebi Nisan' da askere gidecek olmam ve eğer askerde içersem Flash Belleği alamayabilecek olmamdır. - Ahmet Alpat
onu da içme diye askerden gediğinde dedim ben de ;) - Aleks Özkuyumcu
Alexim içmesem zaten 1TB' likten 3-4 tane alacak kadar parayı çöpe atmamış olurum heralde. 5 tane alırım diyorsan olur bak :p - Ahmet Alpat
hade len :D ben sadece teşvik ediim istedim :D yoksa bılıorum benım de bır arkadas sıgarayı bıraktı 6 ay sonra macbook aldı :D - Aleks Özkuyumcu
Pardon ya her ay bir tane 1 TB HDD alırmışım, ne 3-4 tanesi? Ayda 200 TL, az değil. - Ahmet Alpat
Başaracağına inanıyorum... - Ufuk İŞMAN from BuddyFeed
Teşekkür ederim hocam. Öyle umuyorum ben de. İnşallah olur bu sefer. - Ahmet Alpat
zam gelecek, bu daha sağlam motivasyon olabilir aslında. - Halil Ahmet ÇAKIR from fftogo
Ooov! Herkes beğenmese olmaz mı yahu? - Ahmet Alpat
Şaka tabi, ne kadar çok like o kadar güçlü motivasyon. Halil o dediğin kurbağanın kabının yavaş yavaş ısıtılması olayı. SoG teşekkürler hacu. - Ahmet Alpat
lıke attım ama flash bellek ıstemıyorum :))) bır eksı say:) - Betül Aydın
başarılar.... champix diye sigarayı bırakmak için bir ilaç var. Pfizer'in belki yardımcı olur. eczanelerde satılıyor... pahalı ama (180 tl) işe yararsa ucuz :D - Nif (•̪●)
umarım tekrar başlamazsın , bırakmaktan daha önemli o başlamaya engel olma kararı. - Levent EREN
@SoG daha iyi işte. @Pandora sen kokusunu alırsın :) @Betül Allah razı olsun :D @Selma tıpkı eski günlerdeki gibi ;) @Nif denemeye değmez çıkarsa boşa gider 180TL @RÖ o ne olm büyü gibi? @Levent ben de öyle umuyorum abi, teşekkürler. - Ahmet Alpat
içmeeee sakın ben zaten 4 gblık istemem mümkünse 8 olsun : ))) - kozi
bana filaş bellek lazım bırakma :P - missipipi
@kozi içersem sana 8lik alırım. @missi içmezsem de sana alırım. - Ahmet Alpat
Saat 10:08 itibariyle 49 like var. - Ahmet Alpat
artıyor :D - Aleks Özkuyumcu
sana güveniyoruz ahmet bunu başarabilirsin :) - irmm
Neden sadece 3 ay... Kolay bir hedef olmuş bu... - Uğur Özmen
@wincih sana yok hacı, istisnalar sadece hatunlara @Özlem sen arkamdasın ya, başka ne isterim @halil teşekkürler @İremim sağol bebem @joan kurtulacağım haco @Uğur Hocam Nisan' da askere gideceğimden dolayı 3 ay. Eğer orada içersem flashları alamam diye.. Yoksa tabii ki uzun süreli düşünüyorum. 7 ay gibi :p - Ahmet Alpat
Saat 16:43 itibariyle 79 like. - Ahmet Alpat
tebrikler - ★ Soner Gönül
Hep destek tam destek - Ömer Ekinci
@Soner teşekkürler. @Tamkarışık kesinlikle farkındayım, başağrısı başladı bile @Ömer sağolasın kardeşim. Flash bellek için değil değil mi :D - Ahmet Alpat
18:14 itibariyle 100 like... - Ahmet Alpat
içeceğiniz kadar içmişsiniz zaten - Erman Haskan
@Erman :)) Demotive etmeyelim Ahmet'i :) - Ömer Ekinci
harikasın! :) 121(ve artıyor!) kişi olmuş tam, bundan iyi motivasyon mu olur be, yönteminden dolayı da tebrik ediyorum :) - Ümit Orhan
Ahmet bukadar like dan sonra başlasan dahi söylemesen iyi olur bayagı bir zarara girmen söz konusu :) - Erkan Ceran
@Erman evet aynen öyle. @Ömer sana her halukarda 4 GB hediye :) @Ümit teşekkürler @Erkan öyle bir şey yapmayayım diye şeref sözü verdim. Şimdilik 1300TL zarardayım içersem eğer. - Ahmet Alpat
19:14 itibariyle 127 like. Destek olan herkese teşekkürler. - Ahmet Alpat
142 kişi beğendi... :D - Ferhad Fidan
153(+) - Ümit Orhan
@Taylan günde 1-2 içersen güzel abi. @Ferhad felaket tellalı gibisin @Ümit korkuyorum :p - Ahmet Alpat
156 like. - Ahmet Alpat
157. yim söke söke alırım :D hele bi sigara iç sen :D - Muzaffer KESKIN
168 like. Hala içmiyorum arkadaşlar. Teşekkürler. - Ahmet Alpat
İçme Ahmedim İçme - Ömer Ekinci
yasaktan sonra bu zam fena geldi. Epey bir kullanıcı bir süreliğine de olsa bırakacaktır :) - Deniz [Çekirge] Uruş
dikkat et komploya falan kurban gitme. bir pc malzemeleri tüccarı elinden geldiği kadar konuyu likelatıp sonra sigara içmen için türlü entrikalar çevirebilir. şahsen ben seni tanıyor ve yakın çevrende falan olsaydım çoktan toptancıyla pazarlığa oturmuştum. efkarlı mp3leri ve alkölleri hazırlamıştım :) - Muammer Fatih Özer
haa bi kazaya kurban gidersen eğer Allah göstermesin, bana pm at ben sana ucuz toptan usb arz ederim :) - Muammer Fatih Özer
183 ve hala temizim.Teşekkürler. - Ahmet Alpat
ahmet inanmıyorum bu yaptığına, halkımız ne kaa saf yaa :) nası bilcez, nası güvencez, ya lakylarımız boşa giderse, devlet güvencesi verio musun? - Sümbüklü Böcük Kuşu ๏̯͡๏
Valla bilemezsiniz, güvenemezsiniz zaten Kuşum. Benimle vicdanım arasında bir şey bu zaten ;) - Ahmet Alpat
peki ahmet, bizim layklarımızı neden istedin o halde? bizimle vicdanın arasında nası bi köprü kurdun? bizi kullanmadığına nası emin olcaz? layk vermeden önce nedenini öğrenmek istiyorum, zira boş yere tüketmeye gelmez layk milletini, bi ederi var :)) - Sümbüklü Böcük Kuşu ๏̯͡๏
Şimdi Kuşcuğum şöyle oluyor; sizin likelerınız arttıkça benim sizinle vicdanım arasındaki köprü güçleniyor ve büyüyor. Sözümü tutacağım için likelarınız büyük motivasyon. Daha ikna edici olması açısından şöyle bir şey önerebilirim; seninle bir çay bir kahve içelim açık bir mekanda. O zaman anlarsın içip içmediğimi. Nasıl teklif? - Ahmet Alpat
ihhi, bi anda sana karşı güvenle doldu taştı içim ahmet, derhal laykını veriyorum :) -gördüğün gibi teklifin gerçekten çok ikna ediciydi- - Sümbüklü Böcük Kuşu ๏̯͡๏
Teşekkür ederim Böceğim. Nasıl bir irade fırlaması yaşadım bir anda bir bilsen.. - Ahmet Alpat
:) tebrik ediyorum ahmet, allah kolaylık versin. iyi gclr - Sümbüklü Böcük Kuşu ๏̯͡๏
Teşekkür ederim, dualarınızla direniyorum :) - Ahmet Alpat
mutlaka eft yapın çok faydası oluyor (emotional freedom tech.), nette çok kaynak var - Başak Temel
EFT kendi kendine hipnoz, telkin gibi bir şey galiba değil mi? Araştırayım biraz teşekkürler Başak. - Ahmet Alpat
198 like! :)) - Ümit Orhan
199 oldu. Teşekkürler. Bakalım kim 200 olacak. - Ahmet Alpat
ben mi ben mi? - aslıa.
EFT ayrı otohipnoz ayrı ben 2 sini de yapıyorum tavsiye ederim :)) - Başak Temel
Hala icmiyorum. Masallah deyin. - Ahmet Alpat
11. ayda miyiz? Alex feedi senin icin hoplattim bebeyim. Safak 110-120. Bahadir sana yine alirim ben uzulme. - Ahmet Alpat
vay mınakiiiii ne demişim lan ben - Aleks Özkuyumcu
Delikanli adamsin Alex, sozunden donmezsin. 188 kisi like atmis. 65 yorum var. Hadi guzel kardesim, ver siparisini gelsin. - Ahmet Alpat
rahat ol kıps ;)) - Aleks Özkuyumcu
Kips mips anlmam ben agzini kirarim! - Ahmet Alpat
Arkadaslar daha like atmayin, 31 Aralik tarihli bir feed bu. Ilk yorumun sahibinden diskimi istemek icin hoplattim. Tesekkurler. - Ahmet Alpat
tebrik ederim neredeyse 1 yıl olmuş. - obsesif kompulsif
Boşa gitti layk yani. Peki sigara bırakıldı mı? - Ozgur Uckan
Birakildi tabii ki abi. Tesekkur ederim. 5-6 kisiye daha biraktirdim. Hedefim Mart'a kadar totalde 20 kisiye sigarayi biraktirmak. - Ahmet Alpat
Tamam Baadirim. Cok kolay aslinda. Konustugum kisi 2 hafta icerisinde birakmis oluyor. Sir benimle konusmakta degil tabii ki. Tavsiyelerimde. - Ahmet Alpat
arkadaşın diski verilsin lütfen. tebrik ederim. #sigara - Volkan Yılmaz
tebrikler - Ozgur Uckan
Tesekkurler abi. - Ahmet Alpat
hohuha alex ne demiş ya la .. nihohuah - gülşah
Alex 2.5'' olsun lutfen. - Ahmet Alpat
hard diski alıp , tekrar sigaraya başlayıp hosting mi yapıcaksın ne iş? :P - İyi Aile Çocuğu
bende 15 ay oldu içmiyorum , 20 yıl içtikten sonra iyi bir soluk oldu ... - garizma
Erdem Dilbaz
"A Lego Mindstorms robotics kit controlled by an HTC Nexus One smartphone successfully untangled a Rubik’s Cube puzzle in 12.5 seconds at this week’s ARM developer conference in Silicon Valley." - Erdem Dilbaz from Bookmarklet
"For those unfamiliar with ARM Ltd., it’s the company that created the popular ARM RISC CPU architecture employed in billions of smartphones, set-top-boxes, web-tablets, and numerous other consumer devices." - Erdem Dilbaz
"ARM principal engineer David Gilday, who masterminded the robotic Rubik’s Cube demo, told DeviceGuru that the 12.5-second run was the fastest result at the show, but that the average 3x3x3 Rubik’s Cube solution in the current setup had been running around 15 seconds." - Erdem Dilbaz
"Here’s a YouTube video showing Gilday demonstrating his latest 3x3x3 cube-solver:http://www.youtube.com/watch..." - Erdem Dilbaz
rubik kübün belirli bir pattern'i var, algoritması. gene de andorid'in bu kadar esnek olduğunu bilmiyordum. open source'ta anlayamadığım delikler var hala sanırım. - Erdem Dilbaz
Bret Taylor
Using MySQL as a NoSQL - A story for exceeding 750,000 qps on a commodity server - http://yoshinorimatsunobu.blogspot.com/2010...
November 9, 2010 from Bookmarklet - Comments disabled - Share
are you making similar experiments on FB? - Fabrizio Giordano
No, I just thought it was interesting :) We do have a lot of MySQL hackers here, though... - Bret Taylor
bretçim ff kapanacak diyorlar..doğru mu? - aynebilim
bız kapanmasını ıstemıyoruz..hani elınden bısey gelır mı bu konu da ??? - Özlem(angiocat)
feedçiyiz haklıyız, hakkımızı söke söke alırız !!! - Cev
bismillahirahmanirrahim.. - aynebilim
Noluyo ya - Anarşalı
tencere tuzluk koltuk kanepe avize, buzdolabındaki su şişesi.. - aynebilim
amintobello - Özlem(angiocat)
çükübik fikibok - Cev
Adam boss muş neden söylemiyosunuz, Bret ayn'la Cev arkadasım iyi insanlardır şaka yapıyorlar just joke yani - Anarşalı
bizimkisi dalavere sıkıldık ondan - Özlem(angiocat)
bret sana dm atamıyorum..abone ol lütfen bana.. - aynebilim
ff kastı msn var mı ? :] - Cev
dont worry ı m policayzzzzzzz - CidDiadam
hello gürkan - aynebilim
@ al ben veriim :D - Cev
ben uçmadım istifa ettim :] - Cev
bırde sey benım buaralar canım cok sıkkın..bayramda bıze tatıl yok..herkes tatıl yapıcak ben yıne nobet tutucam..insanlık bu değil - Özlem(angiocat)
bretçim DM'ler okunabiliyo diyolar. Doğru mu ? - Cev
aa ben bılmıodum yandık desene..ay sen herseyı bılıosun ozaman bıraz anlatırmısın bıze kım kımle nerde neyapıo - Özlem(angiocat)
son dedikoduların hepsi bretde - Cev
Bret kurbanda ne kesiyosun? - Nucro
Bret everybody says Dm's reading other people is it true ? - Anarşalı
adam bir tuşa bassa kapatır burayı vay arkadaş güce bak - Nucro
bret, burak, ben ,özlem, ayn 5 kişi danaya giriyoz bu kurban - Cev
allahmısın lan - Cev
bı ortak kaldı gel senı aldıralım =) - Özlem(angiocat)
ben yanmazsam, sen yanmazsan nasıl çıkar karanlıklar aydınlığa Evren :] - Cev
kontenjan doldu be evrenim. sana bi koç alalım :] - Cev
Any Turkish-speaking people want to translate the conversation above for me? - Bret Taylor
we don't want you to shut down the friendfeed - Cev
çoşmuşsunuz siz ama yanlız manşet falan olursanız benim adıma lütfen blur verim :) ahahahha - CidDiadam
We are not shutting down FriendFeed, don't worry :) - Bret Taylor
shortly, we LOVE friendfeed and we're little bit concerned about the possibility of closing friendfeed. furthermore, we want to develop friendfeed by ourselves, with our own developers. GIVE FRIENDFEED TO TURKS! - Nucro
got it? - Nucro
thanx a lot @Bret Taylor :] - Cev
beni sevmedi cev :D - Nucro
I love bret.. - aynebilim
Olm nası kuzu oldunuz iki dakkada :)) kükrüyodunuz az önce - Anarşalı
ahaha - Nucro
bret thks boy ı m relieved - CidDiadam
nucro talib olsunda cevap yok be kankam .d - CidDiadam
adama ilanı aşk ettim dönüp bakmadı:(( - aynebilim
adam be adam=) - Özlem(angiocat)
Thanks Bret!! :) - Ahmet Dereli
osmanlının torunları FF i kurtardık yıne hade hade - Özlem(angiocat)
özlem abartma - CidDiadam
sen abartırken ıyıydı..sımdı Bret ı mesgul etmeyelım=) Thanks Bret dıyelım yeterlı=) - Özlem(angiocat)
cCc bret reyis cCc - Mustafa Turan
arkadaşlar amma yılışık çıktınız heee...adama bi soru sordum kapanacak mı diye..tamam aldık cevabı..dağılın şimdi rezil kepazeler! :) - aynebilim
#koleksiyon saklamalıyım bunu=) - Özlem(angiocat)
Adam ne yazmış, biz ne tartışmışız altında. Mark Zuckerberg görse ağlar yemin ederim. - _©onta©t_
ağlasın hatta valla... yahu show tvde yine 900 telefonları görüyorum ardı ardına GERÇEK YAŞANMIŞ HİKAYELER yazıyor hani show bırakmıştı bu kırmızı nokta ayaklarını - CidDiadam
Abartmayın isterseniz. :) Kendi feedlerinizde konu saptığı zaman kıyameti koparıyorsunuz. Geyik de bir yere kadar. - Ahmet Dereli
katılıyorum camonnnn mark ha do not be afraid! - CidDiadam
hadi iyi geceler - CidDiadam
püü - Alev
@alev, ahahaha :) - batuhan icoz
arkadaşlar lütfen rahatsız etmeyin ama bretçiğimi..biz konuyu konuştuk kapattık:)) - aynebilim
bret feed açtığına pişman oldu. Adam çok seçici davranıyo bizim yüzümüzden, olabildiğince az uğruyo siteye:p bu feedi çok beğendim eğlenceliymiş :) - Tayfun Yaşar
"Bret sevişelim mi" şeysi yok burada? - System Enginari
yaa sil sen onu ben yazayım hahaha - aynebilim
Yaz, sen bi'şey olmaz... :)) - System Enginari
most of the response is non-english ff is on mySQL or cassandra? - testbeta
testbeta: FriendFeed uses MySQL but in a schema-less way. Bret's blog has the details http://bret.appspot.com/entry... - Benjamin Golub
thanks Benjamin - testbeta
Is Facebook using MySQL? or are they using something else? - batuhan icoz
öldüm gece gece muhabbate :) hi bret :D - Chip
vay arkadaş ne bretmiş. oldu olacak "bret bizi diskoya götür!" - Efe
brat sevişelim mi? - aynebilim
sen karışmasana erbakan.. - aynebilim
üstteki 4 yorumu (ayn'ın hemen üstteki yorumundan üstü) daha önce yaptık arkadaşlar. geçen sene. şimdi izin verirseniz, konuyla ilgili bir şeyler yazsın insanlar. - batuhan icoz
bu FF nereden para kazanıo sahi bak şimdi aklıma geldi nedense - InglorNenha
batu feed havada duruyor işte sayemizde..daha çok insana ulaşıyor..brad bizi sevdi hem:) - aynebilim
FF 'in babası zengin olmm, para kazanmaya ihtiyacı yok!! fakirler siziiİ!! - mcd
@-5 dikkat liseli! - Efe
bretçim onu bunu bırakta sana önerim PostgreSQL kullan. denedim manyak çalışıyor. - Efe
Cem Öztürk
Recommendatory : BBC Brain Story, Susan Greenfield, Episodes All in the mind, In the Heat of the Moment, The Mind's Eye, First Among Equals, Growing the Mind, and The Final Mystery.
7588.jpeg
Why do we think and feel as we do? For years man has sought to understand the workings of the mind. Now, with advances in modern-day technology and developments in neuroscience, a whole new world of brain research is opening up. - Cem Öztürk
"Beyin bedava" - Özkan Altuner
Sanmiyorum bedava oldugunu Ozkan :) - Cem Öztürk
Yusuf Arslan
Aspect Oriented Software Development vs. other Techniques
Aspects are a natural evolution of the object-oriented paradigm. They provide a solution to some difficulties you may have encountered with modularizing your object-oriented code: sometimes functionality just doesn't fit! You've probably found yourself repeating the same lines of code in lots of different object-oriented classes because those classes each need that functionality, and so you can't easily wrap it up in a single place. - Yusuf Arslan
We see that the central problem of aspect technologies, is not just about crosscutting or SOC, but it involves deeper research about how to understand a number of software parts as separated artifacts and then integrate some of them into a coherent system. - Yusuf Arslan
Meta-object protocol gibi şeylerle çok acayip şeyler yapılıyor bu konuda, tarihi referans için http://en.wikipedia.org/wiki..., güncel durumlar için de Pascal Costanza'nın sitesi http://p-cos.net/ - Emre Sevinc
Berk Ülsoy
sanirim her yerde cloud yazisi goren bir cok kisinin kafasinda "haci tikliyorsun hop 100 tane server hazir oluyor, istedigin yere kadar buyuyebiliyorsun" gibi gercegi cok da yansitmayan hayaller var.
zira o tiklaninca hop diye ortaya cikan serverlarin tum ayarlari ile servisi sunmaya hazir halde olmasi cloud altyapisinin degil kullanicinin isi. - Berk Ülsoy
cloudlarin kapasiteleri "sinirsiz" degil. oyle her hafta 100 tane yeni server isteyen hayal kirikligina ugrayabilir. cok yuksek miktarlarda (binlerle ifade edilen) server ihtiyaci olanlar cloud yerine kendi datacenterlarini kurmayi seciyor. (daha ucuza geliyor bir noktadan sonra) - Berk Ülsoy
bir diger noktada, benim amazonda gordugum, load balancerin zeka olarak frankenstein ile yarisir vaziyette olmasi. F5 networks vs gibi firmalarin urunleri gibi akilli isler yaptirmak pek mumkun degil. - Berk Ülsoy
her platformda degil Berk, sonucta standart LAMP tarzi paketler ile is yapanlara yonelik amazon da dahil bir cok cloud provider hazir provisioning image'lar tutuyorlar. standart paketler de bir cok insan icin yeterli oluyor. vermeleri gereken parametreler de "default configuration" tadinda sunuluyor (su yuzdeye ulasirsa buyu buna duserse kucul tadinda). haliyle adamin tek yapmasi... more... - Sets Turan
sets, lamp tarzi paket bile olsa kodlarin deploy edilmesi, yeni versiyonlarin push edilmesi, tonla httpd ayari, guvenlik ayarlari vs gibi servise spesifik tonla parametre var automated hale getirilmesi gereken. - Berk Ülsoy
iste onu saglayan bir cok servis var, mesela amazonun karmasasi ile ugrasmak istemeyenler rightscale tarzi firmalar ile calisiyorlar(mesela zynga), hic anlamayanlar vps.net gibi servislerden faydalaniyorlar, isin teknik alt yapisina uzak olan insanlar icin icinden cikilamayacak kadar karisik bir hadise, onlar bu tarz karmasalardan uzak durmak icin direkt olarak hizmet + servis veren... more... - Sets Turan
kendi cloud altyapısı için destek hizmeti veren bir kaç firma var onlar da bir çözüm aslında iş ile pek haşir neşir olmayanlar için. - Emre Savaş
sets, onu saglayan bir cok servis var diyorsun da, iste cloud isine cidden girmemis cogu insanin, bunu birilerinin yapmasi gerektiginden haberi yok. cidden cloud deyince bir suru insan olayin excelde sayi artirir gibi makine artirmak gibi oldugunu saniyor. bana soracak olursan, deployment ve otomasyon toollari gelistirmek zaten 10 emirden birisi. bilincli is yapan birisi icin zorluk... more... - Berk Ülsoy
orasi dogru, 100+ client'i olup hala LFS ya da unattended mimarisinden haberi olmayanlar var? adamlar hala IT'lerine tek tek sunucu, client kurdurtuyorlar. bu zihniyetin cloud'a farkli yaklasmasini beklemek olmaz; ) onlar yine on tarafa load balancer'i koyup sonra arkasina elleri ile next next diyerek kurduklari sunuculari yerlestirecekler, her guncelleme sirasinda makinalari tek tek... more... - Sets Turan
Yeterince buyuk bir cloud musterisi iseniz, rightscale de yetersiz kaliyor; hem provisioning, hem automated deployment hem de diger otomasyon isleri icin in-house toollarinizi gelistirmeniz bir zorunluluk. Ha, Amazon'un "valla daha cok sunucuya ihtiyacin olabilir ama benim de elimden gelen budur" cevabina hazirlikli olun, her istediginiz zaman istediginiz kadar sayida sunucuya sahip olacaksiniz diye bisi yok. - Ozgur Demir
zaten amazon'a odenen paranin %30'unu tam olarak ihtiyacimi karsilamayan bir sirkete vermektense inhouse cozume gitmeyi yeglerim; ) - Sets Turan
Yıktın hayallerimi heyhat! ;-) Oysa ben lokal olarak geliştirdiğim web tabanlı sistemi yollayacam cloud'a yük bindikçe otomatik olarak altyapıya server eklenecek sanıyordum. (Şaka bir yana AWS'yi ilk duyduğumda herhalde bir süre öyle zannedip aaaa ne güzel! filan demiş olabilirim). - Emre Sevinc
Şaka bir yana, Amazon.com cloud altyapısının neleri otomatik olarak yapMAdığını anlatan bir makale var mı İngilizce? Daha sonra birileri ile konuşurken referans olarak gösterme açısından iyi olabilir öyle bir URL. - Emre Sevinc
olceklemenin yatay yada dikey modellerinin oldugundan habersiz olma yanılsamaları oluyor bu soyledikleriniz :)) ve evet maalesef oyle pazarda durum.... daha da acısı 10 tane sunucu kurduk ardınada bir fc storage kurduk iste turkiyenin ilk bulut altyapsı .. artık hersey daha guzel olacak tadında firmalarımız ve oralarda bu sistemlerin kuruluslarına sahit oldukları icin kendilerini bulutların efendisi sanan sistem muhendislerimiz de mevcut ki oradasıda ayrı bir hikayedir. - egemen ergel
gerci muhabbet cok amazon etrafinda dondu sanki dunya amazonmus gibi - Berk Ülsoy
Gerçek hayatta hiç bir şey (sınırsız) ölçeklenemiyor :) Restorana sandalye koyup aşçı eklemek için de geçerli, sunucular içinde geçerli. Birileri bir şeyleri oturup düşünmesi gerekiyor. :) - Yusuf Arslan
acaba amazonda oturup ugrasip makineyi ayarlayip sonra da "simdi lazim degil, shutdown edeyim tasarruf olsun da lazim olunca acarim" deyip tum emeklerini cope atan var midir ? - Berk Ülsoy
Bu iyiydi... gerçekten iyiydi! :) - Emre Sevinc
ibm in dikine olceklenebilen AIX (nedense ) tabanlı sunucularına bakın bir ara derim .. enteresan seyler. - egemen ergel
egemen, hp nin integrity ler gibi mi, power tabanli mi ? dikine canli olcekleme yapmak isletim sistemi ve donanimin ciddi bir uyumunu gerektiriyor. buna ihtiyaci olanin da parasi gayet bol oluyor. - Berk Ülsoy
provizyonlama sistemini otomatize etmediysen zaten birak 100 sunucuyu 20 sunucu kurarken bile izdirap olacaktir. O yuzden genel olarak dedigine katilamiyorum. EC2 ornegini ele alirsak (ki acaba "cloud" mudur kendisi tam olarak) Puppet / Chef gibi bir sistem ve adam akilli bir deployment sistemi ile binlerce makinayi yonetip *her saat* 100'lerce yeni makina provizyonlayip yuk azaldiginda... more... - Berk D. Demir
F5 nedir ya? "Enterprise" mi? Yok F5'a filan ihtiyac. Bosa harcayacak parasi olmayan ve sertifikali maymun yerine diplomali muhendis calistiran kucuk sirketler ihtiyaclarini %100 karsilayacak L4 yuk dengeleme ve L7 content-routing islerini acik kaynak kodlu araclar ve siradan makinalarla yapiyorlar. Buna EC2'da calisan bir Xen image da dahil. Boktan mimariyi degistirmek yerine pahali yama "cozum" isteyen tabii ki gidip F5 (BIG IP) ve Citrix'e (NetScaler) para versin. - Berk D. Demir
Gurkan Oluc
Google Code University - Google Code - http://code.google.com/edu/
meren
Zemberek'in geliştiricilerinden Ahmet A. Akın'ın 300 milyon kelimelik bir derlemden Zemberek ile çözümlediği 1.14 milyon adet tekil Türkçe kelimenin yer aldığı listeyi Mehmet D. Akın'dan rica edip biraz oynadım: http://img251.imageshack.us/img251...
12.png
Yukarıdaki grafik kelime uzunluklarının değişimi ile Türkçe harflerin kelime içindeki pozisyonlarda rastlanma olasılıklarının değişimini gösteriyor (başka şeyleri de gösteriyor da, benim merak ettiğim şey bu idi, onun için bunu öne çıkarıyorum :p) (hemen yukarıya eklediğim grafik sadece 12 harfli kelimeler için, bağlantıyı takip ederseniz 3 ile 24 arasındaki tüm kelime uzunlukları için harf/pozisyon dağılımlarını gösteren grafiği görüntüleyebilirsiniz). Buna bakarak "'e' harfi kelime uzunluğundan bağımsız şekilde 1 ve 3. pozisyonlarda bulunmayı sevmezken 2. pozisyon için deliriyor", "Kelime uzadıkça 'z' harfine kelimenin sonunda rastlama olasılığı artıyor", "'ö' harfine ilk iki harfte rasladın rasladın. yoksa bulmak mimkin değil" gibi iptidai hipotezler ortaya atmak mümkün, burada da birilerinin ilgisini çeker belki diye göndereyim dedim :) (muhabbet aslında şurada dönüyordu: http://www.google.com/buzz... #mviz - meren
Pek anlamadım. :( - Yusufsan21
Bu arada Zemberek muazzam bir NLP kütüphanesi ve burada yaşıyor: http://code.google.com/p... (kendisi Pardus içerisindeki yazım denetimlerinden de sorumlu). - meren
peki bir kelimeyi neye göre buraya dahil ediyoruz? buzz linkinden gördüğüm kadarıyla "muhafazakarlaştıramadıklarımızdan" kabul ediliyor ama "muhafazakarlaştıramadıklarımızdansın" kabul edilmiyor sanırım, bir kelime aynı tür eki bir kere alabilir gibi bir muhabbet mi var acep. - doğaç
Yusufsan21, yukarıya eklediğim grafiğin şu şekilde okuyabilirsin: Türkçe içerisinde rastlanabilecek tüm 12 harfli kelimelerin, içlerinde 'a' harfi olanlarının içindeki 'a' harfinin kelimenin ikinci harfi olma olasılığı çok yüksekken, mesela onuncu harfi olma olasılığı çok düşükmüş. 'j' harfine neredeyse hiçbir yerde rastlanmıyormuş, 'z' harfi kelimenin ya üçüncü harfi oluyormuş, ya da... more... - meren
Doğaç, kelimeleri uydurmuyor, güncel Türkçe metinlerden alıyorlar benim anladığım kadarı ile. Demek ki "muhafazakarlaştıramadıklarımızdansın" kelimesi 300 milyonluk kelime içeren derlemenin hiçbir yerinde geçmemiş. - meren
oy, çok daha mantıklıymış. tahmin ettiğimden de çok daha güzel bişeymiş. - doğaç
uzun kelimelerin sonlarında deli gibi i (ve n) var ÖÖÖ - jorm
'l' harfinin 6. pozisyondaki yerini kelime boyutu uzadıkça nasıl sağlamlaştırdığını fark ettim az önce. çoğul ekleri yüzünden olsa gerek. kelimenin uzunluğu ile kelimenin çoğul eki almış olma olasılığı arasında bir doğru orantı olması şaşırtıcı değil tabi.. ama Türkçe'deki çekim eksiz kelimelerin büyük çoğunluğunun 5 harfli olması gerekiyor bu dediğimin doğru olması için, öyle mi bilmiyorum. - meren
Çok güzel çalışma, tebrikler. A harfi heryerde 2.pozisyona yerleşirken , 4 harfli kelimelerde 4.sıraya da hasta olmuş. J nin esamesi okunmuyor. N harfinin son harf olma gibi bir eğilimi var. Hımm.. - kültür mantarı
Zemberek adeta bir basyapit. Odullendirilmeli. - Ahmet Alp Balkan from iPod
koca koca duvar boyu bastirip yerde yuvarlanarak uzun uzadiya inceleme istegi uyandirdi icimde!?!? nalet ossunnnn - Kep_numberg
gerçekten 3 harfliler grafiğinde "cin" yazınca parlak kutuları görebiliyoruz :P eline sağlık - Renan Cakirerk
@meren, "... Türkçe'deki çekim eksiz kelimelerin büyük çoğunluğunun 5 harfli olması gerekiyor bu dediğimin doğru olması için, öyle mi bilmiyorum" sözün bana bir sunumdaki enteresan bir saptamayi hatirlatti, sanirim bir information retrieval sistem kiyaslamasinda kok buluculardan biri olarak "kelimenin ilk 5 harfini al" gibi dumduz ve aptalca gorunen bir kural ile saglanan bazi basarim... more... - Emre Sevinc
2 muazzam NLP kütüphanesini daha not edelim madem yukarida öyle bir tabir geçti, biri Python digeri Java ile: http://www.nltk.org/ http://alias-i.com/lingpipe/ - Emre Sevinc
Bu dehşet bir şey olmuş. Poster yapıp duvara asmak gerek. - Bülent Kıyışkan
Baska analizler yapmak isteyenler için: Yukaridaki grafiklerin kaynak verisi: http://code.google.com/p... - Emre Sevinc
@meren @emresevinc çok yararlı, teşekkürler. - Fikrizula
Bana edilen tesekkurleri alip paketleyip soz konusu dosyayi ben talep eder etmez Google Code'a koyma ve tum dunya ile kayitsiz sartsiz paylasma nezaketini sergileyen Ahmet ve Mehmet D. Akin'a pasliyorum. ;-) - Emre Sevinc
Bilmukabele, ben de aynı şekilde bana edilen teşekkürleri -teşekkür edip- aynen Akın kardeşlere ve Zemberek'e katkıda bulunan isimlere yönlendiriyorum :) Bu arada NLP çalışmak için pek tatlı bir konu imiş. Bitirme tezinde ne yapsam diyen bilgisayar mühendisliği adayları duysun bunu. - meren
@meren :: hece ( yani , sesler ) veritabaniniz , Turkce sozluk veritabaniniz , ve sozcuk ekleri veritabaniniz varsa : 1. sozlukte heceleri sayabilirsiniz , 2. sozcukte rasladiginiz hecelerde harfleri sayabilirsiniz , 3. kelime veritabaninizda yalin kulllanilmis kelimeleri ve hangi eklerin tek tek veya birlikte kullanildigini sayabilirsiniz. --> buradan , veritabaninizdaki gozlemimize... more... - Plagiarism in Turkey
#süper. Yarım, tam ve tunç kafiyeli kelimeleri çıkartmak istemiştim bir ara. Lale sözlüğün kelimlerinden elle ayıklamak istemiştim ama çok üzün sürdüğü vazgeçmiştim. Bu çok güzel oldu. - Emre M.
Meren, bekarlık günlerinde çılgın partilerine meze olabilecek bir oyuncak, buyur: http://friendfeed.com/erencir... - Eren Çıracıoğlu
Meren, sonuc matriksini sayisal olarak paylasabilir misin? Bir de 12 harflilerin bulunma olasiligini. - Burcu Dogan
Emre bahsettigin ilk 5 kelimenin paper'ini gondereyim sana bulursam. Turkce icin cok kullanilir, kok alma zahmetine girmezler. Kok almanin bir sikintisi da en iyi koku bulmaktir cunku. Fiil kokunu mu, sifat kokunu mu yoksa isim kokunumu alacagiz? Turkce cok ilginc bir dil kesinlikle. - Burcu Dogan
Burcu, matris olarak paylaşmamın bir anlamı olmadığı için python sözlüğü olarak paylaştım (sözlüğün tamamı burada: http://pastebin.com/pF8MVVpe). bu konuda küçük bir feed açayım, ilgilenmek isteyebilecekler mahrum kalmasınlar. bu arada ben veriyi paylaşayım, sen de ne yapmayı düşündüğünü paylaş mesela? :) - meren
Burcu Dogan, söz konusu makaleyi Google üzerinden bulmakta güçlük çekersen Dr. Özgür Yılmazel'e sorabilirsin, ben onun sunumunda haberdar olmuştum söz konusu makaleden. http://academy.anadolu.edu.tr/display... http://www.ozguryilmazel.com/index... - Emre Sevinc
canı sıkılanlar icin bu verileri biraz kurcaladim ve sonuc; turkcemizde kelimeler ortalama 6.38 harften olusuyormus.. ayrica datayi kullanip 40 yapmak cok zor mhplilere duyurayim :P - Yigit Kiran
Duygu bu postu okuyosan, artik evine donmenin vaktinin geldigini haber vereyim dedim, bu cocuga bisiler oluyo gibime geliyo :P :P :P - Jericho!
Yiğit, data ile daha fazla oynamak istersen şöyle bir gönderi var işine yarayabilecek: http://ff.im/odwac :) sutekin, benim için artık çok geç o kendisini kurtarsın haha - meren
@meren, ibretlik bir paylasim olmus tsekkurler :) - Yigit Kiran
Ufuk Tarhan
SINGULARITY; Bilgisayarlarin insan beyninden daha zeki olacagi ve ölümsüzlüğü ifade eden kelime-kavram. Boyle bir gelismenin dunyadaki her türlü yapıyı (teknolojik, sosyolojik, psikolojik, ahlaki, politik, ekolojik vbg açılardan) çooook baska boyutlara tasiyacağını artık insanlar görmezden gelemiyorlar ve tartışmaya başladılar...
SINGULARITY-2.jpg
''Robotik sistemler zarar verdiğinde -'pilin mi çıkaracağız, fişini mi çekeceğiz-, bu yetecek mi? Zarar vermelerini nasıl önleyeceğiz?'' soruları yartışılıyor? - Ufuk Tarhan
Muharrem > Kesinlikle izlemeye alınması gerekiyor. Daha iyi bir gelecek için:))) - Ufuk Tarhan
Dragonfly > Buradakiler bunun epeyi farkında, herkesi kesif bir korku almış vaziyette:))) - Ufuk Tarhan
O da doğru bir yerde... İnsanı ürpertiyor sahiden... - Ufuk Tarhan
Barış Atasoy > üfürüyor diyorsunuz? - Ufuk Tarhan
Barış Atasoy > Evet burada asimov'a çok gönderme yapıyorlar. Paylaşırsanız iyi olur. Tşk. - Ufuk Tarhan
Barış Atasoy > Şimdi pek çok şey ilkel... Doğru... Ama nereden, nasıl başlamıştık hatırlamak lazım... O zaman daha farklı düşünebiliriz? - Ufuk Tarhan
İnsanoğlu zaten kendi eliyle geliştirdiğine sonradan esir olmakta mahirdir. Şimdiye kadar hep öyle olmadı mı? - Ali Oz
_Ali_ > Acı ama gerçek! - Ufuk Tarhan
Önemsizleşme!!! Tılsımlı kelime bu mu dersiniz??? - Ufuk Tarhan
Isaac Asimov'un robotlar üzerine koyduğu ünlü 3 kural şudur; 1. Bir robot, bir insana zarar veremez. Ya da hareketsiz kalarak bir insanın zarar görmesine neden olamaz. 2. Bir robot, insanların verdikleri emirlere uymak zorundadır. Ancak bu tür emirler Birinci Yasayla çeliştiği zaman durum değişir. 3. Bir robot, kendi öz varlığını korumak için, birinci ve ikinci yasalarla çelişkili... more... - Halil Uzdil
Bilim kurgunun o muhteşem hayal gücü olmasaydı bu gün bilim bu kadar ilerlemezdi, Jules Verne, Arthur C Clark, Isaac Asimov gibi pek çok öngörülü insanların araladığı kapının arkasındakileri merek ederek bilim gelişti... Albert Einstein okuldan atıldıktan sonra ailesinin yaşadığı Milano kentinde Alp Dağlarında yaptığı yürüyüşlerde "buzullardan yansıyan güneş ışınlarına yetişirsem ne... more... - Halil Uzdil
Eyer bütün düşüncelerimizi bir ortmda mesela sudaki atomlarda saklayabilseydik ölümsüz olurduk... - Halil Uzdil
Paul Dirac'ın bulduğu karşı madde de elektirik yükü açısından ölümsüz ve yüksüzdür nötrino olarak adlandırılır bu karşımaddenin saniyede milyonlarcası dünyamızdan ve bedenimizden geçer gider. Karşı maddemizin bulunduğu alemde yaşıyacak evrimi geçirdikten sonra biz de ölümsüz olacağız :) - Halil Uzdil
Çok sevdim >>> Fakat bence Robotlar insanları anlayana kadar yanımızda, bizi çözdükten sonra karşımızda olacaklar :) - Halil Uzdil - Ufuk Tarhan
SINGULARITY deyince aklıma fevkaladenin fevkinde geliyor :P - sunipeyk
sunipeyk > Kurzweil de filmini yapmış zaten:))) > http://friendfeed.com/ufuktar... - Ufuk Tarhan
@Barış Atasoy: Last question'i daha once okumustum ama tekrar okumak cok iyi oldu. Kurzweil'i henuz okuma sansi bulamadim ama sonucta Asimov yazarken teknolojimiz sizin deyisinizle ultra geriden daha geriydi ama Kurzweil okuyup tartismaya oyle girmem daha akillica olacaktir :) - Mustafa Türksavaş
@Halil Uzdil: notrino konusunda ne demek istediginizi tam olarak anlayamadim, notrino maddedir, sadece etkilesimi cok azdir ama olumsuzlukle alakasini kuramadim, aciklayabilirseniz sevinirim. - Mustafa Türksavaş
@Mustafa Türksavaş: herşeyi ben anlatmayayım :) Paul Dirac'ın matematik formülle bulduğu karşı madde pozitron ve nötrino alt kuarj alesinin üyeleri alt kuarklarda atomların temel yapılarını oluşturur -kısa anlatımda tabi :) 6 çeşittirler ve bunların yüklerinin ters yükleri olan eşleri olduğunu Dirac formüllendirmiştir... yani her maddenin bir antimaddesi vardır ki bu da ölümlü olan maddenin ölümsüz olan eşidir. - Halil Uzdil
Ben en iyisi bu bahsi bizleri anlatarak sonlandırayım :) Büyük ve sonsuz bir Gücün enerjisi ile karanlık maddenin içine doğru yayıldık bir anda, karşı maddemizin zıttında. Atomlar atomlara, tozlar tozlara karıştı düzgünbir işleyişle, bir kaç arkadaşımın Andromeda galaksisini oluştururken gördüm en son. Bir süper nova ile son yaşadığım helyum hidrojen döngüsünü tamamlayıp Dünyayı... more... - Halil Uzdil
Yoğurtistan
3D sanal dünya Yoğurtistan açıldı. http://apps.facebook.com/yogurti...
İlk Yoğurtistan macerası sizleri bekliyor. Semt meydanındayız. Dükkanlarımızı gezmek, esnafımızla tanışmak ister misiniz? Bir de unutmadan söyleyelim.. Puan toplamaya da başlayabilirsiniz! - Yoğurtistan
bakkaldaki matruşkayı bulamadım bi türlü :) edit: heee sırayla bulmak gerekiyormuş kapiş... - Ali Caner Öner
Ali Caner: Yanit veriyordum ki editi gordum. : ) - Erhan Erdoğan from iPhone
erhancım, oyunun oynanabilirlik olarak biraz iyileştirilmesi lazım. sağa sola yürüdüm, bir iki binaya girdim. matruşkaları bulmak zorundayım ama neredeler, neden bulmak zorundayım, harita vs. yönlendirme yok. zaten biraz takılarak çalışıyor .dayanamadım çıktım hatun da yoktu zaten - denizoktar
Bakış açısında sorun var sanki tam istediğim açıyı yakalayamıyorum - Fatih Hayrioğlu
Test olduğu için galiba mekanlar biraz boş kalmış gibi. - Fatih Hayrioğlu
Birde bir abalanın suratında sakal falan görünüyordu, neydi o ablanın adı matruşkaları verdiğimiz abla onunu sakalları çıktı bi ara - Fatih Hayrioğlu
Yoğurtistan
Yogurtistan yapım süreci - http://www.youtube.com/watch...
Yogurtistan yapım süreci - http://www.youtube.com/watch?v=iwJsy0JitH4
Play
büyük proje gerçekten - denizoktar
Videodaki kişi Melih Bahadır varol mu ? - Erkan Rua
Videodakilerden biri, evet. - Melih Bahadır Varol
Cemil Bey'in içtiğinden canım çekti ya :) - Berkan USLU
bir zamanlar "nette hayat" diye birşey vardı. Hala var mı bilmiyorum. Ona benzemiş. Tabi ki bu çok daha başarılı. Tebrikler. - Turhan Erbaş
Serkan Alp
Migrate Your Ning Network | GROU.PS - http://grou.ps/move_ning.php
GROU.PS is the only player in the market which uses a proprietary technology that lowers its bandwidth costs by a factor of 10. Plus, we offshore our development operations and return our savings to you. We also have a more innovative business model that is based on revenue sharing. Migrate to GROU.PS now! You'll love it. - Serkan Alp
Oktay OZGUN
Prof. Dr. Erdal ARIKAN hocamiz "2010 IEEE Information Theory Paper Award"u kazanmistir!... Polar Coding'in iletisim teknolojilerinde devrim yaratacak bir kodlama yontemi ve bilim/teknoloji cevrelerinde giderek daha cok taraftar topluyor kendisine. Ne kadar gurur duysak az kendisiyle! - http://www.itsoc.org/news-ev...
Erdal_Arikan.jpg
Tebrikler! - Emre Sevinc
09/04/10 tarihli Cumhuriyet BT'den: "Bilkent Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Erdal Arıkan tarafından geliştirilen“kutupsal kodlama” yöntemi, haberleşme kanallarının mümkün olan en yüksek verimlilikle kullanılmasını hedefliyor. Kutupsal kodlar, kanal kapasitesine eriştiği matematiksel olarak ispatlanabilen ilk kodlama yöntemi olarak kuramsal önem taşıyor... Kutupsal kodların... more... - Oktay OZGUN
... Arıkan ülkemizde az bilinen Kutupsal Kodlama teknolojisinin gelişimi ile ilgili şu bilgileri verdi: “Shannon, 1948 yılında yayımladığı çığır açıcı bir makale ile, bir iletişim kanalı üzerinden güvenilir bir biçimde gönderilebilecek azami enformasyon (bilgi) miktarını belirleyen bir formül ortaya koydu. Shannon'ın ispatladığı üzere, ‘kanal kapasitesi’ adı verilen bu sınır değerin... more... - Oktay OZGUN
...Nihayet, 1990'larda kapasiteye erişen kodlar inşası başarıldı. Ancak bu kodlar, kısmen de olsa, deneme yanılma yöntemleriyle inşa ediliyordu ve sonuçta inşa edilen kodların niçin kapasiteye eriştiği kuramsal olarak hâlâ tam olarak açıklanamıyordu. Pratik olarak problem çözülmüş gibi görünmekle birlikte, kuramsal olarak tatminkâr olmayan bir durum hüküm sürmekteydi. Benim 2008 yılında... more... - Oktay OZGUN
Yeni yöntemle inşa edilen bu kodların matematiksel analizi, Prof. Arıkan'ı o dönemde ziyaret eden Prof. Emre Telatar'ın katkılarıyla daha da ileri bir aşamaya taşındı ve sonuçlar ikili tarafından dünyaya tanıtıldı. Kutupsal Kodlama, halihazırda üzerinde doktora çalışmaları yapılan, konferanslarda özel oturumlara konu olan bir araştırma konusu haline gelmiş durumda. .... Bu çalışmada adı... more... - Oktay OZGUN
Yazinin son bolumunde adi gecen Prof. Emre Telatar da bugun bircok genisbant kablosuz teknolojiyi olanakli kilan MIMO teknolojisini kesfederek Information Theory'e adini yazdirmistir - http://people.epfl.ch/emre... - Oktay OZGUN
Gurur verici, tebrikler. - İlter Kalkancı
Bir saptama: Yukarida ismi gecen Prof. Arikan ve Prof. Teletar'in ikisi de doktoralarini Massachusetts Institute of Technology'de tamamlamis. - Emre Sevinc
Erdal Hoca'nin, Emre Hoca'nin (ve dunyada ses getiren calismalar yapan diger bilim insanlarimizin) basarilarinin dunya bilim ve teknoloji cevrelerinde yaratacagi etkilerin yaninda, ulkemizin gidisatina da cok buyuk katkisi olacagina inaniyorum! Gercek bilim yapma, hayatin her alaninda tek rehber olarak akli ve bilimi koyma idealine erismede bu tur basarilarin ulkedeki yankilari (ki maalesef yeteri kadar duyurulmuyor) etkili olacaktir / olmalidir! - Oktay OZGUN
Keske ben de inanabilsem bu tur bilimsel calismalarin Turkiye'nin dertlerine care olacagina. Boylesine keskin zekalarin, caliskan insanlarin incelikli calismalari elbette ki biraz bu isten anlayanlar tarafindan gani gani takdir edilmektedir ve pek cok ise de yarayacaktir ama hala "baba beni okula gonder" kampanyalarinin duzenlendigi canim memleketimin sorunlarini cozebilecek bir zeka cok farkli bir siyasi zeka olsa gerektir. - Emre Sevinc
Emre Hocam, yazdiklariniza katiliyorum; soylenecek cok sey var. Farkindaligi olup degisim icin harekete gecebilecek altyapiya sahip olan toplum kesimi yozlastirilmaya calisiliyor. Cok gec olmadan gercek bilim insanlarinin, sanatcilarin ve sporcularin model olarak topluma anlatilmasi gerekiyor. Nasil alindigi belli olmayan title'lar ile TV'lerin kavga programlarinda ahkam kesenlerden ve magazin programlarindan dusmeyen sozde sporcu ve sanatcilardan bahsetmiyoruz tabii ki! - Oktay OZGUN
Ozan Caglargil
Ya amplifier'im yanimda olsa deneyecektim ben de. Adam temiz is cikarmis, helal olsun. - Burcu Dogan
ahh ahhh takip edilen olmak lazim :) http://friendfeed.com/yagizgu... - Yağız
muffteşem! yazının altında iki ses dosyasıyla birlikte farkı da koymuş baba. helal olsun. - ziegfiroyt
çok süper olmuş yanlız - Özgür KARALAR
seyirci sesi gibi olmuş - Özgür KARALAR
Seyirci sesi zaten var, sadece duyulmuyor. Farkli frekansta olduklari icin ayirmak mumkun oluyor. - Burcu Dogan
ee sonuç vuvuzelasız maç izleyebilecek miyiz ? - Mesut GÖK
Melih Bahadır Varol
İsrail Genelkurmay Başkanı: Gemidekiler komandolarımızın silahlarını alarak bize ateş açtılar. (Sen de buna hala komando diyosun...)
denizoktar
Türkiye'de (tercihen bilişim) teknoloji üreten ar-ge firmalarını listeleyelim !
369_ricerca[1].jpg
iletken - tavsiye sistemleri üreticisi : http://www.iletken-project.com - denizoktar
yoğurt - 3d flash engine üreticisi: http://www.yogurt.com.tr - denizoktar
tikle - mobil cihazlar için yazılım ar-ge : http://www.tikle.com/ - denizoktar
Bilişim değil, özür :) Nanomanyetik Bilimsel Cihazlar: http://www.nano.com.tr - Ahmet Yükseltürk
Valensas - Made for iPod Work with iPhone Donanım ve Yazılım ar-ge http://www.valensas.com - Akın İdil
TAG Bilişim - Dijital hizmet platformu üreticisi - http://www.tag.com.tr - Kivanc Toker
zeitin - Canli akan goruntu uygulamalari - http://www.zeitin.com/ - Ertuğ Karamatlı
Anel. anelgrup.com - Peki (czeytin)
PortakalOfis http://www.portakalofis.com - web analytics, data mining, ozel yazilim. - Ibrahim Ozturkcan
eski ismiyle kaletron yeni ismiyle katron savunma sanayiine çalışan bir firmadır. http://www.katron.com - Barış Yeniçeri
Frascati kılavuzuna göre, firmanın temel amacı veya ortaya koyduğu çalışma, ürün veya süreç üzerinde ek teknik iyileştirmeler yapmak olduğunda, yapılan iş, Ar-Ge tanımı içerisinde yer alıyor. Dolayısıyla Türkiye'de Ar-Ge yapan yüzlerce firma sayılabilir. Oslo kılavuzuna göre ise inovasyon "yeni veya iyileştirilmiş ürün, hizmet veya üretim yöntemi geliştirmek" olarak tanımlanıyor.... more... - Görkem Çetin
@Görkem bey onu da siz başlatın paralel ilerlesin - denizoktar
Olabilir, Ar-Ge yapan bilişim firmalarını çıkartalım, sonrasında bir başlangıç yaparız. - Görkem Çetin
@winterismute şirketten değilim, afm üretmedim :) Ahmet Oral hocamız 90'lı yılların başından beri AFM üretiyor. İlk çıktığından hemen kendisi de üretmeye başlamış Bilkent'te, şimdi de şirketi var işte. Biraz daha detaylı bilgi - http://nanoturkiye.blogspot.com/2008... - Ahmet Yükseltürk
Codart - http://www.codart.com.tr - yazılım metrikleri ölçümü -> http://www.devefor.com - ersan bilik
sestek - www.sestek.com.tr - Onur Karaagaoglu
SEM, http://www.semtr.com Arama Motoru Reklamcılığı teknolojileri üretiyor. - SEM
ABH, Anadolu Bilişim Hizmetleri, http://www.abh.com.tr - Bahadır ARSLAN
KoçSistem, Dijital yayıncılık platformu geliştiriyor. - Burak SARICA
görmemişim :) silelim kalabalık yapmasın.. - cem
Gantek Teknoloji, http://www.gantek.com - mfatih
osman yazdım ben abi okusaydın önce :) - Akın İdil
Çağatay Pek
Paramarka Logitech yarışmasının süresi nedense sürekli uzuyor. 28 Eylül'de başlayan ve ertelenerek 28 Ekim'de biteceği yazan yarışma 28 Kasım'a ertelendikten sonra 1 Aralık'a ve şimdi de bu ayın 11'ine uzatıldı. Yarışma Brief'inde "logo ve ürün görselleri gibi gerekli dökümanları indirebilmen için brief'in ekine yerleştirdik" açıklaması olmasına...
paramarkaa.jpg
... rağmen "ek" bulunmamaktaydı. Yaklaşık bir ay kadar sonra sitedeki yarışma açıklamasına "İhtiyacın olan teknik dosyalar" şeklinde eklenildi ve link verildi ama bu dosyalara halen ulaşılamıyor. Ayrıca site iletişiminde hala bir mail adresi bulunmamakta. Yarışma neden sürekli uzatılıyor bir açıklama yapılsa? - Çağatay Pek
Ne oldu bu yarışma? Hala bitmedi mi :O - Onder Akcicek
Ozgur Demir
First day @Zynga..
Hayırlı olsun - ahmet kakıcı
Tebrikler - Melih Bayram Dede
obaa - Sinan T.
Tebrikler... Hee birde Zynga Facebook'tan ayrılıyor diyorlar, doğru mu? (dedikodu yapalım biraz :) ) - Ömer Erman
Kodun bugsız olsun üstadım. - Sinto
@Omer.. *Al pacino'nun ben bilmem hareketi* - Ozgur Demir
Tüh! bu istediğim cevap olmadı. O zaman "Robert De Niro'nun You talkin to me hareketi" :) - Ömer Erman
Hadi hayırlısı. - Ahmet Alp Balkan
@Altan. bir milyon kisi ile tanisip sadece %1 inin adini hatirlamak ve bir milyon dokuman okumakla (: - Ozgur Demir
hayırlı olsun - Tayfun Yaşar
Simdiye dek gordugum, Zynga'nin ofis olarak Facebook'a fark attigi bir sey, "Masaj Odasi" ! - Ozgur Demir
çok tebrik ederim & başarılar - Yigit Kiran
Ismail Izgi
oh Liverpool'a bir iki...
Other ways to read this feed:Feed readerFacebook